خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله نهادهایی است که جایگاه انقلابی خود را حفظ کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله نهادهایی است که جایگاه انقلابی خود را حفظ کرده است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از جمله نهادها و ارگان هایی که سر جایشان محکم مانده اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین و همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری در دیدار با مدیرکل و‌ معاونین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ضمن عرض تبریک میلاد مقدس حضرت امام جواد الائمه(ع) و ولادت با سعادت امیرالمومنین علی(ع) اظهار کرد: شرایط امام محمد تقی(ع) با بقیه ائمه اطهار بسیار متفاوت بود، یعنی شرایط ایشان به گونه ای است که برای هر انسانی حجت است.

 

وی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) در سن ۷ سالگی که به مقام امامت رسیدند، حجت را بر همه تمام کردند، افزود: علم ائمه اطهار از امام علی(ع) تا امام رضا(ع) برای اهل معرفت روشن بود، اما برای خیلی ها نیز وقتی به علم هر یک از این ائمه توجه می کنند با توجه به سنین عمر، در ضرب و تقسیمی که انجام می دهند، یک احتمال هم باقی می گذارند که نکند این علم از تعلم به دست آمده باشد،اما علم امام محمد تقی(ع) در این سن، برای هیچ انسانی جای شبهه باقی نمی گذارد که تا هفت سالگی چه علمی را و از چه کسی کسب کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در بین همه ی خلفای جور، مأمون عباسی از همه عالم‌تر، با سوادتر و هوشیارتر بوده است لذا با جرأت جلسه‌ی مناظره‌ای بین امام جواد(ع) در سن هفت سالگی، با سایر علمای درس خوانده برقرار کرد و این نشان از این دارد که حجت بر همه تمام شده است.

 

وی گفت: حجت بودن امام جواد(ع) با باقی ائمه در علم ایشان در سن ۷ سالگی است، که حتی بعد از ۱۴۰۰ سال رئیس جامعه الازهر مصر نیز بر روی این قضیه انگشت می گذارد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در بین ائمه اطهار برکت امام جواد(ع) یک برکت استثنایی است، خاطر نشان کرد: مأمون پس از شهادت حضرت امام رضا(ع) در پی اجرا کردن طرحی نو بود و می خواست امام جواد(ع) را در همان سن هفت سالگی وارد بر دربار خود کند و شست و شوی مغزی دهد تا سلسله ی امامت را تغییر دهد، اما دوست و دشمن در آن شرایط نتوانستند یک نقطه ی ضعفی در امام جواد(ع) پیدا کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) همه‌ی ارگان هایی که لازمه ی حکومت بود را تعریف کردند، منتهی برخی از نهادها و ارگان ها، با حفظ شئون انقلابی ماندند، بعضی از میان برداشته شدند و برخی دیگر نیز ماندند اما جایگاهشان را حفظ نکردند که اگر باشند و جایگاهشان را حفظ کنند، انقلاب زنده است.

 

وی ابراز داشت: از جمله نهادها و ارگان هایی که سر جایشان محکم مانده اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین و همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کاری که شما انجام می دهید کاری است انسانی، اسلامی و انقلابی و با این شرایط دیگر وقت و غیر وقت نمی شناسید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه از سویی طرف حساب شما خدا است و از سویی دیگر بندگان عزیز پروردگارند، ادامه داد: شما در جهت آن باب رحتمی که خدا در دینش برای مسئله ی گره گشایی و خدمت رسانی به مردم گشوده است، گام بر می دارید.

 

وی مطرح کرد: خداوند را شاکر هستیم که امروز کمیته ی امداد امام خمینی(ره) در سیستم خودش از نظر پرسنل از نیروهای شایسته ای با آرمان های انقلابی از جمله آقای بختیاری و قبل از ایشان آقای مهندس فتاح برخوردار است که هدفمند به جلو حرکت می کند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: خداوند به این مردم مخصوصا مردم خراسان جنوبی خیر دهد زیرا با همه ی مسائلی که در دنیا و کشور وجود دارد، اگرچه در سطح اقتصادی پایین تری قرار دارند اما در سطح کمک رسانی بالاتر از همه شمرده می شوند و این برای ما بسیار مایه ی افتخار است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در گام اول آزمون خطا داشته ایم، گفت: امیدواریم در گام دوم انقلاب شرایطی پیش آید که مسئله ی اصلی یعنی همان مسئله‌ی اشتغال و کارآمدی خود افراد، مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *