خانه / تاپ خبر / قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: یک حاجی باید وقتی دور خانه ی خدا می گردد مسیر و راه خود را از طریق امامت جستجوی کند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: یک حاجی باید وقتی دور خانه ی خدا می گردد مسیر و راه خود را از طریق امامت جستجوی کند

حجت اسلام و المسلمین نوفرستی گفت: یک حاجی باید وقتی دور خانه ی خدا می گردد مسیر و راه خود را از طریق امامت جستجوی کند و این یکی از پیام های بزرگ ولادت امیرالمومنین علی(ع) در خانه ی کعبه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت اسلام و المسلمین آقای حاج غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی(ع) اظهار کرد: ماه رجب، ماه عبادت و بندگی و ماه خدا است.

وی با بیان این آیات از قرآن کریم ” قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ(۱)، وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ(۲) ” افزود: ماه های رجب، شعبان و رمضان، ماه های عبادت، بندگی و استغفار به درگاه خداوند متعال است مخصوصا این ایام که ایام میلاد با سعادت حضرت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علی(ع) است، لذا امیدواریم که از برکات این ماه ها بهترین برکات و توشه های معنوی را داشته باشیم.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در خصوص حضرت امام علی(ع) سخن بگوییم، میتوانیم زندگی حضرت را در پنج بخش تقسیم کرد که اولین بخش به دوران ولادت حضرت تا بعثت پیامبر اکرم(ص) را شامل می شود و این فصل، یک فصل خاصی است خصوصا ولادت حضرت علی(ع)، فصل دوم که جای مطالعه و بررسی دارد دوران بعثت پیامبر اکرم(ص) تا هجرت ایشان از مکه و مدینه و نقش حضرت علی(ع) در این دوران خصوصا در شب لیله المبیت را شامل می شود، فصل سوم به حضور پیامبر اکرم(ص) در مدینه و حکومت ایشان و نقش حضرت علی(ع) در حاکمیت اسلام و در آن دوران سخت برمی گردد، فصل چهارم به دوران امامت حضرت علی(ع) اختصاص دارد و فصل پنجم نیز دوران حاکمیت حضرت علی(ع) است که یک دوران بسیار زیبایی برای الگو گرفتن از آن حضرت برای مسلمین و بلکه تمام بشریت می باشد.
حجت اسلام و المسلمین نوفرستی با بیان اینکه در دوران حاکمیت پیامبر اکرم(ص) ۸۰ غزوه را بر ایشان تحمیل کردند، گفت: حضرت علی(ع) در همه ی غزوات پیامبر اکرم(ص) به جز یک مورد که آن هم به دستور خود پیامبر اکرم(ص) بود، حضور داشتند.
وی بیان داشت: در دوران حاکمیت حضرت علی(ع) نه تنها مسلمانان، بلکه حتی کسانی که خدا را باور ندارند، ما در اندیشه ی آنها نسبت به عدالت حضرت علی(ع) مسائلی را می بینیم که جای مطالعه و دقت دارد.
امام جمعه موقت بیرجند خاطر نشان کرد: وقتی ما شیعه ی علی(ع) هستیم، می‌طلبد که زندگی نامه ی ایشان را نیز مطالعه کنیم و حضرت را بهتر بشناسیم تا بتوانیم در این مسیر نورانی حضرت به عنوان پیرو ایشان حرکت کنیم.
وی یادآور شد: یکی از مسائلی که مربوط به ولادت حضرت علی(ع) است، خود اصل ولادت در خانه ی خدا می باشد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه در منابع شیعه و اهل سنت آمده است و متواتر نیز بیان گشته و بعید می دانم که کسی در این مورد شک داشته باشد، موقعیت ولادت حضرت علی(ع) در خانه کعبه است.
حجت اسلام و المسلمین نوفرستی ادامه داد: در بین الطلوعین ۱۳ ماه رجب و ده سال قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) وقتی فاطمه بنت اسد در حال طواف است و درد زایمان بر ایشان عارض می گردد، پرده خانه ی خدا را محکم می گیرند و به خدا پناه می برند، در آن هنگام دیوار کعبه شکافته می شود و مادر حضرت علی(ع) به واسطه ی آن وجود با عظمتی که در باطن دارند، میهمان خانه ی خدا می شود، و سه روز علی رغم تلاش های متعددی که برخی ها داشتند تا بتوانند درِ خانه ی خدا را باز کنند و به حقایقی دست پیدا کنند، اما این اراده ی خدا بود که نامحرمان زمینه حضور را پیدا نکنند، لذا پس از آن سه روز مجدد دیوار خانه ی کعبه شکافته می شود و فاطمه بنت اسد در حالی که امیرالمومنین علی(ع) را در دامن دارند به سمت خانه پیامبر شرف‌یاب می شوند.
وی افزود: هر سال حاجیان چه در حج تمتع و چه در عمره مفرده به زیارت خانه ی خدا مشرف می شوند و دور خانه کعبه ای می چرخند که باطنش ولادت، امامت و وجود امیرالمومنین حضرت علی(ع) به عنوان الگوی بشریت و انسانیت است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: یک حاجی باید وقتی دور خانه ی خدا می گردد مسیر و راه خود را از طریق امامت جستجوی کند و این یکی از پیام های بزرگ ولادت امیرالمومنین علی(ع) در خانه ی کعبه است.
حجت اسلام و المسلمین نوفرستی یادآور شد: بنده خود شاهد بوده ام وقتی که حاجیان شیعه و سنی در مکه به رکن یمانی می رسند که هنوز آثار شکافته شدن خانه ی کعبه وجود دارد، فریاد مولای علی(ع) سر می دهند و این عظمت مولی الموحدین علی(ع) را می رساند که ان هم نکته ی کوچکی در آن عظمت بزرگ ولادت حضرت علی(ع) است.
وی افزود: وقتی قنداقه ی حضرت علی(ع) را حضرت ابوطالب به پیامبر اسلام(ص) تقدیم می کنند، امیرالمومنین هنگامی که چشم به جمال نورانی پیامبر اکرم(ص) می گشایند، آیات اولیه ی سوره ی مومنون را تلاوت می کنند و این ایمان به پیامبر اکرم(ص) را نه بعد از آشکار شدن بعثت پیامبر اکرم(ص)، بلکه آنچه که در امر باطنی و معنوی است در همان دوران طفولیت و بدو ولادت اقرار به ایمان و جایگاه توحید است را نشان می دهد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: دوران بعثت پیامبر اسلام(ص) تا هجرت ایشان از مکه به مدینه، بخش دومی است که نقش حضرت علی(ع) در آن بسیار مهم بوده است.
حجت اسلام و المسلمین نوفرستی با اشاره به اینکه وقتی دعوت پیامبر اکرم(ص) آشکار می شود اولین کسی که به ایشان ایمان می آورد حضرت علی(ع) است، افزود: نقل شده است که سه سال اول بعثت را پیامبر اکرم(ص) بستگان خود به ایمان دعوت می کردند لذا اولین کسانی که لیاقت پیدا کردند به پیامبر اکرم(ص) ایمان آودند در منابع شیعه و اهل سنت نقل شده است که حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه سلام الله علیها به عنوان اولین افراد به این معرفت و شناخت رسیدند و این لیاقت را پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه امروز نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان زندگی می کنند، گفت: وقتی بحث هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه مطرح شد و چهل قبیله با یکدیگر هم‌پیمان شدند تا پیامبر اکرم(ص) را از میان بردارند، این حضرت علی(ع) بودند که حاضر شدند برای رضای خدا و کسب عظمت و درجات عالیه در پیشگاه خداوند متعال، تمام خطرها را به جان بخرند لذا به جای پیامبر اکرم(ص) در بستر خوابیدند و این اتفاق نه تنها باعث شد که جان پیامبر اکرم(ص) در امان بماند بلکه باعث شد تا اسلام نیز زنده بماند و این قطره ای از عظمت اقیانوس حضرت علی(ع) است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *