خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بهترین مردم کسی است که خدمت بیشتری به مردم برساند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بهترین مردم کسی است که خدمت بیشتری به مردم برساند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه طبیعت انسان اینگونه است که می خواهد همواره در مسابقه موفق باشد، گفت: همه افراد می خواهند بهترین باشند اما آن کسی بهترین مردم است که نفع بیشتری به مردم برساند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر  شهرستان بیرجند، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید ” سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ” یعنی مسابقه به سوی جنت و پروردگار یک مسابقه سالم است.

 

وی با اشاره به اینکه طبیعت انسان اینگونه است که می خواهد همواره در مسابقه موفق باشد، افزود: همه افراد می خواهند بهترین باشند اما آن کسی بهترین مردم است که نفع بیشتری به مردم برساند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: معمولا ما در سطوح پایین گرفتار هستیم و در زندگی دنیایی، پول، منزل و ماشین گرفتار هستیم، این موارد نفع زندگی دنیایی است اما نفع انسانی آن است که در منافع انسانی بتواند به دیگری نفع برساند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه انسان بودن انسان بالاترین سرمایه انسان است، ابراز داشت: مال و ثروت و فرزند و .. جایگاه خودش را دارد اما این موارد رفتنی هستند، لذا باید بر روی انسانیت انسان حساب باز کرد.

 

وی گفت: موجودات هر کدام در تعریفشان برابر آثار و خواصی که دارند ماهیتشان شناخته می شود و ارزش آنها ثابت است، اما انسان با همه موجودات و فرشتگان فرق می کند و یک موجود استثنایی است.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: این انسان است که اینگونه نرخش تعیین می شود ” عبدی اطعنی حتی اجعلک مثلی””، یعنی انسان اگر راه انسانیت را برود، مَثَل خدا می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: اگر انسان توانست از مبدا به مقصد نهایی برسد پیروز شده و بهترین موجود است اما اگر چنانچه منحرف شد، می گندد و فاسد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین انسان، انسانی است که به انسان خدمت کند، افزود: هیچ خدمتی بالاتر از اینکه کمک کنید و جامعه و افراد را در ارزش های انسانی حفظ کنید، وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند متعال راه را برای انسان ها مشخص کرده است اما نفس و عناصر بیرونی جن و انس و شیاطین سعی می کنند تا انسان را به انحراف بکشانند، لذا این شما هستید که سعی می کنید جوان و نوجوان را از منحرف شدن نجات دهید و به مقصد برسانید لذا به ارزش کار خود توجه کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: ما دارای اصلی هستیم و می گوییم که عالی فدای دانی نمی شود بلکه فانی فدای عالی می شود، لذا پیامبران و اوصیاء الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که ارزشمندترین انسان ها هستند فدای دین خدا که اعلی است، شده اند.

 

وی ابراز داشت: خداوند متعال را شکر و پدر و مادرتان را دعای بسیار کنید زیرا آن شیر و دامن پاک، در این شرایط آخرالزمانی به شما توفیقی داده است که برای حمایت از دین خدا و اعلای کلمه حق، گام بردارید.

امام جمعه بیرجند گفت: انسان ها به عنوان انسان برای ائمه اطهار و حضرت امام حسین(ع) یک ارزش خاصی قائل هستند، لذا مشاهده می کنید که در اربعین حسینی از سراسر دنیا با هر مذهبی که هستند به سمت کربلا روانه می شود و زمین کربلا را می بوسند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: شما مصداق بارز دعای امام سجاد(ع) در دعاهای هفته که می فرمایند” وستخدمنی فی مرضاتک ” یعنی خدایا مرا در رضای خودت به کار گیر، هستید.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم خداوند متعال شما را با اصحاب امام حسین(ع) محشور کند، گفت: خداوند شما را نگهبان دین و راه خودش قرار داده تا دست نوجوان، جوان، خواهر و برادرانتان را بگیرید تا به سمت خدا حرکت کنند و در این راه بمانند و به سمت طاغوت و ستم گران کشیده نشوند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *