خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلس یازدهم کار خود را با اصلاح قوانین اقتصادی آغاز نماید/ نمایندگان خود را مسئول سرنوشت مردم بدانند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلس یازدهم کار خود را با اصلاح قوانین اقتصادی آغاز نماید/ نمایندگان خود را مسئول سرنوشت مردم بدانند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: در مسئله اقتصاد بخشی از قوانین نیاز به اصلاح دارد، لذا باید در اولین فرصت در هماهنگی با همکارانتان درخواست اصلاح قانونی دهید تا موانع جهش تولید برداشته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با منتخبین مردم خراسان جنوبی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن بزرگداشت یوم الله روز قدس و همچنین سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرصت ها همچون برق می گذرد و این چهار سال نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به سرعت خواهد گذشت.

وی افزود: قانون گذاری و نظارت دو مسئولیت مهمی است که بر عهده ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و این دو در جهت حل مشکلات جامعه چه منطقه ای، چه کشوری و چه در سطح بین الملل نقش بسزایی دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین مسئله در شروع کارتان، اهمیت دادن به کارتان است، گفت: وقتی بحث قانون می شود حال در طرح و یا لایحه و در اینکه این قانون مفید و یا مضر است، مسلما کسی می تواند خوب عمل کند که به موقع در آن فرصتی که در اختیارش قرار داده می شود، کارشناسی اقدام و کارشناسی نظر بخواهد، لذا باید این مسئولیت را بپذیرد که این من هستم که این قانون را برای مردم تصویب و همه عوارض و لوازم خوب و بد آن را بر عهده می گیرم.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در سطح جهان و کشور پیش آمده بود، تشکیل این مجلس یک حالت غیر مترقبه بود و ما احساس می کنیم که دست خدا در کار بود و یک فتح خرمشهر دیگری رقم خورد، لذا ما به این مجلس با یک دید معنوی نگاه می کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند، افزود: ۱۷ سال است که رهبر معظم انقلاب بر روی مسئله اقتصاد تأکید دارند به این دلیل که مسئله اقتصاد، طرح و برنامه دشمن است تا از طریق فشارهای اقتصادی و تبلیغاتی و روانی بتوانند ما را زمین بزنند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در مسئله اقتصاد بخشی از قوانین نیاز به اصلاح دارد، لذا باید در اولین فرصت در هماهنگی با همکارانتان درخواست اصلاح قانونی دهید تا موانع جهش تولید برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همان ابتدای کار خود باید اطلاعات کافی از مسئولین اطلاعاتی و نظارتی در بخش های مختلف تنظیم کنند تا در آینده بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند.

وی مطرح کرد: اگر افراد سوء استفاده گر که همواره در کمین هستند، شفاف شدن قانون و پیگیری و تعقیب انسان خیانتکار را بدانند، یقین بدانید که دست به اقدامات خلاف نمی زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: وقتی مشکلات مردم حل می شود که هم قانون شفافیت داشته باشد و هم پیگیری ها جدی باشد، زیرا بهترین قانونی که به اجرا درنیاید، فایده ای ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه نمایندگان در بطن و عصاره ی مردم هستند، افزود: مردم در برخی از مسائل قامتشان خمیده شده است که از جمله آن می توان به گران فروشی اشاره کرد.

وی مطرح کرد: تشکیلات تعزیرات برای جلوگیری از گران فروشی است اما باید دید که چقدر موفق است؟ که متاسفانه موفق نیست زیرا امور جدی نیست.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: هر یک از نمایندگان باید خود را مسئول سرنوشت مردم بدانند و نسبت به رأیی که می دهند مسئولیت پذیر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: مجلس یازدهم که مایه امید است، باید از کارشناسان مختلفی که تجربه مجلس و دولت دارند و مورد اعتماد هستند، استفاده کند تا به توفیقاتی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که به نحوی خیانت می کنند، اگر بدانند که تعقیب می شوند، عقب نشینی می کنند، اما اگر ببینند که خبری نیست و با یک جرم و عنوانی می توانند آن را حل کنند، به کار خود ادامه می دهند و این بیماری است که از ویروس کرونا بدتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امیدواریم مجلس یازدهم سرافراز باشد، گفت: قوه قضائیه کار خود را خوب شروع کرده است و مجلس یازدهم باید کار خود را بهتر شروع کند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ابراز داشت: امید است یک دولت جوان و کارآمد نیز به موقع بر روی کار آید که در جهت اجرا، بدون کم و کاست اجرا کند تا به آرمانی که مقام معظم رهبری فرمودند و آن ایجاد دولت اسلامی و سپس جامعه اسلامی و آنگاه تمدن اسلامی است، برسیم.

وی گفت: تا دولت به معنی صحیحش قانون اساسی را که اسلام ما است، پیاده نکند به آرمان های خود نخواهیم رسید.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: بشر امروز در دست این وحشی های غربی، کارش به جایی کشیده شده است که بعد از ۷۲ سال اشغال، قتل و جنایت در یک کشور، اکنون یک دولت اروپایی که ادعای انسانیت می کند، می گوید هر کس این رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناسد تروریست است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: به پشت سر که نگاه می کنیم می بینیم که راه طولانی را طی کرده ایم که معجزه بوده است زیرا کشورهای دیگر اگر الف آزادی را بر زبان جاری کنند، آنها را خفه می کنند.

وی ادامه داد: امروز در میانه راه قرار داریم و باید دولت اسلامی را تشکیل دهیم تا آنگاه توقع جامعه اسلامی را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: مردم ما مردم خوبی هستند و در هر کجایی که کم آورده ایم مردم جبران کرده اند لذا اگر دولت ما به معنی عامش اسلامی و با تعهد عمل، و دقیق اجرا کند، مطمئن باشید که بقیه آن را مردم تکمیل می کنند و به جامعه اسلامی خواهیم رسید.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *