خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: مردم شریف خراسان جنوبی با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، جلودار صف ایثار و کمک رسانی‌اند

امام جمعه بیرجند: مردم شریف خراسان جنوبی با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، جلودار صف ایثار و کمک رسانی‌اند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه پس شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی معیشت مردم بسیار سخت شده است، گفت: با این حال مردم شریف استان همواره در کمک‌رسانی به نیازمندان جلودار هستند.

 

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در نشست آغاز گام سوم کمک های مومنانه با بیان اینکه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بابت توفیق خدمت به مردم، سر به سجده شکر بگذارند، گفت: در کمک به دیگران بیشتر از اینکه مددجو نیاز مادی‌اش  بر طرف شود، خیّرین از نظر معنوی لذت کامل می برند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه یک انسان کامل همواره در خود احساس نیاز می بیند به دیگران کمک کند، بیان کرد: در روایت داریم که دستی را که کمک می کند باید زیارت کرد، چرا که وجدان انسان ها بعد از کمک کردن لذت معنوی می برد که این لذت مربوط به عالم بعدی است.

وی ادامه داد: بالاتر از همه‌ این مسائل در کمک به دیگران جلب رضایت الهی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگان دینی معتقدند در سیرو سلوک تقرب به خدا سه مورد تاثیر زیادی دارد، یادآور شد: مورد اول کسب لقمه حلال است که باعث می شود باطن انسان‌ها صاف و پاکیزه نگه داشته شود به طوری که لقمه حلال قلب مومن را نورانی کرده و لقمه حرام باعث کدر شدن آن می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی مورد بعدی موثر در تقرب به خدا را اقامه نماز اول وقت بیان داشت و افزود: انسان باید همواره ارتباط خود را با خدای خویش برقرار داشته و نسبت به انجام این فریضه دغدغه داشته باشد.

وی در ادامه سومین مورد از سلوک قرب به خدا را گره گشایی از مردم و نیازمندان عنوان کرد و گفت: هدف خداوند متعال از خلقت انسان به گونه ای که به یکدیگر نیاز داشته باشند، آزمایش اراده بشر بوده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز در جنگ اقتصادی با دشمن بشریت به سر می بریم، بیان کرد: دشمنی که از کشتن و آواره کردن زنان و کودکان، خرابی زیرساخت ها و هر گونه ظلمی به مردم ابایی ندارد، در حالی که نقطه مقابل این وحشی های غربی جمهوری اسلامی و مردم ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه تصریح کرد: در این راستا همواره در گزارشات می بینیم که مردم استان با وجود مشکلات فراوان اقتصادی همیشه در صف کمکرسانی و ایثار جلودار هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای غربی بسیاری به دنبال تهیه اسلحه جهت دفاع از خود در مقابل تهدیدات احتمالی در تهیه مواد مورد نیاز خود شدند، گفت: اما مشاهده کردید که مردم با بصیرت ایران در این شرایط به سراغ شناسایی نیازمندان رفته و جهت رفع مشکلات آنها تلاش می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته بسیج به سر می بریم، خاطر نشان کرد: بسیجیان همواره در صحنه های خدمت رسانی پیش قدم بوده‌‎اند و بسیج پیروز فرداهاست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان بیان کرد: امیدواریم این اقدامات زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت که گسترش دهنده عدالت الهی در جهان است، باشد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *