خانه / دیدارها / تأمین مسکن برای مردم اولویت است/ سیاستگذاری های راه و شهرسازی نبایستی متکی به دولتها باشد

تأمین مسکن برای مردم اولویت است/ سیاستگذاری های راه و شهرسازی نبایستی متکی به دولتها باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز مسئله مسکن برای مردم به یک مسئله مهم تبدیل گشته است و تأخیرهایی که انجام شده نیز کار را بر مردم دشوار کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران ارشد ادارات تابعه راه و شهرسازی خراسان جنوبی ضمن عرض تبریک سال نو و اعیاد مبارک ماه شعبان اظهار کرد: امید است که شما و همکارانتان توفیق خدمت بیش از پیش را در این سال داشته باشید.

وی افزود: کشور ایرانی که اکنون ما می بینیم، کشوری است که بعد از انقلاب ساخته شده و بافت های قدیمی آن یا تعویض و یا قابل سکونت نیست، لذا جای تردید نیست که در همه ی بخش ها و از جمله در بحث راه و شهرسازی در سطح کشور کار فوق العاده ای انجام گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگرچه از نظر کمیت شهرسازی تا حد مطلوب فاصله داریم و همچنین نمی توانیم در انجام بسیاری از تلاش ها شک کرد، اما نسبت کمیت در خراسان جنوبی و بعضی از استان های دیگر، خیلی متناسب نیست و حال آنکه وزارت خانه ها باید در سطح کارشناسی خود و اینکه در همه جا حضور دارند، این تناسب را در سطح کشور رعایت می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: از نظر شهرسازی در شهرها، هر دولتی که بر سر کار آمده است متناسب با سلیقه ی خود عمل کرده و حال آنکه برای هر شهری که می خواهد تازه ساخته شود، می توان طبق یک طرح جامع کارشناسی شده آنچنان پیش رفت که نتیجه ی آن مطلوب و قابل قبول باشد.

وی ادامه داد: هر دولتی که بر سر کار آمده، در برخی از محله های شهر بیرجند، خیابان ها و میلان ها را بزرگ و وسیع و در برخی محله ها، آنقدر تنگ ساخته اند که مردم را دچار مشکل کرده اند، لذا پیدا است که زمین فروش ها و زمین خوارها در آن نقش داشته و ضوابطی که باید رعایت می شد، رعایت نشده است.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: از جهت گسترش شهری نیز اوضاع به همین منوال است، اما اگر بخشی از زمین هایی که می خواست ساخته شود به برج اختصاص می دادند و در کوچه های تنگ و باریک برج ها ساخته نمی شد، هم برای زندگی مردم بهتر بود و هم به شکل و ظاهر بهتر شهر کمک می کرد، لذا آنچه اتفاق افتاده است نتیجه مطلوبی نیست و برابر یک نوع سلیقه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: گاهی اوقات عکس های هوایی که از شهر بیرجند منتشر می شود، نگران کننده است.

وی افزود: متأسفانه اگر در ساخت و سازها ضوابطی نیز قائل می شوند، اما بعد از مدتی با جریمه کردن فرد به قائله خاتمه می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: در یک طرح جامع کارشناسی شهری، هر محله ای که ساخته می شود به فضای سبز، اماکن ورزشی، مسجد و برنامه های فرهنگی نیازمند است اما آنچه اتفاق می افتد چیز دیگری است و بعد از ساخت محله ها، مسئولین به دنبال باقی قضایا می روند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: امیدواریم در دوران مسئولیت شما همه ی دست ها یکی شود و طبق ضوابط عمل گردد و آن ضوابط نیز به هیچ فردی باج داده نشود، زیرا اگر بنا باشد فردی که می تواند جریمه ی خود را پرداخت کند طبقات خانه اش را افزایش دهد، دیگر شهرسازی و شهرداری معنایی ندارد.

وی بیان داشت: درحالی که ما از نظر کمیت کمبود داریم اما مشاهده می شود که وزارت خانه ای شش سال اشغال می شود و در پایان شش سال وزیر محترم عنوان می کند که یکی از افتخارات ما این است که خشتی بر روی خشتی نگذاشته ایم و این درحالی است که هرجا بد و بیراه است نیز نثار فردی می کند که قبلا با ۵ میلیون افراد را صاحب خانه کرده است.

امام جمعه بیرجند گفت: امید است در دوران مسئولیت خود و آنچه که در توان شما است، کارها را بر روی ضوابط ببرید زیرا اگر ضوابطی وجود دارد، دیگر فقیر و غنی نباید در آن مطرح باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه کارها باید بر اساس آنچه که به نفع آینده ی کشور و نسل آینده است در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید جلوی فردی خلاف می کند و سعی دارد با نفوذ اقتصادی و سیاسی خود اقداماتش را جلو ببرد، گرفته شود زیرا اگر جلوی یک نفر را نگیرند، جلوی دیگری را هم نمی توانند بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در کنار اقدامات بسیاری که انجام گرفته اما یک سری مسائل رعایت نشده است، گفت: جامعه هرچقدر که بزرگ تر شود، نیاز به قانونش نیز بیشتر می شود، لذا باید به نسل آینده فکر کنیم تا یک جامعه‌ای قانونمند تحویل آنها دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: کارهایی که امروز به نفع برخی از افراد است هیچگاه به نفع جامعه نخواهد بود لذا باید به گونه ای دیگر عمل کرد، هیچ خیر و برکتی بهتر از خدمت صحیح به جامعه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مشکلات محرومان باید حل گردد افزود: امروز مسئله مسکن برای مردم به یک مسئله مهم تبدیل گشته است و تأخیرهایی که انجام شده نیز کار را بر مردم دشوار کرده است.

وی در پایان گفت: اخیرا حرکت هایی در جهت تأمین مسکن مورد نیاز مردم آغاز گشته است که امیدواریم برای همه درس باشد و حداکثر تلاش برای رفع مشکل مسکن در جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *