خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: شیوه های عمل، رفتار و گفتار مدیریت زندان‌ها در احیا کردن زندانی نقش تعیین کننده ای دارند

امام جمعه بیرجند: شیوه های عمل، رفتار و گفتار مدیریت زندان‌ها در احیا کردن زندانی نقش تعیین کننده ای دارند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی شیوه ی کار، رفتار، برخورد و نگاه شما در زندانی بسیار تأثیرگذار است، گفت: اگر چنانچه از نظر تبیین در گفتار و از نظر معنوی در رفتار و برخورد و ایمان خوب عمل کنید، زندانیان به همه ی گفته های شما جان می دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رستمی مدیر کل دفتر فرهنگی و تربیتی سازمان زندانهای کشور اظهار کرد: ایام شهادت سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهنش را بزرگ می شماریم و از خداوند متعال درخواست داریم که ما را در راه آنها ثابت قدم قرار دهد.

 

وی افزود: فرصت استثنایی شما چه در حوزه ی مسئولیت و مدیریت و چه در حوزه ی کارهای فرهنگی و روحانیت که در راه خدمت به قشر زندانیان انجام می دهید را مغتنم بشمارید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: انسان موجودی است که زندگی های یک نواخت او را سرگرم می کند و در آن حین گفته ها کم تأثیر، نعمت ها و ارزش ها فراموش می شود و کارها یک روال عادت به خود می گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: برخی از افراد به خاطر لغزش های عمدی و یا شرایطی که بر آن ها تحمیل می شود و می لغزند، وارد یک شرایط استثنایی از قبیل محکومیت های زندان می شوند.

 

وی مطرح کرد: در شرایط عادی آن حس وجدان، نفس لوامه و سوال از خود، کم پیش می آید اما وقتی این حالت های استثنایی پیش می آید، فرد به مانند کسی که از خواب بیدار می شود، اولین سوال را از خود می کند، لذا در این شرایط ، فرصتی برای فکر کردن و بیداری وجدان را کسب می کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: ممکن است خود زندانی از پاسخ دادن به افکار خود درمانده باشد لذا باید کسانی باشند که به سوالات او پاسخ دهند، آنها را تحلیل کنند و در شیوه های عمل، رفتار و گفتار همان را تعقیب و تثبیت کنند، لذا اینگونه می توانند برای زندانیان یک حیات جدید ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: فکر زندانی همواره همراه با شما است، لذا پاسخ ها باید مطابق با سوالاتی باشد که از نظر روان شناختی کشف می کنید که زندانی چه می خواهد.

 

وی با بیان اینکه شیوه ی کار، رفتار، برخورد و نگاه شما در زندانی بسیار تأثیرگذار است، گفت: برنامه های مدیریت از جمله قرآن، نماز، حفظ قرآن و… خیلی ارزشمند است اما روح زندانی، آن چیزی است که از شما تأثیر می گیرد، لذا اگر چنانچه از نظر تبیین در گفتار و از نظر معنوی در رفتار و برخورد و ایمان خوب عمل کنید، زندانیان به همه ی گفته های شما جان می دهند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شیوه ی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام در برخورد با زندانیان، با سایر جهان متفاوت است، گفت: این نوع برخورد با زندانیان، چیزی نیست که مربوط به زندانی های امروز باشد، بلکه در دوران دفاع مقدس شیوه ی برخورد ایرانی ها با زندانیان بعثی به گونه ای بود که آن ها دچار تغییر و تحول می شدند و ترس صدام و صدامیان از این بود که زندانیان عراقی به کشور خودشان بازگردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انسان دارای کرامت و اشرف مخلوقات است، لذا اگر اشتباه کند باید برگردد، افزود: یکی از زمینه های هدایت و بازیابی انسان ها، فرصت هایی است که شما از آن برخوردار هستید لذا قدر آن را بدانید.

وی با بیان اینکه کار شما احیا کردن زندانیان است، تصریح کرد: امیدواریم که خداوند به برکت حضرت مهدی(عج) و به برکت نیابت عامه آن حضرت، در راه آرمان های دینش توفیقی عنایت کند تا جامعه از نظر فرهنگی به جایی برسد که قدم خلاف برندارد و اشتباه نکند و اصولا از فساد و تباهی فاصله بگیرد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *