خانه / دیدارها / رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خطاب به متولیان امور تربیتی: کمرها را محکم ببندید و نسبت به نجات نسل انسان از این فاجعه ی وحشی گری مدرن تلاش کنید

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خطاب به متولیان امور تربیتی: کمرها را محکم ببندید و نسبت به نجات نسل انسان از این فاجعه ی وحشی گری مدرن تلاش کنید

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه علم اگر همراه با تزکیه، تربیت و ایمان نباشد، آفت جدیدی می شود که به مراتب خطرناک تر از جهل است، گفت: باید نسل آینده را دریابیم و آموزش و پرورش را به معنی صحیح “آموزش و پرورش انسان” تبیین کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیران امور تربیتی خراسان جنوبی با عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام هادی(علیه السلام) و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای راه حق از جمله شهید رجایی و باهنر و همچنین سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، اظهار کرد: آنچه که شما متصدی آن هستید مسئله ی اولیه و اصلی نوع بشر است و وقتی مسئله ای در این حد اهمیت پیدا می کند، مسئولیت پذیری آن نیز از هر دو جهت مثبت و منفی ارزش پیدا می کند.

وی افزود: انسان به دلیل اینکه نامتناهی است موجودی ناشناخته است و فقط خداوند می داند چه آفریده که در خلقت آن، تبارک الله احسن الخالقین گفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان در سر دو راهی است و باید به وی کمک کرد تا راه درست را انتخاب کند، خاطر نشان کرد: هیچ مسئولی در هیچ سمتی به اندازه‌ی مسئولیتی که شما دارید، کارش حساس و ارزشمند نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تمامی جمادات، نباتات، منظومه شمسی، حیوانات و… برای انسان خلق شده اند اما خود انسان برای خدا خلق شده است، اما متأسفانه این موجودی که باید خدایی می شد و به آن کمال واصل می شد، به خاطر ندانم کاری ها، کوتاهی ها و ظلم ها دچار انحراف می شود.

وی با اشاره به اینکه انسان امانت خود خداست، گفت: در روایات داریم که اگر یک انسان به وسیله ی تو هدایت شود ارزشش بالاتر است از همه ی آنچه که آفتاب بر آن می تابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی مطرح کرد: قانون اساسی ما زیر نظر متخصصین، همان اسلام است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، لذا باید پیاده شود و اولین مسئله ی آن جایگاه انسان است اما مشکل ما این است که بعد از این همه ایثار، جهاد، خون شهدا و تلاش خدمت گزاران صدیق، وقتی یک دولت بر سر کار می آید سلیقه، حزب و گروه خودش را دارد و یک سری اقداماتی را در دستور کار قرار می دهد و انجام می دهد اما دولت دیگری که می آید تمامی اقدامات گذشته را کنار می گذارد و سلیقه خودش را پیاده می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر چنانچه ما همان سیاست قابل قبولی که شهیدان رجایی و باهنر داشتند را تداوم می دادیم، دیگر هیچ دولتی اقدامات گذشته را خراب نمی کرد و امروز نیز در وضعیت بهتری بودیم.

وی بیان داشت: متاسفانه بر روی این خرابکاری ها، امروز شاهد تضییع نیروهای عزیز جوان و نوجوان هستیم و این در حالی است که اگر آن سیاست شهید رجایی تعقیب می شد، امروز جامعه ی ما عموما در حد نصاب بلوغی قرار می گرفت که نه از فضای مجازی و نه از فضای حقیقی آسیب می دید و می توانست بر روی پای خود بایستد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: متأسفانه به دلیل اینکه هر فردی بر اساس حزب، گروه، سیستم و سلیقه‌ی خود عمل کرد، برای نسل بعد سرگردانی تولید شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در گام دوم انقلاب باید آزمون خطاهای گام اول را دور بریزیم لذا اگر هوای نفس نداشته باشیم ابهامی وجود نخواهد داشت.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، تأکید کرد: باید نسل آینده را دریابیم و آموزش و پرورش را به معنی صحیح آموزش و پرورش انسان تبیین کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان موجودی است که بدون علم هیچکاری نمی تواند انجام دهد، افزود: علم اگر همراه با تزکیه، تربیت و ایمان نباشد، آفت جدیدی می شود که به مراتب خطرناک تر از جهل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خطر امروز، علم بدون تزکیه و ایمان است، گفت: کار سنگینی بر دوش شما نهاده شده و آنقدر سنگین است که حتی برای پیامبر اکرم(ص) در استخوان بندی پیامبری و با آن مقام عصمت خود، نیز سنگین بود.

وی با بیان اینکه مسئولیت شما با دیگر مسئولیت ها متفاوت است، بیان داشت: کمرها را محکم ببندید و نسبت به نجات نسل انسان از این فاجعه ی وحشی گری مدرن تلاش کنید زیرا نجات انسان ها تنها یک دارو دارد و آن در داروخانه ی شما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: شهدا با همه ی فداکاری ها و ارزش هایی که نثار کردند زمینه سازی ایجاد کردند، لذا بدانید که شما در خط مقدم جبهه قرار دارید و باید در این زمینه سازی عمل کنید.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *