خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: در انتخابات تمامی دیکته های بیگانگان خنثی شد/ منتخبین این دوره ی مجلس شورای اسلامی باید کشور را از این ولنگاری، رها بودن و مشکلات را به گردن دیگری انداختن، خارج کنند

امام جمعه بیرجند: در انتخابات تمامی دیکته های بیگانگان خنثی شد/ منتخبین این دوره ی مجلس شورای اسلامی باید کشور را از این ولنگاری، رها بودن و مشکلات را به گردن دیگری انداختن، خارج کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در سطح بین الملل برخی ها توصور نمی کردند که چنین انتخاباتی برگزار شود لذا علی رغم اینکه این پیروزی از نظر لفظی سجده، شکر و روزه لازم دارد، اما شکر عملی نیز میخواهد که مردم آثارش را ببینند و نمایندگان باید کشور را از این ولنگاری و رها بودن و مشکلات را به گردن دیگری انداختن خارج کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با آقای دکتر روح الله ایزدخواه منتخب مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی(ع) و همچنین پیروزی جبهه ی انقلاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از کنار این قضیه ساده نباید گذشت زیرا در این پیروزی دست خدا در کار بود.

 

وی افزود: با توجه به شرایطی که دشمنان از داخل و خارج ایجاد کرده بودند و یاس، ناامیدی، شبهات و سرگردانی را ترویج می دادند، اگر اوضاع در همان شرایط باقی می ماند ما با این نتیجه بسیار فاصله داشتیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این پیروزی مسیرش به مانند یک نخ قرقره نازک بود، خاطر نشان کرد: آن زمانی که در خصوص روز انتخابات تصمیم می گرفتند، نتیجتا تصمیم بر این شد تا جمعه اول اسفند برگزار گردد، حال اگر تصمیم بر جمعه دوم اسفندماه می بود مشخص نبود چه شرایطی پیش می آمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: قبل از انتخابات نیز جریاناتی از جمله شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیش آمد که نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح بین الملل شرایط را تغییر داد و شهادت این شهید عزیز حیات جدیدی برای خود و ملت های جهان به وجود آورد.

 

وی ادامه داد: در انتخابات تمام دیکته هایی که از ناحیه ی بیگانگان القا می شد، همگی خنثی گذشت و نتیجه ی آن برای خیلی ها تعجب آور بود زیرا آنها برای خود محاسباتی داشتند که از گفته هایشان در رسانه ها پیدا بود و خودشان را در شرایط دیگری می دیدند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: از سویی دیگر ما در یک مقطعی بودیم که اگر انتخابات یک هفته به تاخیر می افتاد و شایعه ی ابتدایی بیماری کرونا به میان مردم کشیده می شد و مسلم از جهت تأثیرگذاری، تبلیغاتی شروع می شد که انقلاب را ضایع می کرد و باعث می شد تا آسیب ببینیم، لذا این دست خدا بود که به این پیروزی دست یافتیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی باید تا هفتم خرداد ماه ۱۳۹۹ فرصت را غنیمت بشمارند، یعنی همه ی مقدمات لازم و زیرساخت هایی که بر اساس آن می توان کارهای مفیدی انجام داد را پیش بینی کنند.

 

وی تأکید کرد: باید این برنامه ریزی صورت گیرد تا نمایندگان بدانند در طول دوره نمایندگی خود باید چه کارهایی انجام دهند و جایگاه هر کسی را مشخص کنند به گونه ای که بعد از هفتم خرداد ماه کار خود را شروع کنند اما اگر از این فرصت استفاده نکنند، هنگام ورود به مجلس به صورت روزمره ای عمل خواهند کرد و ۶ ماه نیز طول خواهد کشید که به ساز و کارهای مجلس آشنا شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آنچه که امروز مهم می باشد این است که باید همه ی اطلاعات لازم را در شرایط سیاست داخلی و خارجی و آنچه که در سیستم های اجرایی می گذرد را مورد بررسی قرار دهید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: باید به این نکته توجه شود که در برخی موارد دیکته شده، سند ۲۰۳۰ فاسدِ تحمیلی وجود دارد و بر روی فرهنگ، سیاست و اقتصاد زهر ریخته شده است، لذا از امروز نمایندگان منتخب مردم باید برای این مسائل راهکار تعریف کنند.

 

وی گفت: در بین نمایندگان کارکشتگانی نیز هستند که به امور واقف هستند ولی شرط آن این است که جلسات متعدد برگزار شود و از تجربه ی افراد مجرب و همچنین آرمان های جوانان استفاده شود زیرا این دو با هم به نتیجه می رسد.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: یکی از وظایف مجلس مصوبات قانونی است اما بیش از آن مسئله ی نظارت مهم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خدای متعال فضل خود را به این ملت ارزانی داشت لذا ما باید شکر پروردگار را به جای آوریم.

 

وی عنوان داشت: در سطح بین الملل برخی ها توصور نمی کردند که چنین انتخاباتی برگزار شود لذا علی رغم اینکه این پیروزی از نظر لفظی سجده، شکر و روزه لازم دارد، اما شکر عملی نیز میخواهد که مردم آثارش را ببینند و نمایندگان باید کشور را از این ولنگاری و رها بودن و مشکلات را به گردن دیگری انداختن خارج کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: آنهایی که در این امور تجربه و تخصص دارند باید توجه داشته باشند که نماینده ای که انتخاب می شود به همان اندازه ای که در رای دادن پشت سر او قرار می گیرند تا وی نماینده شود، پس از رای گیری نیز همین شرط لازم است و باید بدانند که نماینده را نباید رها کرد و همواره از او پشتیبانی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: یک نماینده در کاری که می خواهد انجام دهد به مانند یک سرباز است که کارش شلیک کردن است، لذا نیاز به عقبه و پشتیبانی دارد.

 

وی گفت: در مسئله ی انتخابات فضل الهی شامل حال ما شده است و در گذشته نیز هنگامی که نیاز انقلاب به آن جای اصلی رسیده، دست غیب الهی بیرون آمده و به سینه نامحرمان زده شد و در این مسئله نیز محکم زده شد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: نماینده هر منطقه ای تنها نماینده ی آن منطقه نیست بلکه از منطقه تعیین می شود و لیکن نماینده کل کشور است، لذا چه در کل کشور و چه به صورت منطقه ای، باید نیازهای اولیه جامعه را در نظر گرفت و با کمک از پروردگار همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان پیش بینی کرده اند و وعده هایی با جرات داده اند، آثاری است که ظاهر شده و ما منتظر لوازمش هستیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *