خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: طرح صالحین طرح کاملین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: طرح صالحین طرح کاملین است

حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی با تاکید بر اینکه صراط مستقیم و آنچه را که خداوند در ساختار فطرت آفریده بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است، گفت: وقتی انسان می خواهد از پیروی فطرت به معادت و آخرت بپیوندد نزدیکترین راه برای رسیدن به کمال است و طرح صالحین طرح کاملین است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز (پنجم آبان) در نشست با مسئولان امور صالحین استان ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) گفت : انسان صالح یعنی انسان کامل، و کمال برای انسان به صورت فطری و ذاتی یک مطلوب مشخص است و برای رسیدن به این مطلوب نباید فرصت را از دست داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصداق کمال انسان متفاوت است، گفت: وقتی انسان یک چیزی را چه به واقع کمال باشد و چه کمال پندارد برای آن جانفشانی می‌کند حتی اگر امری باشد که هیچ خاصیتی نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: باید زحمات ما برای چیزی باشد که ارزش داشته باشد و انتخاب ملاک و معیاری برای کمال، کار مشکلی نیست چرا که خداوند اینگونه تعبیه فرموده و حقیقت دین را آن قرار داده است و آن فطرت انسانی است که باید از آن استفاده شود.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره روم‌ در قرآن «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا ۚ لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ؛ پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار» ادامه داد: بایدها و نبایدها در آنجا لحاظ شده و پاسخ اینها عالم و عامی می داند و خیلی از جاها افراد عامی بهتر از عالم های که خود را به وسواس گرفتار کردند، می داند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صداقت و خیانت، عدل و ظلم با یکدیگر تفاوت دارند، گفت: بنابراین مخاطبی که جذب می شود برای اینکه به سمت خیر و کمال برود، وعده اما و اگری و سر خرمن نیست، اگر این مطلب را مخاطب به درستی بفهمد هرگز آن را رها و با هیچ چیزی معاوضه نمی کند. اما اگر چنانچه به وعده های زبان و تشوق مردم متکی باشد ره به جایی نمی برد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: در فلسفه خلقت و کسب کمال در این عالم به همان میزانی که انسان از نظر سیستم بدنی در رحم ساخته می شود از جهت روحی و انسانی نیز در این عالم ساخته می شود و چون اینجا باید با کمالات ساخته شود نه تنها در این عالم ممکن است نتیجه شیرین ندهد بلکه شاید نتیجه تلخ بدهد.

وی بیان کرد: خوبی و خیر و یا بد و زشت یک چیزی نیست که با شیرینی و تلخی تعریف شود ممکن است مسئله ای شیرین باشد اما برای انسان شر باشد چون نه انسان برای این عالم خلق شد و نه آن استعدادها نتیجه اش مربوط به این عالم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صراط مستقیم و آنچه را که خداوند در ساختار فطرت آفریده بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است، گفت: وقتی انسان می خواهد از پیروی فطرت به معادت و آخرت بپیوندد نزدیکترین راه برای رسیدن به کمال است و طرح صالحین طرح کاملین است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: برای اینکه در این راه خسته نشویم باید آن را به هیچ اما و اگری و امروز و فردایی موکول نکنیم و از تابلویی که خدا قرار داده حداکثر بهره را ببریم و در راه او تحمل کنیم و این راهیست که بزرگان به تبعیت از انبیاء و ائمه (علیهما سلام) رفته اند .

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *