خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس: باید نیازهای عشایر برآورده شود تا بهتر بتوانند نقششان را در جهش تولید ایفا کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس: باید نیازهای عشایر برآورده شود تا بهتر بتوانند نقششان را در جهش تولید ایفا کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: باید نیازهای مردم عشایر برآورده شود تا بهتر بتوانند نقششان را در جهش تولید و انواع و اقسام خدماتی که به کل جامعه می دهند، ایفا کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دکتر کریمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه ضمن عرض تسلیت ایام مصائب اهل بیت(علیهم السلام) و اربعین اباعبدالله الحسین(علیه السلام) اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تازه نفس و باانگیزه است.

 

وی افزود: اگرچه موانع بسیار زیادی در جلوی راه مجلس شورای اسلامی وجود دارد، اما ما هر وقت آرمان های مجلس یازدهم تبیین می شود و یا در صحبت های ریاست مجلس منعکس می گردد، بسیار لذت می بریم و خداوند متعال را شکر می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امیدوارم سفر شما یک سفر پر خیر و بابرکتی مخصوصا برای عشایر عزیز، باشد، گفت: در برخی مواقع عشایر را در چارچوبه زحماتی که می کشند و تولیداتی که به جامعه عرضه می دارند، در بعد اقتصادی تعریف می کنند که این تعریف در جای خودش درست است، اما این یک بخش قضیه می باشد و بخش مهم آن فرهنگ عشایر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: باید نیازهای مردم عشایر برآورده شود تا بهتر بتوانند نقششان را در جهش تولید و انواع و اقسام خدماتی که به کل جامعه می دهند، ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: دنیای امروز ما یک مشکل ساختاری دارد که البته ممکن است اجتناب ناپذیر باشد و آن این است که تمامش صنعت گشته است.

 

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: اگر جامعه بشری بخواهد سلامت خود را از نظر جسمی، روحی، روانی و اخلاقی به دست آورد اول باید زمینه سلامتی‌اش فراهم گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بشر امروز از دو سرمایه اصلی فطرت و طبیعت محروم شده است، مطرح کرد: در هیاهوی دنیای صنعتی امروز چراغ فطرت خاموش شده است و به همان دلیل دلها قصی و امانت ها از بین رفته است و فطرت بشر آسیب دیده است.

 

وی عنوان داشت: آن قشری که هم از طبیعت زیبا و شفا بخش برخوردار است و هم از نظر ساختار جسمانی سالم است و بیماری های مزمن و ناشناخته ندارد، قشر عشایر می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: فطرت عشایری سالم است و لذا ذخایر انسانی نیز باید در اینجا رشد و تربیت پیدا کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: عشایر را گذشته از مسائل اقتصادی و کمک های اجتماعی باید به عنوان ذخایر و معادن انسانی، معنوی و فطری مطرح گردند.

 

وی گفت: امروز آسیب ها در فضاهای مجازی فراگیر شده و همه جا را می گیرد ولی باید عشایر حفظ شوند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: هرکجا که ارتباطات کمتری با فرهنگ غرب داشته سالم تر مانده لذا روستاها و عشایر سالم تر مانده اند که امیدواریم قدم مبارک شما برای مردم عشایر مفید و تأثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *