خانه / سخنرانی / قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کاهش قدرت هسته‌ای و نفوذ ایران در منطقه مهمترین خواسته دشمن است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کاهش قدرت هسته‌ای و نفوذ ایران در منطقه مهمترین خواسته دشمن است

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه قدرت موشکی، هسته ‌ای و نفوذ ایران در کشورهای منطقه سه مولفه در قدرت بازدارنده ایران است، گفت: غربی ها همواره در تلاش بوده اند که این مولفه های قدرت را کاهش داده یا از بین ببرند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،

حجت الاسلام  «غلامحسین نوفرستی» روز گذشته (۲۶ آذر) در  نشست بصیرتی کارکنان فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه یکی از مباحث مورد توجه در بحث های نظامی و امنیتی یک کشور، قدرت بازدارنده آن کشور است، اظهار کرد: اسلام همواره به این مسئله تاکید کرده و افزایش قدرت بازدارنده باعث افزایش امنیت یک کشور می شود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: بر اساس آیه « وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، هر نظام اسلامی موظف است خود را در برابر دشمنان خود را به انواع قدرت های بازدارنده تجهیز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سه مولفه اساسی در قدرت بازدارنده دارد، افزود: قدرت موشکی، هسته ‌ای و نفوذ ایران در کشورهای منطقه سه مولفه در قدرت بازدارنده ایران است و غربی ها همواره در تلاش بوده اند که این مولفه های قدرت را کاهش داده یا از بین ببرند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به اذعان خودشان با برجام باعث کاهش قدرت هسته ای ایران شدند، یاد آور شد: آمریکا با به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، مدعی شده که قدرت نفوذ ایران در منطقه را نیز کاهش داده است.

 

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه با بیان اینکه امروز آمریکا به دنبال راهی برای کاهش قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: جریان نفوذ و نفاق در کشور تمام مسائل و وضعیت کشور را به غرب گره زده‌اند و هنوز درگیر انتخابات آمریکا هستند در حالی که بین ترامپ و بایدن تفاوتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای انتخابات سال آینده ایران پنج محور را در سیاست های آقای بایدن تعریف کرده اند، افزود: آنها برای انتخاب شدن فرد یا جریان مورد حمایت خود، ابتدا کاهش محسوس قیمت ها را در دستور کار خود قرار داده اند و حتی گمانه زنی میشود در این شرایط بخشی از مطالبات ایران را پرداخت نمایند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در ادامه این سیاست ها حمایت صریح رئیس جمهور آمریکا از فرد یا جریانی در ایران خواهد بود، گفت: محور سوم، تهدید ایران در صورتی که فرد خاصی رای بیاورد خواهد بود و نسبت به تحریم انتخابات در ایران همانند سالیان گذشته اقدام خواهند کرد.

 

حجت الاسلام نوفرستی در پایان خاطر نشان کرد: امروز دشمن همواره در تلاش است قدرت امنیتی و نظامی ما را ضعیف نشان دهد و این مسئله که جمهوری اسلامی ایران نمی تواند از خود دفاع کند را در دستور کار خود دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *