خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نخبه ها و متولیان امر نخبگان دارای اندیشه انقلابی هستند/ رشد جامعه در گرو رشد فکری و ایمانی نخبگان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نخبه ها و متولیان امر نخبگان دارای اندیشه انقلابی هستند/ رشد جامعه در گرو رشد فکری و ایمانی نخبگان است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: جای بسی خوشبختی است که نخبه ها و نخبه پروری های ما دارای اندیشه انقلابی هستند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دکتر ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: شما هم در جایگاه شخصی، که انسانی دوست داشتنی هستید وهم در جایگاه شخصیتی، جایگاهی که شروع رشد جوان ها و نخبگان جامعه به دست شما افتاده است، بسیار موفق هستید.

 

وی با اشاره به اینکه کاملا باید اعتراف کنیم که در یک مقطعی، تاریخ را اشتباه رفته ایم، خاطر نشان کرد: جامعه ایرانی اسلامی ما با استعدادها شرایط و سابقه‌ و تجربه های تلخ و شیرینی که داشته است اکنون به این نتیجه رسیده است که باید به خودمان بازگردیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: در آستانه ۱۴ و ۱۵ خردادماه قرار داریم و خداوند روح امام خمینی(ره) و روح شهدای ۱۵ خرداد را شاد بفرماید که تمام آن سرمایه گذاری ها برای همین یک جمله است که به خود بازگردیم.

 

وی مطرح کرد: رهبری امام خمینی(ره) و پیروی اصحاب ۱۵ خرداد، برنامه ها را اینگونه رقم زد که به خود بازگردیم در عین حالی که ما هنوز درگیر پنجه های استعمار هستیم.

 

امام جمعه بیرجند افزود: اقتضای جامعه، انقلاب، اسلام و رهبری ما در جامعه این است که از اتکای به دیگران باید چشم بپوشیم، اما هنوز گرفتاری هایی وجود دارد که باید برطرف گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه حوادث ممکنات نه خیر محض است و نه شر محض، ادامه داد: ویروس کرونا علی رغم اینکه ویروس منحوسی است و دارای مشکلات و خطراتی است اما مسائلی را نیز به خوبی نمایان ساخت و آن خودباروی ما و شکست کشورهای پُرادعا بود.

 

وی یادآور شد: جامعه ما ۴۰ سال در تحریم قرار داشته و هر روز نیز بر تحریم ها افزوده گشته و دشمنان نیز هرچه توانستند بر علیه ما در سطح بین الملل، منطقه و داخل دشمنی کردند، لذا ظاهر قضیه این بود که ما در بیماری کرونا اولین کشوری باشیم که آسیب می بینیم اما همگان مشاهده کردند که کشورهای پُرادعا خیلی زود شکست خوردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: کشورهای پُرادعای جهان نه تنها در جایگاه علمی و عرض اندام در صحنه ویروس کرونا شکست خوردند بلکه از فرهنگ خود نیز پرده برداری کردند و غنای فرهنگی خود را به نمایش گذاشتند، آنها از همان روز اولی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد در صف اسلحه ایستادند چون می دانستند فردای فرهنگشان این است که باید با یکدیگر بجنگند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: کشورهای اروپایی حتی نسبت به دوستان و هم پیمانان خودشان هم رحم نکردند لذا امکانات بهداشتی و درمانی را از یکدیگر سرقت کردند.

 

وی ادامه داد: در مقابل فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب اما فرهنگ ارزشمند جامعه ما به جای اینکه هر کسی به فکر خودش باشد به سراغ محرومین رفتند و خدمت، ایثار، انسانیت، شرف و کرامت را به نمایش گذاشتند.

 

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: هویت هر دانشگاهی این است که مشکلات مردم خود را حل کند و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: همه این ساز و کارها، ساخت و سازها و مجامع علمی، از اعتبارات و بودجه های مردم است و تحصیلاتی که هر فردی در حوزه و دانشگاه می کند، از دست رنج مردم است، لذا باید برای مردم باشد و این مسئله ای است که باید بیش از پیش به آن توجه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مسائل اخیر راه ما را بسیار هموار کرد، گفت: جای بسی خوشبختی است که نخبه ها و نخبه پروری های ما دارای اندیشه انقلابی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر نخبگان راه اصلی را بروند بقیه نیز همراه آنها خواهند بود، گفت: وقتی نخبگان ما درست فکر کنند برای همه جامعه رشد به ارمغان خواهند آورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: جنبه فنی، فناوری، نخبگی و دانش بنیانی در جای خود لازم و ضروری است اما اگر همراه با اندیشه انقلابی باشد، می تواند کارساز باشد، زیرا این اندیشه عصای اصلی است.

 

وی با بیان اینکه ما دارای کشوری غنی و مردمی با استعداد و با ایمان هستیم، گفت: خدا کند آنهایی که بی رحمی می کنند و نوجوانان ما را در فضای مجازی، حقیقی و مدیریتی با زبان، بیان و عمل گمراه و به راه دیگری می کشانند، بعد از این همه رسوایی های غرب، دست از غرب بردارند.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: در شب های اخیر اعتراض و نارضایتی مردم آمریکا در بی عدالتی را مشاده کردید که چگونه پرچم خود آمریکا را در آمریکا به آتش می کشند، آنها امروز تشنه عدالت هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: پیام ۱۵ خرداد و رحلت امام خمینی(ره)، یک حیات جدیدی در تثبیت حقانیت امام برای دوست و دشمن بود که همه دنیا در پای آن پرچم عزا را علم کردند.

 

وی افزود: امید است که بیش از پیش قدم شما و همکارانتان و مسئولین محترم برای آینده ای نزدیک، خیر باشد و ما شاهد خام فروشی در زوایای مختلف نباشیم و بتوانیم از استعداهای این کشور عظیم به وسیله این مردم عزیز و با استعداد حداکثر استفاده را برای نسل های آینده و نجات بشر ببریم.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *