خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: تعلیم و تربیت، مهمترین رسالت انبیاء الهی است

امام جمعه بیرجند: تعلیم و تربیت، مهمترین رسالت انبیاء الهی است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت، مهمترین رسالت انبیاء الهی است، گفت: اگر برای آینده امید تحقق امت پیغمبران باشد شرط لازمش صالح بودن جامعه می باشد و این قیدی است که در خود قرآن به آن اشاره شده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئولان تعلیم و تربیت نواحی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: هیچ کاری در اهمیت آنچه که شما به آن مشغول هستید وجود ندارد و این با واسطه، کار پیغمبران است.

 

وی افزود: اگر برای آینده امید تحقق امت پیغمبران باشد شرط لازمش صالح بودن جامعه می باشد و این قیدی است که در خود قرآن به آن اشاره شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: به کار خودتان بسیار اهمیت دهید زیرا اهم کارها است، لذا آن را هم توسعه و هم تعقیب کنید تا به جلو حرکت کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به جریان یادداشت اخیر آقای حسین شریعتمداری و عذرخواهی وی از آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان عراق، تصریح کرد: در روزهای اخیر آنهایی که با ایشان رقابت دیرینه از نظر مواضع اعتقادی و سیاسی داشتند، خواستند به عنوان پشتیبانی از روحانیت و مرجعیت سوء استفاده کنند و ایشان را به حاشیه ببرند که ایشان نیز کم نیاورد و ریاکاری های آنان را نمایان کرد.

 

وی افزود: برخی از افرادی که آگاهی های ابتدایی دینی، اجتماعی و علمی ندارند، به جان افکار جوانان و نوجوانان افتاده اند و از تجربه کم آنها سوأ استفاده می کنند.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: تقلید با تقسیم عقلی بر چهار نوع می باشد که شامل ” تقلید نادان از نادان، تقلید دانا از دانا، تقلید دانا از نادان و تقلید نادان از دانا(جاهل از عالم).

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اسلام در همه جا حرف اول را می زند، گفت: تقلید نادان از نادان حرام است، تقلید عالم از عالم ممنوع و تقلید دانا از جاهل نیز حرام است.

 

وی اضافه کرد: امروز مشاده می شود که در دنیا انسان های نادان به دنبال نادان های دیگری به راه می افتند و دنیا را ویران می کنند و همین عناصر کثیفی که این حرف ها را می زنند نیز نادان هایی هستند که مقلد نادان های خارجی و غربی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یک عده نادان به دنبال نادان هایی که اهل نظر نیستند به راه می افتند و باعث می شود تا خودشان نیز به سخره گرفته شوند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *