خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیروهای با بصیرت و جهادی امیدهای انقلاب اسلامی هستند/ تنها راه برون رفت از مشکلات اعتماد به توان داخلی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیروهای با بصیرت و جهادی امیدهای انقلاب اسلامی هستند/ تنها راه برون رفت از مشکلات اعتماد به توان داخلی است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه در خراسان جنوبی یکسری عقب ماندگی‌هایی  وجود دارد، گفت: باید تلاش شود هرچه سریع تر این استان در سطح سایر استانهای دیگر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز چهارشنبه (۲۸ آبان) در دیدار با “آقای قاضی زاده هاشمی” نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق هر امری دو عنصر لازم دارد، گفت: اولی اقتضاء و دوم رفع مانع موجود است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در دنیایی که به دو نیم کره شرقی و غربی تقسیم شده بود و برای هیچ جریان دیگری جای نگذاشته بود، گفت: اما در این شرایط پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای دنیا غیر منتظره بود.

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ، شیعه حکومت داشته اما سیستم تشیع حاکم نبوده است؛ بیان کرد: این حکومت‌ها خدمات زیادی انجام داده‌اند، آوازه و آثار بسیار خوبی نیز از آنها وجود دارد، اما تفاوت است بین اینکه شیعه در سیستم دیگری حکومت کرده یا تشیع حاکم باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اقتضای انقلاب اسلامی بسیار قوی است، بیان کرد: اقتضای انقلاب اسلامی ایران به قدری است که کارشناس‌های صاحب نام بین المللی معتقداند اگر اروپا با انقلاب اسلامی ایران به صورت خصمانه برخورد نمی کرد؛ این انقلاب، مفاسد فرهنگی از دست رفته اروپا را هم جبران می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: اما موانع بسیار بزرگی در سر راه این انقلاب وجود دارد؛ از موانع بیرونی گرفته که همواره در امور جاری ایران دست داشته‌ و هم افراد منزوی که در داخل کشور وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه چهل و یک سال از انقلاب اسلامی با آزمون و خطا پشت سر گذاشته شد، گفت: این آزمون و خطا انسان ساز و قدرت ساز است، شاید سخت بوده و برای افرادی که در از دور نگاه می کنند یأس و نامیدی ایجاد کرده، اما بسیار فرصت ساز است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در ادامه خاطر نشان کرد: با تمام نقشه کشی‌ها و توطئه‌گری‌های دشمنان برای انقلاب اسلامی ایران که می گفتند این انقلاب ۴۰ سالگی خود را نمی بیند یا تابستان داغ را مطرح کردند، اما این خیالات کمانه کرد و دیدیم در کشورهای خودشان از جمله فرانسه مردم به خیابان ها ریخته و نسبت به سیاست‌هایشان اعتراض کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه در انقلاب اسلامی ایران با وجود ریزش های احتمالی، رویش های بسیار خوبی نیز وجود داشته، افزود: ممکن است کم کاری و سستی از ناحیه برخی‌ها دیده شود، اما نیروهای با بصیرت و جهادی نیز رشد کرده اند که امیدهای انقلاب اسلامی هستند.

وی بیان کرد: بعد از تبیین گام دوم انقلاب توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این امیدها بیش از پیش جوانه زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیشرفته ترین قانون اساسی در جهان را قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ولی رفتار ما مسئولین نسبت به اجرای این قانون درست نبوده است، اما باید در گام دوم انقلاب این رفتار تغییر کند که اگر این تغییر صورت پذیرد دشمن دیگر نمی تواند کاری انجام دهد.

 

وی با اشاره به آیه «فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا”[۱]، گفت: جهاد کبیر این است که دنبال سیاست بیگانه نرفته، اقتصاد متکی به داخل داشته و به اتکای هیچ جانبی نبوده، بلکه به اتکای اول خدا بعد خودمان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه اگر برخی افراد فکر می کنند از بیرون کسی مشکلات ما را حل خواهد کرد بدانند که این رویایی کاذب است و باید آن را دور انداخت، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اعتماد به توان داخلی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: در خراسان جنوبی و برخی استان‌های دیگر به دلایل مختلف یکسری عقب ماندگی‌هایی وجود دارد و باید هر چه سریع تر متناسب با شرایط در یک سطح قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

[۱] (سوره مبارکه الفرقان آیه ۵۲)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *