خانه / تاپ خبر / توصیه های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(ص)/ قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) باید نقش راهبردی و بیدارگری داشته باشد

توصیه های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(ص)/ قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) باید نقش راهبردی و بیدارگری داشته باشد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: اهداف قرارگاه خاتم الاوصیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) و اینکه می خواهد برای رسیدن به آن چه راه هایی را دنبال کند بسیار مهم و اساسی است لذا نقش راهبردی آن بسیار تأثیرگذار است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای شورای راهبردی نمایندگی قرارگاه خاتم الاوصیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) در بیرجند، با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی خاتم باید به چندین مسئله، توجه ویژه داشته باشد، اظهار کرد: مقدمه توجه کار قرارگاه خاتم الاوصیاء(صلی الله علیه وآله وسلم)، همان تشکیلاتش است که نام قرارگاه بر روی آن نهاده شده که یک اصطلاح نظامی است، از سویی دیگر اندیشه ورز و واقع گرا است و از سویی دیگر در این تشکیلات عزیزانی حضور دارند که برای ثبات در راه مستقیم راهنما هستند، این سه جهت در واقع همان سه بعدی است که یک تشکیلات صحیح را ایجاد می کنند.

 

وی افزود: اهداف قرارگاه و اینکه می خواهد برای رسیدن به آن چه راه هایی را دنبال کند بسیار مهم و اساسی است لذا نقش راهبردی آن بسیار تأثیرگذار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یقضه یعنی بیداری، گفت: در ایام مصائب اهل بیت(علیهم السلام) و اربعین حسینی قرار داریم، اگر آن دوره اوج ایمان و اخلاص اصحاب پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) تا پیروزی فتح مکه را در نظر بگیریم، اگر به مردم گفته می‌شد که خاندان اهل بیت(علیهم السلام) قتل عام خواهند شد و به اسارت گرفته می شوند، مسلما کسی باور نمی کرد و رگ غیرتشان بالا می آمد، اما در اثر غفلت این کار صورت گرفت و دشمنان آهسته آهسته ظلم، و سپس ظلم خود را توجیه کردند و واکسن بی غیرتی را به مردم تزریق کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: زمانی اگر اقدامات قوم مغول را کسی نقل می کرد، مخاطب به جوش می آمد که چگونه چنین اقداماتی ممکن بوده است، اما امروز در شرایطی قرار داریم که اقدامات قوم مغول با اقداماتی که استعمارگران انجام می‌دهند ناچیز است.

 

وی بیان داشت: اینکه امروز جنایات گسترده استعمارگران با بازتاب جهانی همراه نیست به این دلیل است که آنها فرمول بی تفاوتی را به صورت فنی، هنری، علمی، روان شناسی و… برای مردم تبلیغ می کنند.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: در ۲۴ ساعت شبانه روز مشاهده می کنید که چه جنایاتی در جهان صورت می گیرد، اما شاهد آن هستیم که از دانشمندان و انواع و اقسام صنف ها عکس العملی وجود ندارد، و این محصول همان فرمول بی تفاوتی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: قرارگاه خاتم الاوصیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) بعد از ایجاد یک تشکل صحیح و حساب شده، باید راهبردی را در پیش بگیرد که در جامعه درد ایجاد کند زیرا اگر جامعه نسبت به این همه جنایاتی که به بشر می شود، درد نداشته باشد یقین بدانید که جامعه بشری علاج پیدا نمی کند.

 

وی با بیان اینکه نتیجه خوب در کاربردی و راهبردی عمل کردن است، ادامه داد: بعد از فوت یزید، پسر یزید( معاویه صغیر) خلیفه شد و بر بالای منبر رفت و گفت “جد من آنچه را که حقش نبود را غصب کرد و حق را از صاحب حق گرفت و تحریف و ظلم کرد و پدر من(یزید) نیز جنایت کرد و ما خانواده را با چنین ادعای چه ربط است و من از اینها تبری می جویم،” اما مردم پس از دیدن این جریان، به سراغ استادش رفتند و به خاطر اینکه معاویه صغیر را بیدار کرده بود، وی را زنده به گور کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جامعه امروز خواب است و باید بیدار شود اما اینکه با چه طرحی و چه کیفیتی می توان آن را بیدار کرد مسائلی است که در زاویه کاربردی باید بر روی آن کار شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: اگر در جامعه بی تفاوتی وجود داشته باشد، نوع بشر توسط تفکر لیبرال دموکراسی، زنده به گور خواهد شد.

 

وی عنوان داشت: تمام اقدامات استعمارگران با تخصص، کارشناسی شده و با مهمترین ابزارها صورت می گیرد، لذا قرارگاه خاتم الاوصیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) باید بر علیه این بی تفاوتی و ایستادن در مقابل چنین هجمه استعمارگران، طرح جامعی بریزد.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: در این شرایط آخرالزمانی هر فردی باید در حد وسع خودش به سراغ نوجوانان، جوانان و قشرهای مختلف برود و با روشنگری و تحلیل صحیح و پرده برداری از طرح های استکباری و بی تفاوتی های داخلی و انواع و اقسام طرح هایی که به اسم فرهنگ و اقتصاد در جامعه پیاده می شود، مردم را بیدار کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی عنوان داشت: اگر بشر از خواب غفلت بیدار شود همه کارها را خودش انجام خواهد داد، لذا کار قرارگاه خاتم الاوصیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) بیدارگری است.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم که در این مقصد مهم که مهمترین جهاد است(جهاد فرهنگی)، موفق باشید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *