خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تصمیمات مسئولین نباید سلیقگی و از روی اغراض سیاسی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تصمیمات مسئولین نباید سلیقگی و از روی اغراض سیاسی باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شیوه ی کار برخی افراد برای انسان تردید ایجاد می کند که موضوع چیست! اگر موضوع واقعا این باشد که تراکم جمعیت ضرر دارد و برای مهار بیماری نباید صورت گیرد که مشکلی وجود ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در شورای عالی امور مساجد خراسان جنوبی ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی( ع) اظهار کرد: انسان یک موجود نامتناهی است و خودش برای خودش ناشناخته است و زوایای مختلفی دارد که قابل استخراج است، لذا بعثت پیغمبران و رهبری جانشینان آنها در همین جهت بوده است.

 

وی افزود: معبدی که در دین خدا تشریح شده همان مسجد است که زمینه و ظرفیت استعدادهای مختلفی را در خودش دارد، لذا امیدواریم این ظرفیت ها استخراج شود و مقدمات رشد بشر مهیا گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: شرایطی که از صدر اسلام تا به امروز پیش آمده، ملاحظه می کنید که سیاست هایی غالبا حاکم بوده که مردم را فقط در مسائل خاص فیزیکی در مسجد خلاصه کنند و بقیه آن را بهره برداری های مختلف سیاسی بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: به برکت انقلاب باید مساجد جایگاه خودش را پیدا کند و انسان ها نیز از حالت خود فراموشی بیرون آیند و جایگاه خود را پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همواره در برخی مسائل آفت هایی بوده، هست و خواهد بود گفت: آنچه که امروز به عنوان مسئله‌ی روز مطرح است، همین مسئله‌ی ویروس کرونا است.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: زمانی واقعا مسئله به خود بیماری برمی گردد لذا آنچه که در چارچوبه ی علمی از جهت بهداشت و رعایت اصول مطرح است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: ملاحظه می کنید در باقی احکام نیز هر کجا که حکمی از احکام دین مواجه شود با آنچه که ضرر است و یا آنچه که احتمال عقلایی ضرر است، آن زمان برابر احکام دین امور محول می شود به میزانی که رفع ضرر شود و این مسئله نیز جدای از آن نیست لذا ما این مسئله را کوچک نمی شمریم.

 

وی تأکید کرد: در دنیا، منطقه و داخل، جریاناتی وجود دارد که مسئله ی دفع ضرر عقلایی را تحت سوال قرار می دهد و این همان جمله ی مقام معظم رهبری است که فرمودند، این موضوع را خیلی هم بزرگ نکنید، لذا این جهت را نیز باید سنجید که بهانه ای نشود برای انواع و اقسام هوا و حوس های عده ای و یا جریانات داخلی و خارجی، بنابراین باید جلوی آن را گرفت و خیلی نباید بزرگش کرد و در همان حدی که هست مطرح گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: موضوع که مشخص شد احکامش نیز مشخص است، لذا آنچیزی که اکنون موضوع را مشتبه می کند این است که این نوع اظهارها و اقدام ها واقعا جنبه ی علمی دارد و یا جنبه های سلیقگی، سیاسی و اغراض دیگی دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: این موضوع چند بُعد دارد اما حداقل سه بُعد آن جزء مسئولیت های اصلی شمرده می شوند که می توان به ریاست سازمان امور مساجد، وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور اشاره کرد، لذا این مسئولین باید ابتدا به دور از اعمال هرگونه سلیقه و غرضی در مرکز می نشستند و تکلیف را تعیین می کردند و سپس با هماهنگی یکدیگر به زیرمجموعه ها ابلاغ می کردند که ما از آن برداشت می کردیم که سلیقه و غرضی وجود ندارد اما متاسفانه این کار صورت نگرفت، لذا در شهرستان ها و استان، آقایان کارهای می کنند که به امور مساجد اطلاع نمی دهند در حالی که امور مساجد و یا شورای عالی هر تصمیمی که بگیرند باید آنها نیز در جلسه حضور داشته باشند و آنها نیز اگر می خواهند تصمیمی بگیرند باید این اعضا در جلسه باشند لذا باید جلسه ای برگزار شود که به دور از مسائل و سلایق و یا اغراض و مسائل سیاسی باشد.

 

وی گفت: شیوه ی کار برخی افراد برای انسان تردید ایجاد می کند که موضوع چیست! اگر موضوع واقعا این باشد که تراکم جمعیت ضرر دارد و برای مهار بیماری نباید صورت گیرد که مشکلی وجود ندارد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: متأسفانه تکلیف مردم روشن نشده است زیرا یک‌جانبه تصمیم گیری می شود در حالی که این موضوع مسئله، مورد تردید قرار می گیرد و چون موضوع مورد تردید قرار می گیرد حکم نیز مورد تردید قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اکنون ما منتظر هستیم که رفع شبهه و تردید شود و لذا مسئولینی که در مرکز کشور هستند باید در جهت این رفع تردید، عمل کنند تا تکلیف همگان مشخص گردد.

 

وی در پایان گفت: موانع محدود است و به مانند طوفان و ابر می گذرد اما این شورا مسلما باید برای آینده خود تداوم حرکت به سمت هدفی را طرح ریزی کند.

 

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *