خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر رسیدگی به مناطق سیل زده بیرجند و دیگر نقاط استان تأکید کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر رسیدگی به مناطق سیل زده بیرجند و دیگر نقاط استان تأکید کرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تمامی اقدامات صورت گرفته جهت جبران خسارات وارده باعث دلگرمی مردم می شود، گفت: در بازسازی مناطق سیل زده بایستی اقدامات براساس نظرکارشناسان ادارای و خبرگان محلی صورت پذیرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج  سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز در نشست بررسی مشکلات روستای سیل زده کوچ و حومه از توابع شهرستان بیرجند با بیان اینکه نقش اصلی این چنین جلساتی بیان مشکلات موجود از طرف مردم و ارائه اقدامات صورت گرفته از سمت مسئولین  است، اظهار داشت: تمامی اقدامات باید بر اساس قانون صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه آسیب های وارده به شبکه برق و آب و تلفن؛ باید از طریق وزارت‌خانه ها و ادارات کل مربوطه پیگیری شود، افزود: کشاورزانی که مزرعه‌ خود را بیمه کرده‌اند هم باید برابر قانون؛ سازمان های  بیمه پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هنگام وقوع سیل مسئولین مدیریت بحران در بازه زمانی تعریف شده اقدامات مورد نیاز جهت جلوگیری از خطرات را انجام می دهند، که طبق گزارشات رسیده این فعالیت ها صورت گرفته است؛ تاکید کرد: مواردی نیز باید مدنظر قرارگیرد که اگر چنانچه در گذشته به حریم رودخانه تجاوز شده و باعث به وجود آمدن خطراتی شده است؛ باید برای بازسازی این خساراتی که شکل گرفته کار مهندسی و کارشناسی شده صورت پذیرد، به نحوی که نه به املاک مردم تحمیلی صورت بگیرد و نه در آینده دوباره باعث ایجاد این چنین فاجعه‌هایی شود.

وی با تاکید بر اینکه این کارشناسی نباید یک طرفه باشد، افزود: باید در جریان کارشناسی ها هم مسئولین ذی‌ربط دولتی و هم معتمدین محلی و هم مالکین حضور داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: آنچه که مربوط به بازگشایی قنوات است باید با همکاری مردم صورت بگیرد، در عین حال اعتباری که در این جریان می خواهد بکارگیری شود؛ در دست مسئولین رده های متوسط استان نیست چرا که، این اعتبارات ملی بوده و تقسیم اعتبارات ملی قائده و قانون خاصی دارد ولی آنچه که مهم است، این است که در این باره کوتاهی نشود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در سطح کشور سالهاست که رایج است اگر حادثه ای اتفاق می افتد معمولا بیش از آنچه که اتفاق می افتد را گزارش می‌دهند، بیان کرد: برای گزارش دادن آنچه که واقعا اتفاق افتاده است را گزارش دهید نه کمتر و نه بیشتر.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته جهت جبران خسارات وارده باعث دلگرمی مردم می شود ولی باید همه‌ی این اقدامات در چهارچوب قوانین مربوطه صورت پذیرد.

گفتنی است در این نشست فرماندار شهرستان بیرجند، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی و جمعی از معتمدین روستای سیل زده کوچ گزارشاتی را در خصوص سیل چهارم شهریورماه امسال ارائه کردند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *