خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: غنای مردم خراسان جنوبی غنای نفسانی است نه غنای مال و ثروت

امام جمعه بیرجند: غنای مردم خراسان جنوبی غنای نفسانی است نه غنای مال و ثروت

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه غنای مردم خراسان جنوبی غنای نفسانی است نه غنای مال و ثروت گفت: چه کاری ارزشمندتر از این که آن رشته ی اتصال حب اهل بیت(ع) اینگونه خودش را در خراسان جنوبی نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با رئیس و اعضا ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار کرد: امیدواریم که خداوند متعال ما را بیش از پیش قدردان وجود با ایمان مردم خراسان جنوبی قرار دهد زیرا ما را به یاد جمله ی زیبای حضرت آیت الله امام خامنه ای می اندازند که با آن دیدگاه عمیق، مردم شهر و استان ما را به علم و ایمان توصیف فرمودند، و این اقدامات و کمک های آن‌ها به عتبات و عالیات شاهد آن است.

وی افزود: رمز اقدامات مردم خراسان جنوبی در همان ریشه های ایمانی است که در طول تاریخ داشته اند زیرا با توجه به هجوم استکبار بر همه ی جوامع اسلامی و کل کشور و مردم منطقه، اما باز هم در پناه حب اهل بیت کمک های خود را ارسال می کنند و در زوایای دیگر زندگی مردم نیز جلوه ی آن را در حضور در انتخابات و ۲۲ بهمن و تشییع و مراسمات سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مدیریت شما مسئولین که از بافت همین مردم هستید نیز در حسن اعتماد مردم نقش بی بدیلی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اصولا مردم در هر کجا که حسن اعتماد داشته باشند، به لازمه ی آن حسن ایثار نیز دارند، لذا اگر کارها و اقدامات شما مشکو ک می بود، یقین بدانید که افت می کرد اما اینکه شاهد رشد و توسعه هستید نشان دهنده حسن کار شما است.

وی تصریح کرد: بنده توصیه می کنم که در یک طرحی کارشناسی شده ارائه گزارشات و اطلاعات خود را تنها به بعضی از مسئولین محدود نکنید و قانع نباشید لذا به کیفیتی دیگر از رسانه ملی و رسانه های مکتوب و فضای مجازی و دیگر تریبون ها نیز به مردم گزارش دهید و این شفافیت کار خود را که مورد اعتماد مردم است گسترش دهید.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: با توجه به اینکه در آینده شاید کسانی پیدا شوند که اقدامات شما را خدشه دار کنند لذا می طلبد تا شما امروز تمامی پیش بینی های لازم را داشته باشید که به این اقدامات آسب نرسد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: کم و بیش به خاطر بعضی ندانم کاری‌ها و درصدی نیز به خاطر تحریم ها، سخن از مشکلاتی است که در جامعه کشور وجود دارد و این در حالی است که گاهی از قول بعضی از مسئولین که به خراسان جنوبی آمده اند گفته شده که افرادی که در استان خراسان جنوبی هستند نسبت به افراد متوسط یا بالاتر دیگر استان ها، جزء نادارها و طبقه ی ضعیف هستند، لذا اگر مشکل تحریم یا ندانم کاری و مسائل اقتصادی باشد ابتدا باید بر روی این مردم تأثیر بگذارد اما مشاهده می کنید که مردم این استان با همه ی مشکلات چقدر در پای انقلاب خود ایستاده اند.

وی افزود: در اصطلاح گفته می شود که مردم فقیر دیگر استان ها از مردم متوسط این استان در وضعیت بهتری قرار دارند لذا معلوم می شود که این غنای مردم، غنای نفسانی است نه غنای مال و ثروت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثروت و مال غنا نمی آورد، گفت: بسیاری از دزدی ها، اختلاس ها و خیانت ها را همان ثروتمندها انجام می دهند در حالی که اگر بی نیاز هستند چرا دست به اختلاس و خیانت می زنند لذا معلوم می شود که آن ها مشکل درونی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آن چیزی که انسان را بی نیاز می کند ایمان است، گفت: استان خراسان جنوبی در مقایسه با باقی استان ها، ۵ برابر به صورت سرانه، کمک اضافی می دهند و این در حالی است که استان های دیگر در بخشی از امور، خراسان جنوبی را محور قرار می دهند و این نشانده ی هم شایستگی مردم و هم نشانه ی شایستگی شما است که در درون و برون خود خوب کار کرده اید، لذا این را حفظ کنید چون سرمایه ای اصلی همان حسن اعتماد است.

وی ابراز داشت: چه کاری ارزشمندتر از این که آن رشته ی اتصال حب اهل بیت(ع) اینگونه خودش را در خراسان جنوبی نشان می دهد.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: امیدواریم روزی فرا رسد که عدالت الهی در سطح جهان گسترش پیدا کند و همه ی جهان بشریت در سایه ی الطاف اهل بیت(ع) قرار گیرند و حکومت حق حاکم شود و بشر جایگاه اصلی خود را پیدا و از این وحشی گری مدرن نجات پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: اربعین و باقی توسلات، ادعیه و عاشورا همه مقدمه ای است برای فرج حضرت مهدی صاحب الزمان(عج).

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *