خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:رسالت طلبه و دانشجوی بسیجی حضور فعال و موثر در بخش های فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:رسالت طلبه و دانشجوی بسیجی حضور فعال و موثر در بخش های فرهنگی است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره اینکه به طلاب و دانشجویان در انواع خدمت رسانی ها حضور دارند و ایثار می‌کنند،گفت: : اما طلبه و دانشجو یک وظیفه اختصاصی دارد و آن حضور فعال و موثر در بخش‌های فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز (دوم آذر) در دیدار با جمعی نمایندگان طلاب و دانشجویان بسیجی به مناسبت دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج یک نوع تفکراست که همه‌ی قشرها به نحوی در آن سهیم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف از قبیل نظامی، صنعت، مسائل اقتصادی و بهداشتی اقدامات موثری انجام داده است، گفت: بقاء انقلاب اسلامی به وجود مبارک بسیجیان و اندیشه بسیجی است.

وی با بیان اینکه طلاب و دانشجویان در انواع خدمت رسانی ها حضور دارند و ایثار می‌کنند، اظهار کرد: اما طلبه و دانشجو یک وظیفه اختصاصی دارد که از اقشار دیگر ساخته نیست و آن حضور فعال و موثر در بخش‌های فرهنگی است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه در هر امری تخصص کارساز است و به پیشرفت انسان در آن زمینه کمک می کند، افزود: اما تخصصی برای جامعه بشری کارساز است که مشروط به فرهنگی درست باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهید مسائل اقتصادی را از راه تخصصی حل کنید شاید موانع و رفع موانع قابل شناسایی باشد اما نمی توان اعتماد کرد که مسئله فقط با تخصص قابل حل است چرا که وقتی فرهنگ معلول است، متخصص مثل دزدی که بار بیشتری را می‌دزد.

وی با اشاره به اینکه خرابی‌های دنیا متعلق به افرادی متخصص بدون فرهنگ است، خاطرنشان کرد: تکنیک و صنعت به جامعه بشری خیلی کمک کرده است، اما شرط آن این که فرهنگ درست باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی سیستم اقتصادی امروز کشور های لیبرالی را سیستم قارونی دانست و افزود: این سیستم فقط هدفش تلسط بر مردم است و معتقد است بر مردم سیر نمی توان سلطه یافت، لذا باید مردم را گرسنه و محتاج نگه دارند تا مردم مطیع آنها شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه این سیستم برای مکتب خود فلسفه و دلیلی جز سلطه پیدا کردن بر مردم را ندارد، یادآور شد: در حرف‌های قدیم انگلیسی ها شنیده می شد که می گفتند ایرانی باید گرسنه باشد تا بتوان بر او حکومت کرد.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد لیبرالی هیچ قیمتی به نفع مردم کاهش پیدا نمی کند، گفت: در اقتصاد بدون فرهنگ زمانی که جنسی تولید می شود که باعث کاهش قیمت گردد، آنرا به دریا می ریزند تا قیمت کاهش نیابد، به طوری که می بینیم آمار فوت شدگان افراد سوء هاضمه چندین برابر بیماری کرونا است، ولی اسمی برده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گاهی در کشور ما نیز اخباری منتشر می شود که از آن بوی تفکر لیبرالی می آید، یادآور شد: به عنوان مثال سیب زمینی در کشور زیاد تولید می شود و مردم هم نیاز دارند اما برای بحث تنظیم قیمت با بولدزر این محصولات را نابود و یا جوجه مرغ ها را دفن می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی از راه تخصص علم اقتصاد و اجتماعی حل نمی شود مگر اینکه فرهنگ چاشنی کار باشد، گفت: دانشجو و طلبه ضمن اینکه در همه خدمات و صحنه ها حضور دارند اما کار اختصاصی آنان این است که در طرحی موثر  و هماهنگ برای اصلاح فرهنگ و هدایت اندیشه بشریت به سمت دعوت انبیاء الهی راهکار ارائه دهند.

وی بیان کرد: استعمارگران غرب به وسیله افراد جاهل تحت عنوان داعش و طالبان برنامه های جنایتکارانه انجام می دهند و مردم را می کشند چون آنان از نظر تخصصی فهمیده‌اند که به بن بست رسیده‌اند و تنها مکتبی که حرف برای گفتن دارد، مکتب اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به  اینکه استعمارگران، به وسیله گروهک های تروریستی خیمه شب بازی راه می اندازند چراکه این گروهک ها ضمن نقش نظامی و کشتار حریف و به جان هم انداختن مسلمانان مقدمه‌ای برای تبلیغات و اسلام ستیزی هستند، افزود: دنیایی که در فضای مادی به بن بست رسیده و مردمی که صدای عدالت سر می دهند تنها جوابگوی آنان اسلام است اما استعمارگران با اسلام ستیزی تلاش دارند تا افکار عمومی را از اسلام منصرف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه باید با شیوه کارشناسی برای مردم تشنه عدالت دنیا طرح ارائه دهند، تأکید کرد: این کار  مهم از اقشار دیگر جامعه ساخته نیست و تنها باید دانشگاه و حوزه ورود پیدا کنند؛ این هم که می بینید مستقیم و غیرمستقیم و با نفوذ در حوزه و دانشگاه ایجاد اختلاف و شبهه می کنند برای این است که این کار مهم را کُند کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه را که امروز ما با آن مواجه هستیم در واقع عمل خود ما است که به ما برمی‌گردد و لذا شاهد بی تفاوتی، تفرقه، اطاعت از بیگانه و خیانت ها به اسم مسلمانان هستیم.

امام جمعه بیرجندبا اشاره به نفوذ دشمن برای بی آبرو کردن اسلام ، یاد آور شد: ما چون وظیفه بزرگ خود را کنار گذاشته ایم و به صورت جزیره ای عمل می کنیم متاسفانه توطئه های دشمن خیلی از مواقع به نفع آنان تمام می شود.

وی افزود: در حالی که اگر ما دست به دست هم دهیم و راهکار مناسب ارائه دهیم و شیوه های ابلاغ و تبلیغ را به شیوه های به روز تنظیم کنیم، پیروز هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه به گفته کارشناس صهیونیستی، تنها مکتبی که برای مدیریت جهان حرفی برای گفتن دارد اسلام است، گفت: متاسفانه نفوذ اندیشه لیبرالی ما را نسبت به خودمان و نسل آینده بی تفاوت کرده است و گاهی در میدان دشمن بازی می کنیم.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *