خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نسل جوان کشور با بصیرت کامل در مقابل قدرت های غربی ایستاده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نسل جوان کشور با بصیرت کامل در مقابل قدرت های غربی ایستاده است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه گسترش اسلام خواهی در دنیا موجب ترس و هراس اروپایی‌ها شده است، گفت: در شرایط کنونی جهان، جوانان با بصیرت نقش بسیار تاثیرگذاری در جامعه دارند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز(دوم دیماه) در دیدار با مسئول طرح ولایت موسسه امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تبریک ایام میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار، گفت: قشر زحمتکش پزشک و پرستار با فداکاری و ایثار در این مقطع خوش درخشیدند، ان شاء الله خداوند متعال آنها را حفظ کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در ایام بصیرت قرار داریم و سرنوشت انسان ها را بصیرت رقم می‌زند، گفت: انقلاب ما، انقلاب بصیرت است و نسل اول انقلاب که با اوج فداکاری این نقش را در جهان رقم زدند گر چه آنچه انجام دادند متعاضد به عقل و علم و وحی بود اما بیش از آن، نقش احساسات بود که آنها را به صحنه وارد می‌کرد.

 

وی افزود: جوانهای حالا نسبت به جوانهای اول انقلاب خیلی تفاوت دارند، بیشترین نقشی که در جوانهای نسل جدید و همچنین نسل آینده وجود دارد نقش بصیرتی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عوامل بیگانه با فرهنگ زشت غربی در دوران قبل و بعد از انقلاب به دنبال ضربه زدن به هویت اسلامی ما بوده اند، گفت: ظلم غربی ها تنها شامل قتل، جنایت، آواره کردن مردم و ویرانی زیرساخت های کشور نبود، بلکه با برداشتن انسان های عالم، مجرب و فهمیده با ترورهای منافقانه از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین ترورهای داعش و غیره بوده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ظلم ها و خباثت های این کشورهای استکباری تلخ است، ولی ثمره شیرینی خواهد داشت، افزود: نسل جوان با یک منطق قوی و یک عزم راسخ و باور بر اینکه در مقابل این غول‌های بیابانی جز با قدرت نمی شود حالا چه قدرت علمی باشد چه قدرت نظامی باشد چه قدرت اقتصادی باشد چه قدرت فرهنگی باشد، یا باید نابود شویم و یا باید این مانع را از سر راه برداریم وحتی بشود مردم اروپا و آمریکا را هم از دستشان نجات داد، در این قضیه احساسات هست، احساسات مقدس  هست اما اصلش بصیرتی بر اساس علم و عقل و وحی است که جوانهای ما را به یک نوع مقابله ریشه ای مجهز کرده است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به آینده امید داریم، تصریح کرد: این امید به معنی این است که شرایط مساعد کار هست، نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر مثلا در فرانسه که بیش از یک سال است که مردم آن به خیابان ها می ریزند و فقط چوب و چماق می‌خورند، چه می خواهند؟ در انگلیس و آلمان و آمریکا هم همینطور است فرقی نمی کند، تا برسد به جاهای دیگر به زبان خودشان حرف شما را می گویند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه سران کشورهای استکباری با شگردهای خاص خود واقعا در شیطنت گوی سبقت را از ابلیس برده اند، گفت: تربیت تروریست از جمله داعش، النصره، طالبان، القاعده و غیره که به دست آنهاست، ظاهرش یک کار شبه نظامی است اما اهداف مختلفی هم کنار این قضیه برایشان هست که مسلمانان را می کشند و آواره می کنند و کشورها را دچار عقب ماندگی می کنند، همواره تزشان همین بوده است که البته ظاهرش این است اما باطنش یک کار تبلیغاتی تمام عیار است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه گسترش اسلام خواهی در دنیا موجب ترس و هراس اروپایی‌ها شده است، گفت: آنان می دانند که غرب در حال فروپاشی است و بدنبال کار تبلیغاتی برای منحرف ساختن چهره واقعی اسلام در افکار عمومی هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه بایستی از فرصت بوجود آمده برای معرفی اسلام استفاده نمایند، اظهارداشت: جوانان انقلابی براساس اندیشه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این صحنه وارد شوند و حضور موثری داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه طلاب بدنبال بهره برداری از شرایط بوجود آمده در جهان باشند، گفت: در شرایط کنونی که دائما نیاز به طرح و برنامه ها می باشد، حتی یک دقیقه وقت طلبه نباید خالی گذاشت شود.

 

وی در ادامه افزود: در کنار انواع علوم پایه و علوم اصلی بایستی، بیش از آن در بحث های کلامی، مناظرات، تحقیقی و تبلیغی و سیاسی باید طلبه را طوری ساخت که از این فرصت بتواند بهره برداری سریع را برای جامعه بشری کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه شهر مقدس قم مرکز اصلی جریان اسلامی است، گفت: حوزه های علمیه و مبلغین بایستی طرح و برنامه تخصصی برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و فکری جوامع و پشتیبانی از آنان داشته باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *