خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اقدامات هیات مذهبی پیام حسینی داشته باشد/ حفظ سلامتی مردم در عزاداری‌ها لحاظ گردد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اقدامات هیات مذهبی پیام حسینی داشته باشد/ حفظ سلامتی مردم در عزاداری‌ها لحاظ گردد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم در برنامه های و مراسم عزاداری محرم، گفت: شناخت جایگاه و شناسنامه حضرت امام حسین (ع) برای همگان لازم است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در جلسه توجیهی ابلاغ دستوالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم ۱۴۴۲ که با حضور مسئولان هیات های مذهبی و مداحان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست اما امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی که وجود دارد مراسم عزاداری محرم متناسب با این شرایط برگزار خواهد شد لذا همواره باید تمرین لازم را داشته باشیم که در هر شرایطی متناسب با آن عزاداری امام حسین (ع) را برگزار کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم در برنامه های و مراسم عزاداری محرم، افزود: شناخت جایگاه و شناسنامه حضرت امام حسین (ع) برای همگان لازم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: خطبا و مداحان باید پیام امام حسین (ع) را در دنیایی که ظلم آن را فرا گرفته، بیان کنند و این پیام باید برگرفته از فرهنگ حسینی باشد که تنها راه نجات بشر است.

 

وی تصریح کرد: شناسنامه امام حسین (ع) مربوط به دنیای آخرالزمان نمی‌شود بلکه در کتب عتیق هم از آن یاد شده و در حدیث آمده که آدم ابوالبشر به پنج تن آل عبا برای توبه متوسل شد.

 

امام جمعه بیرجند به تاثیرات قیام جهانی عاشورا در صحنه های مبارزه با ستمگر و کوتاه کردن دست استعمارگر بیدادگر اشاره کرد و ادامه داد: ماهاتما گاندی رهبر پرآوازه هند زندگی امام حسين(ع) را به دقت مطالعه کرده و قيام آن حضرت را سرلوحه خود قرار داده است و می‌گويد: من زندگى امام حسین عليه السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ و توجه کافى به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستى از سرمشق امام حسین پیروى کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: ۶۰ سال قبل هنگامی که دوره کمونیست‌ها بود و با اسلام کنار نمی‌آمدند، بقایایی از کشتی نوح در کوه آرارات پیدا شد که خط شناسان نام پنج تن آل عبا را در این بقایا یافتند پس شناسنامه حسین (ع) به قدمت تاریخ بشر است.

 

وی با بیان اینکه امروز در سطح بین الملل جایگاه امام حسین (ع) به گونه ای است که در خیابان های لندن، برلین و واشنگتن مردم فریاد عدالتخواهی سر می دهند، گفت: امسال همگان منتظر اربعین حسینی هستند و به خاطر شرایط در هر کجای عالم که باشند به این فریاد عدالتخواهی حسینی می پیوندند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرهنگ حسینی تنها راه نجات نوع بشر است، خطاب به مسئولین هیئت های مذهبی استان گفت: شما باید زمینه این مهم را آماده کنید و تمام کارها و مدح های شما پیام حسینی داشته باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *