خانه / تاپ خبر / تأکید قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر احیاء و ترویج معروفها در سطج جامعه

تأکید قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر احیاء و ترویج معروفها در سطج جامعه

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با اشاره به اینکه اهمیت زکات و انفاق در کنار نماز روشن و واضح است گفت: توجه به مسئله احیا و ترویج معروفها در دستور کار دستگاه های فرهنگی، تبلیغی و تربیتی قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی روز گذشته در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سربیشه ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این ستاد با اشاره به آیه (الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ) گفت: بر اساس وعده الهی در این آیه شرایطی برای مومنین ایجاد می‌شود و صاحب قدرت و تمکن می‌شوند و بر جامعه ای حکومت می‌کنندانتظار می‌رود که ارتباط و پیوند بندگی بین آن جامعه و خداوند سبحان زیاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با بیان اینکه در قرآن کریم هر جا سخن از نماز است در کنار آن بحث زکات و انفاق مطرح شده بیان کرد: مدیران جامعه و نظام اسلامی همانطور که ارتباط معنوی مردم و خدا را برقرار‌می‌کنند باید برای حل مشکلات مردم تدبیر و تلاش کند.

وی با بیان اینکه همچنان که اهمیت زکات و انفاق در کنار نماز روشن و واضح است گفت: همراه اینها باید زمینه ای فراهم شود که جامعه به سمت معروفها حرکت کند یعنی فضای جامعه یک فضای ترویج فرهنگ دینی باشد و مردم به معروفها و دستورات الهی توجه کنند که این یک نیاز است و دستیابی به آن در کلان کشور قطعا  نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی تصریح کرد: در مواردی که افراد در سطح جامعه از قوانین حاکم تخطی می‌کنند و حاضر نیستند مطیع خدا و قوانین نظام الهی باشند این تعبیر دارد به نهی از منکر و نیاز به سیستم و قانون دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مجموعه ها و نهاد‌های مختلفی از حوزه های علمیه و دانشگاه ها گرفته تا سایر مجموعه های آموزشی و غیرآموزشی علاوه بر اینکه در موضوع تعلیم و تربیت فعال هستند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز کار می‌کنند گفت:‌ جلساتی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گذارد در حقیقت برای این است که مشکلات هر مجموعه ای رصد شده و ارتباط و هماهنگی را بین دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که رسالتشان را در این موضوع مهم انجام می‌دهند برقرار شود تا  آن دستگاه و مجموعه بتواند در این مسیر حرکت کند.

مسئول دفتر نمایندگی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) با تاکید بر اینکه خواسته ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر از هر مجموعه ای این است که قوانین حاکم بر مجموعه خود را به درستی انجام دهند گفت: اگر این قوانین به صورت صحیح اجرا شود قطعا شاهد برخی از منکرات نخواهیم بود.

وی افزود: ما انتظار داریم ایم جلسات ستاد شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر به طور مرتب برگزار شود تا بتوانیم با همدلی و نیت الهی در اجرای مراتب مختلف امر به معروف و نهی از منکر موفق باشیم.

‌ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره اینکه برای ترویج این امر واجب و از بین بردن رذیلت ها و تقویت ارتباط معنوی بین بنده و خدا باید ائمه جمعه،جماعات،اساتید و مربیان و اساتید از ظرفیت تریبون های نماز جمعه استفاده کنند گفت: در موضوع این وظیفه مهم بار سنگینی روی دوش ماست که امیدواریم در ادامه راه شهدا لایق باشیم و بتوانیم با یک انسجام، با اخلاص و آموزش های لازم و با بررسی های دقیق این قدم ها را برداریم تا جامعه رو به رشد و کمال برود و زمینه نجات امت اسلامی فراهم شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *