خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانشگاه در جهت حفظ فرهنگ و ارزش های جامعه نقش ایفا کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانشگاه در جهت حفظ فرهنگ و ارزش های جامعه نقش ایفا کند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان جامعه نیازمند عقاید اسلامی و انسانی است، گفت: دانشگاه و حوزه ضمن اینکه با جدیت باید علم را به دست آوردند اما در بحث های دینی، سیاسی و فرهنگی باید از دیانت الهام بگیرند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۲۸ آبان) در دیدار با جمعی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اظهار کرد: یکی از علائم رشد و پیشرفت جامعه، توسعه انواع علوم دانشگاهی است که بعد از انقلاب اسلامی تفاوت عظیمی حاصل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان ضرورت وجود انواع رشته های علمی در جهت پیشرفت جامعه، گفت: اما جامعه و افراد را مستغنی از آنچه که مربوط به عقاید اسلامی و انسانی است؛ نمی‌کند بلکه این نیاز را افزایش می دهد.

 

وی ادامه داد: در گذشته تاریخ مسلمین نیز بر این کیفیت بوده، یعنی بزرگان علم و ایمان مانند ابوعلی سینا و خواجه نصیرالدین طوسی با اینکه در رشته های مختلف علمی صاحب نظر بودند اما از جهت مسائل دینی استاد بودند؛ بنابراین در دانشگاه و حوزه نباید این مسئله مهم فراموش شود.

 دانشگاه و حوزه نمی توانند نسبت به ارزش های دینی بی تفاوت باشند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه در دنیای امروز دانشگاه و حوزه نمی توانند نسبت به ارزش های دینی بی تفاوت باشند، افزود: آنچه که دین به معنای صحیح آن نیست ابزار نفاق است اما آنچه که حقیقت دین است تمام آن از فطرت، عقل، تزکیه، وحی، کشف و شهود برگرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استکبار هیچ دلیلی بر وجود خود در جایگاهش ندارد و تنها دلیل آنان زور و فریب، آدم کشی و انواع و اقسام توطئه ها است، عنوان کرد: کسانی مجهز هستند تا هر جایی انسان های خوب در دنیا است به قتل برسانند و با ترور شخصیت منزوی کنند اما هر جایی انسان های فاسد، رذل و مخرب هستند آنان را کمک کنند و با ابزار دروغ و نفوذ در سراسر دنیا اختلاف و جنگ ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمن دام وسیعی از انواع ابراز اعتیاد و مواد مخدر برای نابودی جوامع و انسان ها پهن کرده است، ادامه داد: با منطق و تفکر استکبار جهانی امثال شهید مطهری ها باید ترور و صدام ها حمایت شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: به انسان های کامل و پیامبر اکرم(ص) اهانت می کنند و اسم آن را آزادی بیان می گذارند در حالی که اگر در همان کشور فرانسه، کسی در قضیه هولوکاست تردید کند، مجرم است و  دستگیر و راهی زندان می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در همان کشور فرانسه که حرف از آزادی بیان می زند ۷۰ هفته است که مردم به خیابان ها می آیند و سوالشان این است که این سیستم سرمایه گذاری لیبرال چگونه سیستمی است که باید ۹۹ درصد ثروت کشور در دست یک درصد و یک درصد ثروت کشور در دست ۹۹ درصد جمعیت باشد، اما دولت فرانسه حرفشان را نادیده می گیرد و آنها را دستگیر و زندانی می کند.

وی با تأکید بر اینکه کار استعمارگران ویرانگری، آدم‌کشی و توطئه در سراسر دنیا است، افزود: اگر بر کشوری تسلط یابند پس از آن استبداد را به شدت تحمیل می کنند و به هیچ فردی و جریانی فرصت نمی دهند.

با جهاد کبیر از دشمن اطاعت نکنیم

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: تمام کسانی که به هر درصدی به استعمارگران وابسته هستند نیز کارشان ویرانی و جنایت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از اندیشه مخرب لیبرال دموکراسی غرب، گفت: انسان ها و به خصوص یک مسلمان نباید خود را از مسائل دینی به معنای صحیح آن که حافظ همه شئون انسانی است به بهانه اینکه رشته علمی دیگری را می خواند، بی‌بهره بگذارد.

 وی تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید پای حرف دین و انقلاب ایستادگی کنیم و با جهاد کبیر از دشمن اطاعت نکنیم تا بدون هیچ جنگ و خونریزی پیروز شویم.

خودی‌های بیگانه پرست مطیع دشمن هستند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از دشمن اطاعت می کنند و تمام این تهدید و نفوذها بخاطر همین است که عده ای مطیع دشمن هستند، افزود: در همین مسئله مواد مخدر اگر ایرانی نه معتاد و قاچاق فروش باشد، مواد مخدر کشور همسایه افغانستان ضرری به ما نمی رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گلایه از خودهای بیگانه پرست در کشور، تصریح کرد: وقتی از فرهنگ و سیاست بیگانه اطاعت می کنیم به طور مسلم آسیب می بینیم؛ اما علاج این مشکل جهاد کبیر و اطاعت نکردن از دشمنان است.

به گفته وی، اینکه دشمنان طلبکار هستند و ما را تحریم می کنند چون ستون پنجمی در کشور دارند زیرا در غیر این صورت مطمئن باشد در صف نوبت می ایستند تا خود را به کشور ما نزدیک کنند و از منافع جمهوری اسلامی ایران بهره ببرند.

دانشگاه در جهت حفظ فرهنگ و ارزش های جامعه نقش ایفا کند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تأکید کرد: دانشگاه و حوزه ضمن اینکه با جدیت باید علم را به دست آوردند اما در بحث های دینی، سیاسی و فرهنگی باید از دیانت الهام بگیرند

وی در پایان با اشاره به وظیفه دانشگاه برای ساختن جامعه، گفت: دانشگاه با تعهد و انگیزه خود باید در جهت حفظ فرهنگ و ارزش های جامعه نقش ایفا کند و آن را توسعه دهد و در این جنگ نابرابر، جامعه خود را کمک کند.

پایان پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *