خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: امروز بین برادران اهل سنت و شیعه، شرایط مسالمت آمیز بسیار خوبی حکم فرما است

امام جمعه بیرجند: امروز بین برادران اهل سنت و شیعه، شرایط مسالمت آمیز بسیار خوبی حکم فرما است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تخریب از ناحیه سلفی‌ها و وهابی‌ها زیاد است، گفت: برادران شیعه و سنی در حال حاضر با توجه به سوابق گذشته شرایط مسالمت آمیز خوبی دارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحامد علم‌الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به اینکه راه اندازی کانون تقریب مذاهب در دانشگاه ها مسئله مهمی است، اظهار کرد: وقتی شبهات توسط دشمنان اسلام وارد می شود جامعه اسلامی آسیب پذیر می شود لذا فرهیختگان و دانشجویان در مقابل بازی استعمار با تحقیقات خودشان جامعه را بیمه می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تخریب از ناحیه سلفی‌ها و وهابی‌ها زیاد است، افزود: برادران شیعه و سنی در حال حاضر با توجه به سوابق گذشته شرایط مسالمت آمیز خوبی دارند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی تخریب از ناحیه سلفی‌ها و وهابی‌ها می خواهد انجام شود در قالب سنی حرف می زنند، لذا برادران اهل سنت متوجه باشند که دشمنان از این طریق در میان آنها نفوذ پیدا می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمنان برای بسیاری از افرادی که در سطح متوسط و پایین هستند شبهه ایجاد می کنند لذا باید راه حلی برای مبارزه با این جریان اندیشیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: استعمار بهائیت را در میان شیعه و وهابیت را در میان اهل سنت گسترش می دهد لذا برادران شیعه در مقابله با استعمار باید از خودشان دفاع کنند و بدانند که بهائیت ربطی به شیعه ندارد و برادران اهل سنت نیز باید از خودشان دفاع کنند و متوجه باشند که سیستم استعماری ربطی به اهل سنت ندارد.

وی به شهرستان درمیان و ‌وجود جامعه اهل سنت استان در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: شاعری به نام آقای رفیعی در این شهرستان دارای دیوان شعری است که قابل ستایش است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: این شاعر اهل سنت ائمه ۱۲ گانه را به زیباترین بیانات شعری توصیف کرده و در وصف حضرت مهدی(عج)، سلسله نسب ایشان را از رسول خدا(ص) تا امام یازدهم آورده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *