خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عملکرد زندان های ایران قابل مقایسه با رفتارهای نامناسبی که در زندان های کشورهای غربی با مجرمین می شود، نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عملکرد زندان های ایران قابل مقایسه با رفتارهای نامناسبی که در زندان های کشورهای غربی با مجرمین می شود، نیست

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه در خیلی از کشور های غربی رفتار مناسبی با زندانیان خود ندارند، گفت: اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای زندان و زندانی ارج نهاده می شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در دیدار با سرپرست اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید لاجوردی، گفت: در زندان های قبل انقلاب و در زمان رژیم پهلوی به قدری با زندانیان بدرفتاری می کردند که بسیاری از آنان در زندان از بین می‌رفتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه حتی در خیلی از کشور های غربی نیز رفتار مناسبی با زندانیان خود ندارند، افزود: اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای زندان و زندانی ارج نهاده می شود.

وی  با بیان اینکه حتی در همان اوایل انقلاب که عراقی‌ها و افراد مهاجمی که از کشور های دیگر به کمک صدام آمده بودند، هنگامیکه اسیر می‌شدند، در خاطرات‌شان هست که ایران اسلامی چه رفتاری با زندانی ها داشتند، گفت:  اما در عراق با اسیران کشور ما رفتاری داشتند حتی نمی توان این خاطرات را بازگو کرد.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه یادآور شد: هنگامی که از مسئول اردوگاه اسرای ایرانی  در عراق سئوال شد که چرا اسرا را اذیت می کنید، پاسخ داد که می خواهیم ۳۰ هزار آدم روانی بعد از تبادل اسرا به ایران تحویل دهیم، اما این خیال رژیم بعث با حضور و تلاش‌های حجت الاسلام آقا سید علی اکبر ابوترابی که مایه افتخار آزادگان است، تمام این فشارهای روانی وارده بر اسرا را خنثی می‌کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه امروز در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران نه تنها زندانیان شکنجه و اذیت نمی شوند، بلکه برای این افراد کلاس‌های مشاوره و آموزش مختلف در نظر گرفته می شود، گفت: درست است که این افراد مجرم بوده و قانون شکنی کرده‌اند، اما باید حرمت انسانی این افراد حفظ شود.

وی با بیان اینکه این افراد باید تادیب قانونی شوند، تصریح کرد: یعنی با حفظ قانون، آداب و حرمت انسانی مجازات، و متوجه اشتباه خود شوند؛ و به جامعه بازگردند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که در کشور تفکر لیبرالی و جریان نفوذ بدنبال ضعیف ارزش های جمهوی اسلامی ایران هستند، افزود: لذا نیاز است که یک باز نگری و بازسازی حسابی در عملکردها صورت پذیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با بیان اینکه در کشور ما عده‌ای هستند که می خواهند به وسیله غربی‌ها و آمریکا که بدترین ظلم‌ها و جنایت ها را علیه کشورهای جهان انجام داده اند، امورکشور را اصلاح کنند، تاکید کرد: این افراد شیوه اسلام و ائمه معصومین (علیه السلام) را رها کرده اند و چشم امید به بیگانگان و انتخابات کشورهای بیگانه دارند.

وی در ادامه یادآور شد: اما این افراد بدانند که جمهوری اسلامی ایران به وسیله افرادی که بصیرت دارند و به انقلاب اسلامی و اسلام اعتقاد دارند، پیروز میدان مبارزه با استکبار خواهد بود و رو سیاهی برای ذغال خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: امروز قوه قضائیه با حضور آیت االله رئیسی مایه امیدی برای مردم شده است، اما شرط ادامه این موفقیت‌ها این است که تمام زیر مجموعه  نیز راه اورا که راه انقلاب است، تعقیب کنند و هماهنگ شوند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *