خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند طرحی جدید و جامع است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند طرحی جدید و جامع است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: برای اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از کجا و چگونه شروع کنیم، نیازمند طرح جدید و جامعی هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای مفتاح معاون فرهنگسازی، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: در طول تاریخ مصائبی برای اسلام پیش آمده است که حکومت ها در دست افرادی قرار گرفت که خودشان اهل منکر بوده اند که طبعا بزرگترین آسیب را دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر متحمل شدند.

 

وی افزود: هنگامی که پای استعمار در منطقه باز شد، درد بزرگی بر آن درد بزرگ تاریخ افزوده شد، که در این راستا دشمنان برای اینکه بتوانند در ملت ها نفوذ کنند در ابتدا به گونه ای رفتار می کردند و می گفتند که ما با اسلام کنار خواهیم آمد فقط شرط آن این است که سه مسئله در اسلام وجود دارد و ما بر روی آن نقد داریم که آن ها جهاد، امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر است یعنی در طول تاریخ مصیبت بار و با آمدن استعمار یک مرگ تدریجی در حال وقوع بوده است که امروز باید آن را احیا کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: مسئله تذکر لسانی اگرچه امری ساده است اما در عین حال می بینیم که عرف جامعه بر روی آن کَم می آورد و مخاطبی که قانون شکنی و اخلاق شکنی می کند با همه شکستگی ها، باز هم طلبکار است، اما اگر چنانچه تذکر لسانی به صورت گسترده انجام شود، قانون‌شکنان از رو می روند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از کجا و چگونه شروع کنیم، نیازمند طرح جدید و جامعی هستیم.

 

امام جمعه بیرجند گفت: در سیستم اداری و سازمانی تنها بحث تذکر لسانی مطرح نیست بلکه حقوق دیگران، جامعه و حفظ ارزش های اسلام و انسان مطرح است، لذا هر کسی که به هر نسبتی مسئولیتی را پذیرفته است باید پاسخگو باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ابراز داشت: تنها توقعی که از مسئولین می رود این است که به تعهدی که داده اند عمل و قانون را اجرا کنند.

 

وی ادامه داد: از تلاش و دلسوزی که در امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد باید قدردانی کرد اما ما نیازمند تأثیر آن هستیم که اگر قانع کننده نیست از مسئولین بالادستی می خواهیم به صورت کارشناسی، یک راهکار بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: ما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر که حافظ دین، نظام، حق و مظلوم است، مسئول هستیم و به این سادگی نیز نمی شود از آن دست کشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: امروز در بمباران تبلیغاتی دشمنان قرار داریم لذا برای اینکه در مقابل انواع انحرافات و شبهات دشمنان بتوانیم ایستادگی کنیم نیازمند طرحی جدید هستیم.

 

وی در پایان گفت: فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) در مقابل سیستم ستم و ظلم، امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 

سردار قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در این جلسه گفت: امیدورایم که خداوند متعال به ما توفیق دهد که بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان یک فریضه و تکلیف الهی در زندگی، جامعه و سازمان هایی که مسئولیت داریم پیاده کنیم.

 

وی افزود: ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی فعال است و تلاش های زیادی نیز در حد وسع، تلاش و زمینه هایی که فراهم است، صورت می گیرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: زمینه های همکاری با ستاد امر به معروف نیز فراهم شده است که البته موانعی نیز وجود دارد که این موانع هیچگاه سد راه ما نبوده است.

 

سردار قاسمی با اشاره به اینکه جلسات مکرری با مسئولین، دانشگاه ها، ادارات کل، روحانیت و مساجد برگزار کرده ایم لذا در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی و هم افزایی وجود دارد.

 

وی گفت: در مسائل مطالبه گری و آموزش اقدامات خوبی صورت گرفته است و در رابطه با تذکر لسانی با هم افزایی گروه های آمرین به معروف ستاد و گروه های تذکر لسانی بسیج نیز کارهای خوبی انجام شده است.

 

آقای مفتاح معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در رابطه با رویکردهای جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: در دوره جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بازخوانی فعالیت های گذشته به چندین آسیب رسدیم که باعث تا یک راهکار کلی ارائه دادیم.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است و باید به گونه ای عمل شود که خود مردم در امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند.

 

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطر نشان کرد: در لسان ائمه اطهار(علیهم السلام) امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بسیار بالایی دارد اما در طول زمان این فریضه دچار آسیب شده است.

 

مفتاح تصریح کرد: آسیب ها و ذهنیت هایی که در رابطه با امر به معروف در بین مردم رایج شده است، مانع از این شده تا امر به معروف و نهی از منکر به تمامه در ذهن عموم مردم جای گیرد.

 

وی بیان داشت: در چندین نظر سنجی که با مردم صورت گرفته است، به این نتیجه رسیدیم که مردم با اصل امر به معروف و نهی از منکر مشکلی ندارند و این ضرورت را احساس می کنند که اگر در جایی منکری دیدند آن را تذکر دهند لذا باید تلاش کرد تا ظرفیت های مختلف و بسیار گسترده امر به معروف و نهی از منکر را به کل جامعه منتقل کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *