خانه / تاپ خبر / انتقاد امام جمعه بیرجند از گرانی چادر مشکی و نایابی لباس‌های عفاف و حجاب/ مساجد مطالبه کنند

انتقاد امام جمعه بیرجند از گرانی چادر مشکی و نایابی لباس‌های عفاف و حجاب/ مساجد مطالبه کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با انتقاد از وجود انواع لباس های غیرمتعارف و غیراسلامی در سطح بازار، گفت: اما چادر مشکی و لباس های عفاف و حجاب بسیار گران و نایاب است که مسجد می‌تواند در این زمینه از مسئولان مطالبه کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، به نقل از  خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز (۱۸ تیر) در دیدار مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان اظهار کرد: خداوند انسان را با ظرفیت نامتناهی خلق کرده است و دین، برنامه انسان است که ظرفیت نامتناهی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسجد نیز ظرفیت عظیمی دارد، افزود: اگر کارکردهای مسجد آنچنان که باید و شاید تحقق پیدا کند آنوقت افکار عمومی کل جامعه بر اساس ارزش های اسلامی و بصیرت دینی و درست در مقابل عناصر دشمن با هوشیاری عمل خواهند کرد و لازمه آن مسجد در پای عبودیت و بندگی خداوند این است که همه خیرات جذب و همه آفات دفع شود.

 

وی ادامه داد: به دلیل انحرافاتی که بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با حکومت در مدیریت جامعه پیش آمده است اسلام و مسجد واقعی رنگ دیگری پیدا کرده و طبعا مکتب اهل بیت علیه السلام هم چون در انزوا بوده نتوانسته است خود را نشان دهد اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی فرصت مناسبی به وجود آمده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه دشمن ها به دنبال گرفتن فرصت ها از انقلاب اسلامی هستند تا آرمانهای انقلاب که همان اسلام است در جامعه پیاده نشود، عنوان کرد: البته دشمن به اهدافش نرسیده و ما نیز کامل به آرمانهای انقلاب اسلامی نرسیده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی و تجهیز مساجد جزو اقدامات سخت افزای است، گفت: اما در بخش نرم‌افزای یعنی فرهنگ سازی و تمدن‌سازی باید طرح‌های کارشناسی، زمانبندی و نظارت وجود داشته باشد.

 

وی بیان کرد: مجموعه ای کارشناس و واجدالشرایط نیاز است تا طرح و برنامه برای هر مناسبت و ضرورت و پیشامدی داشته باشند که وقتی آن طرح علمی و کارشناسی با هر مسئله ای مواجه می شود به صورت ریشه و لحظه ای در اختیار همه ائمه جماعات کشور قرار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر طرح های کارشناسی و علمی برای هر روز و مناسبتی در اختیار امام جماعت قرار گیرد، او می تواند مخاطبان خود را بصیرت و پرورش دهد، افزود: اگر جمعیت مساجد را مدیریت کنیم همه خیرات را به دست می آوریم و همه آفات را دفع می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت مسئله عفاف و حجاب، ادامه داد: ماجرای کشتار مظلومانه مردم در مسجد گوهرشاد، شناسایی یک مسئله استعماری برای تسلط استعمار غرب بر جهان بود و کارشناسی کرده‌اند که اگر بتوانند زنان مسلمان را از عفاف و  حجاب دور کنند یعنی کشور را تصرف کردند و کار رضاخان مقدمه تغییر فرهنگ مردم بود.

 

وی با بیان اینکه وقتی چادر تبدیل به لباس های زننده و کوتاه شده باید بر خود بلرزیم و خوابمان نبرد، افزود: این قضیه از مسلسل های رضاخان بسیار خطرناک‌تر است بنابراین باید در زمینه عفاف و حجاب از اساتید دانشگاهی و فرهنگیان کمک گرفت و همراه با ائمه جماعت در مساجد و همه فضاهای جامعه به این مسئله مهم پرداخته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به ناآگاهی جوانان و افراد بی حجاب از ضرورت مسئله عفاف و حجاب، تصریح کرد: اگر به آنان این مسئله و اهمیت آن تفهیم شود هرگز از فرهنگ منحط غرب تقلید نخواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر فمنیست به دنبال ایجاد شکاف اختلاف در بین زنان و مردان و فروپاشی خانواده ها است، ادامه داد: این تفکر یک حرکت استعماری برای تسلط بر مردم از طریق فروپاشی خانواده ها است.

 

وی بیان کرد: متاسفانه انواع لباس های غیرمتعارف و غیراسلامی در سطح بازار وجود دارد اما اکنون گرانتر از همه چادر مشکی و نایاب‌تر از همه لباس های عفاف و حجاب است؛ مسجد می تواند در این زمینه از مسئولان مطالبه کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با انتقاد ار برخی ادارات و سازمان ها که فقط دختران را استخدام می کنند که برای بازرسی به نقاط دورافتاده روستایی برود، افزود: استعمار می خواهد زنان جامعه ما را از اعتقاداتش و محیط خانواده  و پرورش و تربیت فرزند دور کند و متاسفانه ما هیچ برنامه ای در مقابل استعمار نداریم در حالی که مسجد می تواند در همه این زمینه نقش ایفا کند اما نیازمند کار جهادی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *