خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اربعین حسینی مقابل نظام طاغوت ایستاده است/ کربلا یک زمین خاص نیست بلکه موضع قوی عدالت خواهی در جهان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اربعین حسینی مقابل نظام طاغوت ایستاده است/ کربلا یک زمین خاص نیست بلکه موضع قوی عدالت خواهی در جهان است

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه کربلا یک زمین خاص نیست، گفت: موضع قوی نظام عدالت خواهی در مقابل ظلم موجود عالم در هر شرایطی تغییر نمی کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نخستین نشست اعضای کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین خراسان جنوبی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: اربعین حسینی نه تنها دارای جایگاهی خاص است، بلکه یک معجزه می باشد.

 

وی افزود: در برنامه های زیارات، زیارت های معتبر، متعدد، پر محتوا و وحی گونه‌ای وجود دارد که هر کدام در جای خود بسیار ارزشمند هستند اما ۱۲ الی ۱۳ قرن پیش، برای معرفی شیعه او را با پنج نشان که یکی از آن ها زیارت اربعین می باشد، معرفی می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بعد از ۱۳۰۰ سال که از تعریف شیعه در روایت می گذرد در این زمان که نصف دنیا را ظلم چنان تسلط کرده که نصف دیگر آن در آتش ظلمش می سوزد و فریادی از عدالت به گوش مردم جهان رسیده، می بینیم که رمز آن در اربعین است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: اربعین حسینی که فرا می رسد از هر گوشه جهان و از هر آیین و مذهبی، مردم خودشان را به کربلا می رسانند و در این راهپیمایی باشکوه شرکت می کنند.

 

وی اضافه کرد: آن نقطه ادعای تشیع که در آخرالزمان در مقابل ظلم و بی عدالتی و شرک، پرچم را بلند می کند، علامتش همان زیارت اربعین است.

 

امام جمعه بیرجند گفت: اربعین حسینی تنها در ۲۰ میلیون زائری که خود را به کربلا می رسانند خلاصه نمی گردد بلکه اربعین حالت سمبلیک دارد و جاماندگان از تشرف به کربلا، همه جا را کربلا می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه کربلا یک زمین خاص نیست، ادامه داد: موضع قوی نظام عدالت خواهی در مقابل ظلم موجود عالم در هر شرایطی تغییر نمی کند.

 

وی یادآور شد: امروز استعمار تنها زانوی خود را بر روی گردن یک سیاه پوست آمریکایی نمی گذارند، بلکه زانویشان را بر روی حلق همه ملت ها گذاشته است و اربعین و کربلا در مقابل چنین تفکری قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: اگر امسال اربعین حسینی را از نظر فیزیکی تعطیل کنند اما اربعین با قدرت در سر جای خود هست و تا نظام های ظلم را به نابودی نکشاند به راهش ادامه می دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: اربعین تنها یک حرکت فیزیکی نیست بلکه در دل هر انسانی وجود دارد.

 

وی در پایان گفت: اینکه شما زحمت می کشید و برنامه ریزی می کنید و آمادگی لازم را برای هر احتمالی صورت می دهید تا در هر شکلی به وظیفه خود عمل کنید، کار عاقلانه ای را انجام می دهید، اما با حفظ همه این موارد بیش از هر چیزی آن فرهنگ سازی اربعین را مورد توجه قرار داده و بر روی آن کار کنید.

 

انتهای پیام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *