خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امروز شاعران باید با شعر خود جامعه بشری را به حق راهنمایی کنند/ زبانِ هنر، زبان ماندگار است و می توان باطل را رسوا کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امروز شاعران باید با شعر خود جامعه بشری را به حق راهنمایی کنند/ زبانِ هنر، زبان ماندگار است و می توان باطل را رسوا کند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: زبانِ هنر، زبان ماندگار است و می توان باطل را رسوا کند لذا شاعران باید مظلوم را یاری و ظالم را در هم بکوبند، همچنین تاریخ را تفسیر و شرایط روز را تطبیق دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در دیدار با خدام حرم مطهر رضوی و شعرای مذهبی سرای بیرجند ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: جایگاه هنر در هر زمان و مکانی، یک جایگاه ویژه است.

 

وی با اشاره به اینکه شعر و باقی هنرها جزء عوامل بسیار موثر در جامعه هستند، افزود: ارزش هنر به خود هنر نیست زیرا به صورت ابزار می تواند ابزاری باشد برای غیر ارزش ها.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش شعر به عنوان هنر در دو بخش محتوا و هدف سنجیده می شود، خاطر نشان کرد: شعر هرچند هم از جهت فنی در اوج هنر باشد، اما اگر بار و هدف نداشته باشد طبعا ارزشی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: خداوند را شاکر هستیم که امروز شعرای ما این افتخار را دارند که اشعارشان دارای محتوا و حامل معنی است.

 

وی ادامه داد: راه عبودیت خداوند متعال، فلسفه خلقت انسان است و ارزش انسان نیز به آن برمی گردد که اگر آن نباشد انسان از باقی حیوانات بی ارزش تر می شود، و این موضوعی است که باید در اشعار شاعران وجود داشته باشد تا به آن ارزش دهد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هر فردی که به امر و نهی خدا پایبند باشد بنده خداوند است، گفت: شاعر باید احقاق حق و ابطال باطل کند، زمان و زمینه را غنیمت شمارد و از هر فرصتی برای آنچه که حق است استفاده کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: زبانِ هنر، زبان ماندگار است و می توان باطل را رسوا کند لذا شاعران باید مظلوم را یاری و ظالم را در هم بکوبند، همچنین تاریخ را تفسیر و شرایط روز را تطبیق دهند.

 

وی مطرح کرد: امروز مکتب های پوشالی با آن همه ادعای علمی گری خود رسوا شده‌اند و بلوک شرق نیز در تار و پودهای عنکبوتی خود گیر افتاده و زمانش در حال اتمام است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز این شاعر است که با شعر خود می تواند جامعه بشری را بعد از به بن بست رسیدن مکتب های مادی، به حق راهنمایی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه زیرساخت انقلاب اسلامی ایران، فطرت انسانی و پشتوانه آن عقل و علم است، تصریح کرد: به اسم انقلاب و اسلام می توان کارهای خلاف انجام داد اما هیچگاه انقلاب، اسلام، عقل، فطرت و حکمت را نمی توان محکوم کرد لذا باید حواس ها جمع باشد و در شعر به این مسائل اشاره گردد.

 

وی اضافه کرد: امروز بحث ایران مطرح نیست بلکه شما باید جامعه بشری را از این سرگردانی و بدبختی نجات دهید و این در حالی است که مردم خود اروپا و آمریکا مشتری مطالب شما هستند.

 

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: امروز صدای عدالت خواهی از خیابان های واشنگتن، برلین، لندن و پاریس بلند است، و آن ها به مانند تشنه ای که برای آب فریاد می زند، عدالت را فریاد می زنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه عدالت زیرساخت و زیر بنا می خواهد و جز اسلام که انقلاب ما است نمی تواند آن را پیاده کند، تصریح کرد: انقلاب و اسلام دارای کارشناس است و به هیچ کس نیز اجازه کارشناسی غلط نمی دهد.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما پیر و مشمول زمان نمی شود، گفت: همه صاحبان تریبون، قلم و نظر از جمله اهل هنر و شعرا نباید فرصت امروز را از دست بدهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: فردای قیامت از شما سوال خواهند کرد که با استعدادی که خداوند متعال به شما عنایت کرده بود در راستای کمک به حق و رسوایی باطل و اهل باطل چه کردید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: کلام وقتی از دل برخیزد و باب رضای خدا در آن باشد و ابطال باطل و احقاق حق مورد توجه باشد، بر دل می نشیند.

 

وی در پایان گفت: ما دعاگوی پیام آوران زیر سایه خورشید هستیم و سلام ما را نیز به تولیت مقدس آستان قدس رضوی برسانید و امیدواریم که هرچه زودتر موانع برداشته و راه ها باز گردد تا عاشقان از نزدیک ضریح مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را در آغوش بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *