خانه / دیدارها / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: مسئله امامت و ولایت یک مسئله عقلی، تصریح وحی، محصول تجربه و طرح اسلام عملی است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: مسئله امامت و ولایت یک مسئله عقلی، تصریح وحی، محصول تجربه و طرح اسلام عملی است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: در رابطه با مسئله امامت و ولایت که یک مسئله عقلی، تصریح وحی و محصول تجربه و طرح اسلام عملی است، چطور می شود که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز به انجام مراسمات اکتفا می شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از دست اندرکاران بنیاد بین المللی غدیر که به مناسبت آغاز دهه ولایت و امامت برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در رابطه با مسئله امامت و ولایت که یک مسئله عقلی، تصریح وحی و محصول تجربه و طرح اسلام عملی است، چطور می شود که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز به انجام مراسمات اکتفا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر در صحنه های حق پرستی از خود بگذریم که هیچ در غیر این صورت همانند فرعون هستیم، افزود: ۱۴۰۰ سال گذشته است اما آقایان هنوز نتواسته اند و نخواسته اند که مسئله اصلی دین یعنی امامت را حل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: متأسفانه هنوز کسانی شک دارند که حق با صدام بود و یا امام خمینی(ره)، و همچنین آیا ترامپ درست می گوید یا مقام معظم رهبری، حال می خواهید اسمشان را حزب، گروه، روزنامه، روشن فکر و یا مسلمان و غیر مسلمان بگذارید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه آیا خداوند متعال در اتمام حجت کم گذاشته است که ما شک می کنیم؟ گفت: چطور می شود که با ادعای پیروی از پیامبر اکرم(ص) به دنبال ظلمه برویم تا به عدل برسیم و یا دنباله جاهلان را بگیریم که به علم برسیم، اینگونه عمل کردن باعث می شود تا سر خود را کلاه بگذاریم.

 

وی تأکید کرد: چگونه می شود که در باقی مسائل متوجه موضوعات می شویم اما هنگامی که به موضوعات دین می شود متوجه نمی شویم؟

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: حدیث شریف ” مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة ” را هم شیعه و هم اهل سنت نقل کرده اند و این همان مفاد ” وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ” می باشد یعنی اگر امامت و رهبری در دین، جامعه را اداره نکند به این معنی است که پیامبری نیامده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اسم مسلمانی دردی را دوا نمی کند و به درد همین عناوین دنیایی می خورد، گفت: حدیث غدیر بین محققین اهل سنت و شیعه متواتر است و دارای متون متفاوتی است اما در برخی متون این بیان پیامبر اکرم(ص) آمده است که می فرمایند ” امت حضرت موسی(ع) بر ۷۱ فرقه تقسیم شده‌اند که یک فرقه اهل نجات هستند، امت حضرت عیسی(ع) بر ۷۲ گروه تقسیم شده‌اند که تنها یک فرقه بر حق است و همچنین امت من بر ۷۳ گروه تقسیم خواهند شد که تنها یک فرقه حرف حق خواهند زد و حرفی برای گفتن دارند که مطابق با دین است.

 

وی با بیان اینکه تفکرات سامری و قارونی هنوز وجود دارد، مطرح کرد: به دنبال یزید، مروان، ستمگران و ترامپ رفتن و همچنین هم‌پیمانی با دزدان بین المللی برای کشتن مسلمانان هیچ ربطی به اسلام و پیامبر اکرم(ص) ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۴۰۰ سال شده است که ما هر سال مراسم میگیریم حال آنکه امامت، مدیریت جامعه است که همه کمک کنیم تا حق، عدل، انصاف و ایمان پیاده گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه باید به خود بنگریم و ببینیم که چقدر از رهبر دین خود تبعیت می کنیم؟ گفت: مشاهده می شود که نخبگان کشور که هر کدام یک روزنامه، حزب و دین خاصی دارند، فرمایشات مقام معظم رهبری را به نفع خودشان استخراج می کنند، لذا باید گفت که اینگونه عمل کردن تبعیت کردن نیست.

 

وی تأکید کرد: عملکرد برخی افراد نه تنها هیچ ربطی به اسلام و انقلاب ندارد بلکه دشمنان پشت مرز به وسیله همین انسان های واداده جرأت جسارت پیدا می کنند، والا اگر همه مطیع باشیم یقین بدانید که دشمن در هر جایی که باشد عقب می نشیند و جرأت نمی کند به جلو حرکت کند.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: ولنگاری های ما باعث جرأت دادن به دشمن و زمین گیر شدن دوست می شود حال می خواهد اسم آن مسائل اقتصادی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی و خانوادگی باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: خداوند متعال همه افراد را آزمایش می کند لذا باید حواسمان جمع باشد که از امتحان الهی سربلند بیرون آییم.

 

وی با بیان اینکه شما از غدیر شروع کنید تا جواب آن را در ظهور حضرت مهدی(عج) ببینید، گفت: عالمی به نام ابن حجر هیتمی که اهل مصر و از علمای اهل سنت است در حدود ۴۰۰ سال قبل زندگی می کرده اما اخیرا اثری از ایشان در ریاض به چاپ رسیده است که عنوان آن ” القول المختصر فی علامات المهدی المنتظر ” می باشد، ایشان در این اثر ۹۰ علائم ظهور حضرت مهدی(عج) را  برمی‌شمارد و می گوید یکی از آن ها صیحه آسمانی است و در آن گفته می شود “” عَلی اِنَّ الحَق فی آل محمد(ص)”.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *