خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: خدمت به مردم زمینه ساز سلامت روانی جامعه است

امام جمعه بیرجند: خدمت به مردم زمینه ساز سلامت روانی جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به ارائه گزارشات هرساله توسعه بیمارستان‌ها توسط مسئولین مربوطه؛ خاطر نشان کرد: امروزه مسائل نگران کننده زیادی برای افراد از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای افراد پیش می آید که خود باعث ایجاد زمینه های انواع بیماری می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز (سوم آبان) در دیدار مدیرکل و معاونین اداره‌کل بیمه سلامت استان، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) با اشاره به آغازه هفته بیمه همگانی، گفت: انسان در شرایط مختلف بر حسب نیاز های مختلف دنبال راهکار مناسب آن است و برای اجرای هر راهکاری نیازمند ابزار و قانون خودش است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه در عین حال قانون که خیلی محترم است، نوع اجرای قانون نیز خیلی مهم است؛ افزود: گاهی دیده می شود یک قانون در منطقه‌ای طوری اجرا می شود که باعث رضایتمندی مردم شده ولی همان قانون در جای دیگر باعث نارضایتی می شود، که این موضوع بستگی به نوع اجرای آن قانون دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله سلامت به خود انسان بر می‌گردد، بیان کرد: در مسائل درمانی که حول دو موضوع درمان محوری و سلامت محوری بحث می شود باید به موضوع سلامت محوری بیشتر اهمیت داد به طوری که برای بیماری کرونا خیلی روی آن تاکید است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: این رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن سطوح و دست در مورد کرونا از مقدمات نزدیک پیشگیری از بیماری است اما این بیماری یک مقدمات دوری داشته است که رعایت نشده و باعث رشد چنین ویروسی در جامعه شده است؛ و اصولا تندرست محوری و رعایت بهداشت از مقدمات دور است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به ارائه گزارشات هرساله توسعه بیمارستان‌ها توسط مسئولین مربوطه؛ خاطر نشان کرد: اما نسبت به بسیاری از مسائلی که به تندرست بودن مرتبط است مانند استفاده از موادخوارکی ناسالم ازجمله انواع نوشابه ها و مواد غذایی دارای مواد افزودنی که خود مسئولین و کارشناسان ذی‌زبط به آن نقد علمی دارند و در مورد آن مقاله می نویسند اما فروشگاه ها در سطح کشور موجود است و کسی کاری به آن ندارند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: علاوه بر غذاهای طبیعی که باعث سلامت بدن می شود؛ انسان نیاز به غذاهای روحی و روانی نیز دارد که امروزه بسیاری از بیماری ها، بیماری روان تنی است؛ به نحوی که طبق گفته کارشناسان  در مورد بیماری کرونا هم استرس، اضطراب و ترس از بیماری یکی از عوامل سرعت بخشیدن به ابتلای افراد است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه  امروزه مسائل نگران کننده زیادی برای افراد از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای افراد پیش می آید که خود باعث ایجاد زمینه های انواع بیماری می شود؛ گفت: اما در بسیاری از این موارد نسبت به آن بی تفاوت‌اند و به جای آن به توسعه انواع بیمارستان و داروهایی پرداخته می شود که حتی در میزان و نوع استفاده از داروها نیز نقدهایی وجود دارد اما نسبت به پیشگیری که از مقدمات دور بیماری است؛ کمتر پرداخته می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مورد مسائل بیمه مردم و اموری که در اختیار سازمان بیمه سلامت است، سعی شود هم قانون رعایت شده و هم تا جایی که امکان پذیر است در این مورد مردم دچار سردرگمی نشوند و با  تلاش و کوشش بتوانید سلامت روانی جامعه را برقرار کنید.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *