خانه / چند رسانه ای / تصاویر / تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر توجه به مسئله هنر و فرهنگ

تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر توجه به مسئله هنر و فرهنگ

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه بنده بارها بر روی مسئله هنر و فرهنگ تأکید کرده ام، گفت: انتظار دارم معاون جدید فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) نسبت به این مسئله توجه نماید و برای جلوگیری از نفوذهای فرهنگی دشمن طرح و برنامه داشته باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی صبح امروز در محضر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در این مراسم با اشاره به افتتاح موفقیت آمیز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در انتخابات مجلس یازدهم دست خدا در کار بود، زیرا آنچه دیگران در اهداف خودشان تنظیم کرده بودند و قصد داشتند با فتنه انگیزی های خود، آشوب را به اسفندماه بکشانند تا انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند، به لطف خداوند متعال شکست خوردند.

 

وی خاطر نشان کرد: آن زمانی که در خصوص روز انتخابات تصمیم می گرفتند، نتیجتا تصمیم بر این شد تا جمعه اول اسفند برگزار گردد، حال اگر تصمیم بر جمعه دوم اسفندماه می بود مشخص نبود با شیوع ویروس کرونا چه شرایطی پیش می آمد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از نعمت های امروز، وجود شما فرمانده های فرهنگی در نواحی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفت: در جهت مسئله هنر، فرهنگ و تبلیغ، تریبون‌ها و نهادهای مختلفی مسئول هستند، اما آن بخشی که شما در چاچوبه کار خود دارید، یکی از ایده‌های ما است که بارها بر روی آن تذکر و تاکید کرده ایم که باید مجهز شوید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: ما چهل سال عقب ماندگی داریم زیرا با هنر و اطلاعات جامع به جلو حرکت نکرده ایم، لذا می طلبد تا مجموعه شما به تناسب امکانات در صحنه حضور داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه غیر از تشکیلات ظاهری همه امور در جمادات، نباتات و حیوانات متصدی دارند، گفت: ما از جهت جسمانی، تشکیلات عریض و طویل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داریم که در این جهت عزیزانی زحمت کشیدند و شهدایی نیز تقدیم کردند که نتایج کار مثبت بود و نسبت به باقی کشورها در جهان حرفی برای گفتن داشته و داریم.

 

امام جمعه بیرجند افزود: امروز انسان در بعد انسانی خود تنها مانده است و آسیب فراوان دیده است و این در حالی است که انسانیت ما باید از خوف تاریخ بیرون آید و دین خدا به وسیله شما قد راست کند که این کار تنها با برگزاری جلسات درست نمی شود بلکه اطلاعات کافی، کارشناسی لازم، ضمان اجرای صحیح، هدف مشخص، زمانبندی درست و علمی و مشورت با صاحب نظران، مورد نیاز است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: نتیجه عدم نظارت بر امور، همانی می شود که در باقی امور کشور است که برخی ها حرف خوب می زنند و وعده نیز خوب می دهند اما امور را به امان خدا رها می کنند به گونه ای که گاهی نیروی نظارتی خودشان نیز مشکل ساز می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه کارها شدنی است اما شرط اول آن خواستن است، گفت: به عنوان یک آرزو همه می خواهیم که به آرمان های خود برسیم اما به سمت آن ها حرکت نمی کنیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی یادآور شد: در زمان امام خمینی(ره)، سخنان امام حکیمانه و برای دردها مرهم بود، اما انسان های هوشیار می گفتند که این فرمایشات امام خمینی(ره) که کارشناسی شده است را هیچکس عمل نمی کند مگر صدام.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: امروز نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در هر امری کارشناسی شده و دقیق است که باید به آن عمل کنیم، اما متأسفانه به آن ها عمل نمی کنیم و تنها کسانی عمل می کنند که فرصت را غنیمت شمرده و از کلام ایشان بهره اش را می برند.

 

وی ادامه داد: اگر به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا می دادیم نیاز نبود که ایشان ۱۷ سال بحث مسائل اقتصادی را مطرح کنند.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: دشمن می خواهد راه اقتصاد را بر ما ببندد، اما رهبر حکیم انقلاب می‌داند و تذکر می دهد، اما مسئله اقتصاد مقاومتی به گوش هیچ کس نمی رود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه ما در هر کجا که به بیگانگان متکی بوده‌ایم شکست خورده‌ایم، خاطر نشان کرد: ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورد که برخی ها باور کردند به برکت تحریم و با درصدی از اقتصاد مقاومتی، چگونه به خود متکی شدیم که نتیجه آن عدم شکست در برابر دشمنان بود.

 

وی ادامه داد: اگر ما در سال اول یک بار سخنان مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را می شنیدیم و به آن عمل می کردیم، نیاز نبود که ۱۶ سال دیگر مطرح شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی یادآور شد: بنده بارها بر روی مسئله هنر، فرهنگ و آگاهی های لازم تأکید کرده ام که امید است این جلسه سرآغازی در آن باشد که باقی سخنگوها و تریبون دارها وارد بر میدان شوند و کاری انجام دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: اگر ما بتوانیم حرفمان را بگوییم در دنیا و حتی در کشورهای اروپایی مشتری زیاد داریم زیرا آنها دیگر مشتری رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا نیستند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب به صورت فنی و آگاهانه کار می کند، و با نفوذ محیط های فرهنگی ما را ناامن می کنند، لذا باید هوشیار باشیم.

 

امام جمعه بیرجند گفت: اگر ما واقعا هنر را در میدان می آوردیم، دیگر مجالس عروسی، عزا و تعزیه ما در دست دیگران قرار نمی گرفت.

 

لازم به ذکر است در پایان این جلسه جناب سرهنگ صادق به عنوان معاون فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی منصوب و از خدمات جناب سرهنگ فرخنده قدردانی به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *