خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کرامات شهدا به صورت مستند جمع آوری شود/ کرامات شهدا دلیلی بر حقانیت راه انبیاء است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کرامات شهدا به صورت مستند جمع آوری شود/ کرامات شهدا دلیلی بر حقانیت راه انبیاء است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه کرامات شهدا دلیلی بر حقانیت راه انبیا است گفت: تاکنون کرامات شهدا، ایثارگران و جانبازان به صورت جامع مکتوب نشده است، لذا اگر چنین اقدامی صورت گیرد نشان راهی برای نسل های آینده خواهد بود تا راه را گم نکنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: از اینکه شما توفیق پیدا کرده‌اید و این شایستگی را داشته‌اید که مشمول دعای امام سجاد(ع) یعنی ” وستخدمنی فی مرضاتک” هستید، باید سجده شکر به جای آورید.

 

وی با اشاره به اینکه در محاسبات مادی هیچ عدد و رقمی وجود ندارد که بتواند پاسخگوی انواع ایثارها باشد، گفت: اجر و ثواب ایثارگری ها تنها در اندیشه معنوی و الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر فردی در هر کجا کار خدایی کند باید مطمئن باشد که خدا اجرش را ضایع نمی کند، افزود: شهدا، ایثارگران و جانبازان وظیفه خود را انجام داده‌اند، اما باید بدانیم که وظیفه ما در قبال آنها چیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) توصیه کردند که در پیچ و خم مشکلات زندگی ایثارگران فراموش نشوند و این امروز یکی از وظایفی است که بر گردن ما قرار دارد.

 

وی ادامه داد: ارائه خدمات به بازماندگان بزرگانی که به سمت خدا پرواز کرده‌اند، یک وظیفه است، اما بالاتر از آن خدمات، دنبال کردن راه و اهداف آن ها است، اهداف والایی که اصل آن خدایی ولی آثار آن انسانی است.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: شهدا، ایثارگران، جانبازان برای اینکه بندگان خدا و جامعه بشری از قید و بندهای مفاسد آزاد شوند همه چیزشان را ترک کردند و از همه علاقه هایشان بریدند و انقلاب کردند و انقلاب امانت تک تک آنها است لذا همه ما زیر سوال هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: فلسفه حکومت انبیاء بریدن دست ظالم از سر مظلوم و رساندن حق مظلوم به صاحبش است که انقلاب اسلامی ما نیز بر اساس آن شکل گرفته است و هرچه غیر آن باشد ربطی به انقلاب، اسلام و قانون ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت فلسفه بعثت انبیاء الهی است، گفت: در گذشته در محضر حجت الاسلام و المسلمین شهیدی و دیگر مسئولان یادآور شده ام که در کنار تمامی زحماتی که کشیده می شود بعد معنوی را نیز باید مورد توجه قرار داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کرامات ایثارگران، شهدا و آزادگان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن خودش را نشان داده است، کراماتی که به صورت متفرقه هم مکتوب و هم مستند است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه کرامات شهدا دلیلی بر حقانیت راه انبیا است که شهدا آن را طی کرده اند، افزود: تاکنون کرامات شهدا، ایثارگران و جانبازان به صورت جامع مکتوب نشده است، لذا اگر چنین اقدامی صورت گیرد نشان راهی برای نسل های آینده خواهد بود تا راه را گم نکنند.

 

وی بیان داشت: با توجه به اینکه جمع آوری کرامات شهدا با استفاده از ابزارهای امروزی کار مشکلی نیست، پیشنهاد می شود شرایطی فراهم گردد تا انسان های شایسته که اهلیت دارند و اهل قلم هستند، کرامت شهدا را جمع آوری کنند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دعای گوی همه خدمتگزاران صدیق به نظام در هر لباس و مسئولیتی، هستم، گفت: امروز خدمت صادقانه تنها یک خاصیت ندارد بلکه آثار آن در دوست، دشمن، نظام، مردم و… تأثیر می گذارد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *