خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: وزارت خانه ها و سازمان‌ها باید به عنوان خط مقدم و مرکز مقاومت جبهه ی اقتصادی در مقابل توطئه های اقتصادی دشمنان بایستند

امام جمعه بیرجند: وزارت خانه ها و سازمان‌ها باید به عنوان خط مقدم و مرکز مقاومت جبهه ی اقتصادی در مقابل توطئه های اقتصادی دشمنان بایستند

حجت الاسلام و المسلمین گفت: در این مقطع کنونی باید وزارت خانه ها و سازمان های مختلف، از جمله بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به عنوان خط مقدم و مرکز مقاومت جبهه ی اقتصادی در مقابل توطئه های اقتصادی دشمنان آنگونه که بایسته و شایسته است، تلاش کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با آقای مهندس رجایی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس وابسته به بنیاد مستضعفان اظهار کرد: پیروزی مردم ایران عزیز در مقابل چشم دشمن آن هم با همه ی توطئه های ظاهری و باطنی، داخلی و خارجی در مسئله ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، جای تبریک دارد.

وی افزود: با توطئه هایی که دشمنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می دهند از جمله با انواع و اقسام بازی های سیاسی، اقتصادی، تحریم ها و… مسائل اقتصادی را در عین حالی که ذاتا مسئله ی اولیه ی ما نیست اما در حال حاضر این مسئله را مسئله‌ی روز ما قرار داده اند، لذا از کلیه ی آنهایی که این شایستگی و توفیق را دارند و سرمایه های کشوری در دست آن ها است، چه در وزارت خانه ها و چه در سازمان های مختلف، از جمله بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی، درخواست داریم که در این مقطع به عنوان خط مقدم و مرکز مقاومت جبهه ی اقتصادی در مقابل توطئه های اقتصادی دشمنان آنگونه که بایسته و شایسته است تلاش کنند و حداکثر استفاده را به نفع مردم، کشور و نظام انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اصولا در مسائل اقتصادی شرط اول اعتماد است و با توجه به سوابق شناخته شده‌ای که مهندس فتاح و برخی از همکاران رده ی اول ایشان دارند این اعتماد به وجود آمده، لذا این اعتماد یک سرمایه بزرگ برای مردم ما محسوب می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ما همواره از مدیریت بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی درخواست می کنیم که مردم را از جهت اطلاعات و آمار و به دست آوردن کسب اعتماد بیشتر، در جریان قرار دهید، اما گاه از ناحیه ی آنها گفته می شود که متأسفانه ما در این جهت اختیارات نداریم و به ما اجازه ی این موضوع را نمی دهند.

 

وی بیان داشت: اموالی که در دست بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی قرار دارد اصولا اموال غصب شده‌ی مردم به وسیله ی حکام زور بوده است لذا صاحب اصلی مردم هستند که بر اساس اختیارات شرعی و… این موضوع را به دست این بنیاد سپرده اند لذا تصور بنده این است که اگر اطلاعات لازم در جهت اعتماد بیشتر، به مردم داده شود، کار مفیدی خواهد بود.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: به صورت گذرا از رسانه ها عنوان می شود که حدود ۸۴ هزار قطعه اسناد ملکی، به دلیل اینکه صاحبان اصلی آن ها پس از ۱۰۰ سال اسناد، شواهد و قراینی را ارائه کرده و اثبات شده که صاحب اصلی املاک هستند، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به آنها برگردانده اند، این اطلاعات برای مردم بسیار مفید است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اطلاعات و آمارها باید مطرح شود تا مردم کاملا بدانند که تشکیلات بنیاد امانت داری است و اگر صاحب ملکی به صورت مستند، اسنادی را ارائه کند، آن ملک به وی بازگردانده می شود.

 

وی ادامه داد: مردم باید بدانند آنچه که به صورت امانت در دست این بنیاد است در جهت خدمت و توسعه ی جامعه، و دارای آمار و ارقام است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: اگر اطلاع رسانی شود که بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در این استان و دیگر استان‌های کشور چه کرده و چه قدم هایی برداشته و چه طرح هایی دارد، به نظر من نقش بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: متأسفانه در جامعه کسانی هستند که از بی اطلاعی مردم سوء استفاده می کنند، یعنی به صورت شعاری موضوعات، صحبت ها، نامه ها و تیترهایی پخش می کنند که بنیاد مستضعفان چه کرده است و آبروی بنیاد را با شعار به زیر سوال می برند و مردم نیز به دلیل اینکه اطلاع ندارند دچار تردید می شوند و این دردی است که علاج این درد این است که سالی یک بار به مردم بگویند این امانتی که در دست این هیات امنا قرار دارد از جهت تولید، اشتغال، اقتصاد و.. چه کرده است.

 

وی ادامه داد: با ارائه ی اطلاعات به مردم، هم زهر آن دسته از افرادی که اطلاعات نادرست به مردم می دهند، خنثی می شود و هم مردم اعتماد بهتری به بنیاد پیدا می‌کنند و هم راه‌های همکاری مردم باز می شود، اینگونه عمل کردن و شفاف سازی به نفع مردم و آبروی بنیاد است.

 

امام جمعه بیرجند افزود: به صورت مکرر از مدیران بنیاد در این استان درخواست کرده ایم که مردم را از اقدامات انجام گرفته مطلع کنید، اما می گویند که ما اختیار نداریم و حتی اختیاراتی که به عنوان سوال و مصاحبه از ما می شود را نیز نداریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگر موانع برداشته شود و حداقل سالی یک بار اطلاعاتی از اموالی که از ۱۰۰ سال قبل به صاحبان اصلی آنها برگردانه می شود، ارائه شود و مردم کاملا مطلع شوند و بدانند که جریان چیست، بسیار خوب است.

 

وی گفت: بهتر است که آمار و ارقامی از امکانات، تلاش ها، شرکت ها، تولیدات و خدماتی که بنیاد ارائه می کند در اختیار مردم قرار داده شود، ارائه دادن این آمار ضرری نخواهد داشت زیرا اصولا در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ما به همه با دید وحدت نگاه می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: دولت ما، مردم ما، مجلس ما، سازمان ها و… همه یکی هستند اما متاسفانه گاهی بر اساس یک سری خط های سیاسی که بعضی آلوده به پشت مرزها نیز می باشد، موضع هایی گرفته، خط و خطوط هایی ارائه و گرایش هایی دیده می شود که با آن دید وحدتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم متفاوت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از قبیل این بنیاد و بنیادهای دیگری که در انقلاب ایجاد شده اند، نباید بین خود و مردم فاصله ای بگذارند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *