خانه / تاپ خبر / متن پیام نوروزی سال ۱۳۹۹ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند

متن پیام نوروزی سال ۱۳۹۹ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند متن کامل پیام نوروزی سال ۹۹ حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدعلیرضا عبادی جهت استفاده ی عموم علاقه مندان منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

قبل از هر چیز تبرک می جویم به نام مقدس حضرت ابالحسن موسی بن جعفر(علیه السلام) که این سال به نام مقدس آن حضرت که توسل می جوییم زینت داده شده است.

می‌دانیم شهادت هم حیات جدید است برای شهید و هم احیای برای جامعه و دیگران است، نمونه ی آن را در یک سرباز کوچکی از مکتب امام موسی بن جعفر(علیه اسلام) سپهبد حاج قاسم سلیمانی را مشاهده کردید که او هم به احیای مقام “عند” واصل شد و هم جامعه را احیا کرد، از جهت فرهنگی در سطح جامعه ی بین المللی تأثیر گذاشت، از جهت سیاسی و از جهات دیگر، و ما هر عیدی داریم و هر جشنی داریم به نحوی محصول کسانی است که با ویروس ظلم مبارزه کرده اند.

خوشبختانه یک روز بعدتر مبعث رسول اکرم(ص) است بعد از آن میلاد مقدس امام حسین(علیه السلام) و حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و حضرت امام سجاد(علیه السلام) است، تمامش عید است و ماه شعبان هم که آراسته شده به وجود مقدس حضرت مهدی(عج) پانزدهم شعبان که نوید پیروزی بر ظلم می دهد.

عید ما روزی است که از ظلم آثاری نباشد، ان‌شاءالله به برکت حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) ویروس کرونا هم از بین می‌رود، این ها پشت سر گذاشته می شود و آنچه که مهم است که همواره در طول تاریخ و آینده ی تاریخ خطر بزرگ مال ویروس ظلم است، آن باید از بین برود.

شما عنایت دارید که مردم فرانسه هفتاد هفته فقط یک جمله به عنوان یک سوال از سیستم سرمایه داری غربی کشور خودشان فرانسه دارند، هفتاد هفته و پاسخ یک سوالی که دارند فقط کتک خوردند، کور شدند، کشته شدند، زندان شدند، شکنجه شدند، تصور می شد که بعد از قرنطینه ی ویروس کرونا دیگر اینها به صحنه نیایند، هفته ی گذشته این ها آمدند و بر خلاف انتظار آمدند و بیشتر از همیشه هم آمدند، شعارشان چه بود؟ شعارشان این بود که می گفتند ما با ویروس کرونا بمیریم بهتر است که با رژیم سرمایه داری زنده باشیم، ببینید چه جمله ای!

مظلومین عالم و همان ملت خود آمریکا مظلومند، ملت فرانسه مظلومند، ملت انگلیس مظلومند، می بینید بر سرشان چه در می آورند تا برسد به هفتاد سال که بر سر فلسطین چه آوردند، فلسطین فراموش نمی شود، کشورهای دیگر و با لبنان چه کردند، بر سوریه چه کردند، بر عراق چه کردند، بر یمن چه می کنند، بر مسلمانان میانمار چه کردند، بر مردم هند و مسلمانان هند، توجه دارید این تنها بحث مسلمان یا هند که نیست، عامل این جنایت در هند هم دشمن مسلمانان است و هم دشمن هندوها به جهت اینکه دارد بین یک ملت اختلاف می اندازد به نفع استمارگری که سمبلش ترامپ است.

البته این آدم متهم است که رهبر فقید هند، آقای ماهاتما گاندی که هند را از استعمار انگلیس و خودش چه زیبا گفت که “من به پیروری از سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(علیه السلام) مردم هند را از زیر بار استعمار خلاص می کنم” او که مسلمان نبود اما اقتدای به حضرت امام حسین(علیه السلام) کرد و موفق شد و هند را جدا کرد اما عناصری که از قبیل همین آدم، این متهم به ترور ماهاتما گاندی است رهبر فقید هند، این مهره ی بیگانه است، اختلاف بین مردم هند چه مسلمان و چه غیر مسلمان، خودش یک کار استعماری است که دارد این مهره انجام می دهد.

امسالِ ما شروعش با اعیاد شعبانه است که ان‌شاءالله بر افتادن ظلم و روی کار آمدن عدل و ما هم باید توجه داشته باشیم این سال با عظمت را که به نام ائمه هدی(علیهم السلام) رقم می خورد، ما هم باید حواسمان جمع باشد به خاطر نسبتی که این نظام را می دهیم و خودمان را می دهیم توجه داشته باشیم که بر عمل‌مان، در رفتارمان، در کردارمان، در مواضع‌مان، در سکوتمان و فریادمان طوری عمل کنیم که بازتاب عمل ما نسبت به آرمان های ما که آرمان عدالت خواهی اسلامی است، منافات نداشته باشد.

بسیاری از مسائلی که به ما برمی گردد عمل خود ما است، بنده یک روایت را تبرکا از حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) نقل می کنم و همه ی شما را به خدا می سپارم و آن روایت این است ” بسم الله الرحمن الرحیم كُلَّمَا أَحْدَثَ اَلْعِبَادُ مِنَ اَلذُّنُوبِ ما لا یَعمَلون اَحدَثَ اللهُ لَهُم مِنَ البَلاءِ ما لا یَعلَمون ” یعنی هر آنچه که این بندگان خدا گناهان تازه ای انجام دهند که قبلا سابقه نداشته، گناه تازه، خدا چه کار می کند؟ خدا آنها را برای آنها ایجاد می کند بلاهای تازه ای که اصلا سراغ نداشتند ” كُلَّمَا أَحْدَثَ اَلْعِبَادُ مِنَ اَلذُّنُوبِ ما لا یَعمَلون اَحدَثَ اللهُ لَهُم مِنَ البَلاءِ ما لا یَعلَمون ” ان‌شاءالله که موفق باشید از همه ی شما التماس دعا دارم، صلوات بفرستید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *