خانه / دیدارها / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: آثار مدافعین دفاع مقدس باید برای نسل های آینده جمع آوری و نگهداری شود

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: آثار مدافعین دفاع مقدس باید برای نسل های آینده جمع آوری و نگهداری شود

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه اگرچه ما در جهت جمع آوری آثار دفاع مقدس خیلی تأخیر داشته ایم و بایستی در این زمینه بیشتر کار شود، گفت: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، یک موضوع گسترده است و بار امانتی است که بر دوش تک تک هر مسلمان و هر شهروند ایرانی قرار گرفته، زیرا اگر آثار آن دفاع نبود، ما نیز وجود نداشتیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرکل و معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان اظهار کرد: مسئولیت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مسئولیتی است که بر اساس ارزش هاست.

 

وی افزود: تلاش هایی که در جهت جمع آوری آثار دفاع مقدس و همچنین کتاب هایی که در این زمینه نوشته می شود، بسیار ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگرچه ما در جهت جمع آوری آثار دفاع مقدس خیلی تأخیر داشته ایم اما اگر تجربه لازم را کسب می کردیم باید از روز اول تحمیل جنگ، تمامی اتفاقات را آیینه وار برای نسل آینده منعکس می کردیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه از هر زمانیکه برای ثبت آثار دفاع مقدس اقدام شده، حرکت ارزشمندی بوده است، تصریح کرد: در این جهت اگر زوایای مختلفی قابل پیگیری است، باید پیگیری شود زیرا این موارد امانت است و باید به دست نسل های آینده برسد.

 

وی گفت: آنچه انجام گرفته و امروز شما انجام می دهید، آثار مدافعین دفاع مقدس است که آن ها را برای نسل آینده حفظ و نگهداری می کنید، لذا قدر کار خود را بدانید.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، یک موضوع گسترده است و بار امانتی است که بر دوش تک تک هر مسلمان و هر شهروند ایرانی قرار گرفته، زیرا اگر آثار آن دفاع نبود، ما نیز وجود نداشتیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اگر کسانی از جان خود، جوانان و سلامتشان با آن همه سختی نمی گذشتند و این دفاع صورت نمی گرفت، امروز از کلمه آزادی، ناموس و اسلام خبری نبود.

 

وی تأکید کرد: ما امروز هر چیزی که در کشور داریم از آثار دفاع مقدس و مدافعین آن بوده است، والا یقین بدانید که دشمنان، مرد، ناموس و هیچ ارزش فرهنگی را به جای نمی گذاشتند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر آثار مدافعین دفاع نبود، آثار دفاع مقدس نیز نبود، گفت: از شما بزرگوارانی که تلاش می کنید و آثار مدافعین دفاع مقدس را با آن همه ارزش ها، ایمان و ایثار ثبت، ضبط و حفظ می کنید تشکر کرده و خدا قوت می گویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه به رسالت کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شما واژه های دفاع مقدس را به عنوان فرد فرد نفرات، ثبت، ضبط و نگه می دارید.

 

وی با اشاره به اینکه ما مدیون مدافعین دفاع مقدس بوده و از خودمان بسیار شرمنده هستیم، ادامه داد: در جنگ تمام عیاری که بین اسلام و کفر جهانی آن هم با این همه شیطنت و ابزار روی داد، اگر امروز شما سرتان را بالا نگه می دارید به خاطر آثار مدافعین دفاع است.

 

امام جمعه بیرجند افزود: همگان در جریان بیماری کرونا کشورهای غربی و اروپایی و آمریکا را مشاهده کردند که چه افتضاحی به بار آوردند و این در حالی بود که جامعه سرفراز ما، همان روحیه انقلابی را با خدمت، فداکاری و ایثار حفظ کرد و یک نقش جدیدی را به دنیا ارائه داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آرمان ما نجات همه ی انسان ها است، گفت: خداوند انشاء الله این انقلاب را به ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) که صاحب اصلی آن است متصل کند تا همه مردم جهان و مردم ستم کشیده کشورهای اروپایی و آمریکایی از دست این غول های بیایابنی و حکومت های فاسدشان نجات پیدا کنند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *