خانه / دیدارها / تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به کارگران آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا/ باید به تمام معنا از قشر کارگر و کشاورز پشتیبانی شود

تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به کارگران آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا/ باید به تمام معنا از قشر کارگر و کشاورز پشتیبانی شود

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه حق کارگران باید رعایت شود، گفت: نباید اینگونه باشد که قشرهایی به دلیل وقوع یک حادثه از جمله بیماری کرونا، با یک الی دو ماه تعطیلی، کسب و کارشان دچار آسیب باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از فعالین حوزه کار و کارگری و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: جایگاه شما، جایگاهی است که باید به تمام معنی پشتیبانی از قشری کند که همه ما بر سر سفره نعمت آنها نشسته ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در هر کجا که چشم باز کنیم آثار کار، کارگر و کشاورزان را مشاهده می کنیم، افزود: مردم از هر قشری که باشند بر سر سفره ای نشسته اند که آثار کار و کارگری است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برای اینکه خود کارگر تنها نماند و به جز زحمت از یک رفاه، حقوق و جایگاه نسبی برخوردار شود، شما عزیزان را قرار داده اند که مواظب این قشر که ستون هر کشوری هستند، باشید.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه حق کارگران باید رعایت شود، تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که قشرهایی به دلیل وقوع یک حادثه از جمله بیماری کرونا، با یک الی دو ماه تعطیلی، کسب و کارشان دچار آسیب باشد، لذا مشخص است که گوشه ای از مسائل از جمله در قانون گذاری و یا در اجرا، مشکلاتی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: نمایندگان در مجلس می توانند لایحه دهند و قوانین را اصلاح کنند و یا اگر در جهت اجرایی مشکلاتی بر سر راه وجود دارد، اقدامات لازم صورت گیرد تا این قشر کارگری به حقوق خود برسند.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: متاسفانه هستند افرادی که برخی ها را به کار گرفته‌اند و مدت ها شده حقوقش را نداده و وی جرات نمی کند حرفی بزند به جهت اینکه از کار، بیکارش می کنند، از طرفی نیز نمی تواند بدون اجرت زندگی خود را بگذراند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: نتیجه سهل انگاری ها آن می شود که برخی ها به گونه ای کار می کنند که صرفا منافع خود را در نظر می گیرند و به حقوق کارگر توجهی ندارند، اینگوه عمل کردن باعث می گردد تا دود آن به چشم کل جامعه برود.

 

وی افزود: شما که در این جایگاه قرار دارید باید بیش از آنچه که برای زندگی خودتان دلسوز هستید برای کارگر دلسوز باشید، زیرا همه ما بر سر سفره آن ها نشسته ایم و از بازوی آنها استفاده می کنیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: ما غیر از مسئولیت سازمانی، دارای مسئولیت وجدانی و الهی هستیم و اقدامات ما دارای لوازم و عوارضی است که باید نسبت به آن ها پاسخگو باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان گفت: امیدواریم که دوره مسئولیت شما، دوره ای باشد که عبادت محسوب گردد نه دوره ای باشد که وزر و وبال به بار آورد.

 

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *