خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه امام راحل را با منافع روزمره پست دنیایی معامله نکنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه امام راحل را با منافع روزمره پست دنیایی معامله نکنیم

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در مقابل استکبار جهانی ایستاد، گفت: امروز اندیشه امام خمینی (ره) برای نجات نوع بشری است که همه تشنه عدالت هستند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت ملکوتی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: غم از دست دادن امام خمینی (ره) بزرگ بود اما مرگ انسانهای کامل یک تولد جدید است و این موجب تسلی خاطر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امام خمینی (ره) زنده است چرا که امام یک شخص نیست، گذشته از اینکه روح پاکش شهیدپرور است و در مقام عند ربهم یرزقون قرار دارد اما به عنوان یک اندیشه و مکتب مطرح است.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک مکتب و اندیشه ناب است، ادامه داد: این همه پیامبران و اوصیای الهی که به شهادت رسیدند همه فدای مکتب خدا شدند و ارزش این مکتب حتی از زندگی ناسوتی پیامبران و اوصیای الهی بالاتر است چرا که دانی باید فدای عالی شود نه اینکه عالی فدای دانی.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دین از زندگی این جهانی پیامبران هم باارزش‌تر است، عنوان کرد: این مقام نرخ گذاری است، کاری که امام خمینی (ره) کرد، ساده نبود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند نسبت به متن قرآن فرموده که ما قرآن را از هرگونه تحریف حفظ می کنیم اما این مخصوص اسلام و مسلمان نیست، گفت: هر جمعی براساس اغراض نفسانی و منافع شخصی و گروهی یک انحرافی در دین ایجاد می کند و خداوند این را تضمین نکرده است و لذا در حدیثی پیامبر اکرم  فرمود:« امت موسی(ع) به ۷۱ فرقه تقسیم شدند، امت عیسی (ع) بر ۷۲ گروه و امت من به ۷۳ گروه تقسیم خواهند شد که یکی اسلام است و بقیه انحراف است».

 

وی بیان کرد: کاری که امام خمینی (ره) انجام داد این بود که یک اسلام ناب کارشناسی شده براساس آنچه را که پیامبران آوردند، جدا کردند و آن را به دور از امیال نفسانی و اندیشه های واهی معرفی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه معرفی اسلام ناب به جامعه بشری نخستین گام امام خمینی (ره) بود، افزود: امام راحل جلوی استبداد فردی و سیستمی ایستاد چرا که سیستم پادشاهی متکی به هیچ دلیل اثباتی عقلی و علمی و وحی نیست و هر کسی زور و قدرت کشتارش بیشتر است برای خود حکومتی تشکیل می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به سیستم دیانتی در مقابل سیستم پادشاهی اشاره کرد و گفت: خداوند پیامبران الهی را به دلیل علم، عقل، تقوا و وحی برگزیده و آنان را جانشین خود قرار داده و کار او در تشکیل حکومت رشد انسان است.

 

وی اظهار کرد: بنابراین اسلام ناب را مشخص کرد و جلوی استبداد ایستاد آن هم در دورانی که آنقدر بی رحمی و قساوت کردند اما امام خمینی(ره) نترسید و در مقابل استبداد ایستاد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه بین فرمایشات امام خمینی (ره) در تبعید با آن دورانی که در جماران در اوج قدرت سخنرانی می کند تفاوت نبود، افزود: بنابراین در مقابل استبداد چه به صورت سیستمی که شاهنشاهی است و چه به صورت فردی که پادشاه ظالم است ایستاد و از هیچ چیزی نترسید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمتر از همه این بود که امام خمینی (ره) در مقابل استکبار جهانی ایستاد و آن را مایه فساد می دانست، تصریح کرد: تنها پناه امام راحل ایمان به خدا بود و این همه رنج ها را تحمل کرد تا انقلاب اسلامی پیروز شد.

 

وی با بیان اینکه در طول زمان چهل ساله انقلاب ما مقصر هستیم که عده ای برای استکبار جهانی تلاش می کنند و آنچه کار ما را به تاخیر می اندازد این تفکر انحرافی است، افزود: امروز اندیشه امام خمینی (ره) برای نجات نوع بشری است که همه تشنه عدالت هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تاکید بر اینکه امروز اگر مدیریتی بتواند جامعه بشری را در دنیا اداره کند اسلام است نه یهود، ادامه داد: امروز جهان به بن بست رسیده و تنها یک راه دارد و آن هم اسلاب نابی است که امام خمینی (ره) بر اساس اجرای عدالت نشان داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید قدردان مکتب اسلام باشیم چرا که همه سرنوشت و نفع ما در اینجا گره خورده است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید: از کفار و بیگانگان نباید اطاعت کنیم؛ و این را جهاد کبیر نامیده است یعنی جهادی که پیروزی شما بدون اینکه بینی کسی خونی شود وقتی است که مکتب اسلام را اجرا کنید و از بیگانگان اطاعت نکنید.

 

وی تاکید کرد: تمام تاخیر این پیروزی ها بخاطر تفکر های لیبرال دموکراسی تحت عنوان این حزب و آن گروه و بی عدالتی های حقوق نجومی و انواع و اقسام دزدی و اختلاس ها است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه استکبار هر  ظلمی که توانسته انجام داده در حالی که مدعی حقوق بشر هستند، افزود: جلیقه زردهای فرانسه پس از ۷۰ هفته اعتراض، می‌گویند که حاضریم با کرونا بمیریم اما با ویروس سرمایه داری زنده نمانیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از عده ای که هنوز به دنبال تفکر لیبرال دموکراسی غرب هستند، گفت: همه دانشمندان غرب و شرق در مقابل اندیشه امام خمینی(ع) متواضع هستند و نباید ما  اندیشه امام راحل را با منافع روزمره پست دنیایی معامله کنیم.

 

وی در پایان به کمک های مومنانه ملت ایران اسلامی در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: دنیا در مقابل شما کوچک شد و ملت ایران در این مقطع زمانی نیز دوباره درخشیدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *