خانه / دیدارها / تقدیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از حضور فعال طلاب در ایام کرونا

تقدیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از حضور فعال طلاب در ایام کرونا

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه روحانیون در دوران انقلاب اسلامی همواره در کنار مردم بوده اند، گفت: در جنگ تحمیلی، سیل، زلزله و مسئله بیماری کرونا شاهد خدمات مومنانه و جهادی طلاب و روحانیون بودیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از روحانیون تیپ سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان خراسان جنوبی اظهار کرد: خودشناسی گاهی در بحث انسان شناسی و گاهی نیز در بحث وظیفه شناسی مطرح می گردد.

 

وی افزود: آنچه که به عنوان عالمان دینی در مکتب اهل بیت(علیه السلام) مطرح می شود با آنچه که از عالمان دین در مکتب ها و مذهب های دیگر مطرح می شود یک تفاوت مبنایی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: دین ریشه فطری دارد و خواه و ناخواه ظهور پیدا می کند و نمی‌شود آن را نادیده گرفت، لذا آنهایی که اعتقاد به دین ندارند نیز ناچارند در جامعه برای اشباع عطش دینی که همان فطرت است شکل ظاهری برای آن حفظ کنند و بر محور آن یک عده را به عنوان عالمان و مبلغان دینی ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: در جهت خودشناسی از بحث های وظیفه شناسی، عالمان دینی و روحانیت تشیع باید ماهیت خود را خیلی خوب بشناسند زیرا با دیگران فرق می کنند لذا هرچه این شناخت بیشتر باشد به ارزش خود و کار خود بیشتر پی می برند.

 

وی بیان داشت: در دین سکولار اگرچه تشکیلات عظیمی به عنوان متصدیان و تبلیغ دین وجود دارد اما باید دید در مسئله هدایت و ضلالت که اهم مسائل جهان انسان است چه نقشی دارد.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: متصدیان دین در دین سکولار ابزاری هستند در دست سیاستمدارانی که با زر و سرمایه های عظیم و زور و با یک نوع تزویر مجهز می شوند، لذا از دین حداکثر استفاده را می برند و شما می بینید که رد پای آنها همواره در جاهایی است که به نفع مستکبرین است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: با توجه به اتفاقات اخیر و اینکه فریاد عدالت خواهی، مظلومیت و نجات بشر در سراسر جهان بلند است، کلیسا باید به پشتیبانی مردم فریادی سر می داد اما این کار را نکرد زیرا ارباب دارد و اربابش چنین چیزی نمی خواهد.

 

وی گفت: به صورت مبنایی عالمان دینی و روحانیون در مکتب تشیع با دیگران بسیار متفاوت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: بر اساس مبنای مکتب، افرادی که به دنبال ظلمه هستند با هر لباسی که می خواهند باشند، فاسد هستند و هیچ جایگاهی در دین ندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: سیستم مکتب اسلام و حوزه های علمیه امانت، صداقت، فداکاری و معرفت است لذا افرادی که فاسد و تطمیع می شوند جزء مکتب امام صادق(علیه السلام) نیستند و جزء انسان های خائن محسوب می شوند.

 

وی با بیان اینکه خودشناسی در باب وظیفه شناسی بسیار مهم است، گفت: شما وقتی به رده های بالاتر از علمای شایسته مکتب اهل بیت(ع) نگاه می کنید، عظمت، کرامت، عبودیت و اخلاصشان را مشاهده می کنید.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: نویسنده مسیحی آقای جرج جرداق، آنقدر به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ارادت داشت که کمتر کسی پیدا می شود که مثل ایشان ارادت داشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: روحانیون تشیع در مکتبی بزرگ می شوند که از روز اول به آنها می گویند کمک به ظلمه در حد تیز کردن یک قلم گناه است.

 

وی بیان داشت: خداوند به شما توفیقی داده است که مجری اوامر مرجع دین باشید، حال فرق نمی کند فقهی و یا از نوع احکام، پیام اخلاقی و مسائل اقتصادی و اجتماعی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: روحانیون در هر جایی که رضای خدا در آن است حضور داشته و دارند، و امروز نیز در جهاد سلامت و بیماری کرونا حضور فعالانه ای دارند و در خدمات بسیج سازندگی و کمک های مومنانه نقش پر رنگی دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: عدالت در اسلام است اما متأسفانه عده ای به گونه ای عمل می کنند که عوض اینکه برای مردم راه حق را از باطل شفاف کنند خودشان با بی عدالتی، کمک به ظلمه و راه رفتن به دنبال اروپا و آمریکا به ابهامات می افزایند.

 

وی با بیان اینکه افرادی که بصیرت دارند برای اهل علم جایگاه خاصی در نظر می گیرند، گفت: بزرگانی که همواره به طلبه خیلی احترام می گذارند، کسانی هستند که بذر خیر، صلاح، دین و دیانت را از باقی بذر ها باز شناختند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *