خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بدترین ضرر آن است که انسان نفس خود و انسانی که امر به باطل می کند را بپرستد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بدترین ضرر آن است که انسان نفس خود و انسانی که امر به باطل می کند را بپرستد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه کلمه طیبه لا اله الا الله و عبادت صالحه وقتی معنی پیدا می کند که همراه با توحید باشد، گفت: بدترین ضرر آن است که انسان نفس خود و انسانی که امر به باطل و ظلم می کند را بپرستد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت السلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در جمع سربازان گمنام حضرت امام زمان(عج) استان که صبح امروز در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی  برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین بذر عالم، وجود خود انسان است که موجودی نامتناهی است.

 

وی افزود: استعدادهای زیادی در وجود انسان نهفته است به طوری که خالق انسان در خلقت این موجود به خود آفرین می گوید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استعدادهای نامتناهی انسان اگر به حال خود رها شود، می گَندد، خاطر نشان کرد: انسان اگر در فرمولی قرار گیرد که رشد کند از فرشته بالاتر است و سجده گاه فرشتگان می شود اما اگر بگَندد از همه ی موجودات گَنده تر می شود.

 

حجت السلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: زمینه ی رشد، فلاح، رستگاری و شکوفا شدن انسان، توحید، عبودیت و بنده ی خدا شدن است.

 

وی با بیان اینکه خداوند به عبودیت و بندگی بشر نیازی ندارد، گفت: عبودیت یعنی سیستمی که بشر در قالب آن، انسان می شود.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: نتیجه ی عبودیت که یک نوع پرورش انسانیت انسان است، راه کمال انسان و رسیدن به آن است.

 

حجت السلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: تا به توحید نرسیم، گفتن لا اله الا الله، اقامه نماز و ادای روزه، مشکل ما را حل نمی کند.

 

وی مطرح کرد: کلمه طیبه لا اله الا الله و عبادت صالحه وقتی معنی پیدا می کند که همراه با توحید باشد و الا مشرک هرچند هم سجده اش را طولانی کند، خاصیتی ندارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان تا به حقیقت توحید نرسد، به حقیقت عبودیت نمی تواند برسد و آن وقتی است که با زیرساختی شایسته و بایسته به الله برسد.

 

حجت السلام و المسلمین عبادی ادامه داد: جهان هستی، جلوه های کثرات متعدد دارد اما این ها از خود به تنهایی چیزی نیستند بلکه ممکن الوجود و تابع علت هستند.
وی با اشاره به اینکه بر روی هیچ یک از مخلوقات نمی شود حسابی باز کرد مگر آنجایی که متصل به خدا باشد، گفت: جایگاه ها، مقام ها، الفاظ و القاب را بشر ساخته است و این ها کاره ای نیستند بلکه کاره ی در عالم، فقط یکی است و آن خدا است.
امام جمعه بیرجند ابراز داشت: وصول به “قولوا لا اله الا الله تفلحوا” که پیامبر اسلام فرمودند این است که یک مقدار درون و دل خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و ببینیم آیا به طور مستقل برای غیر خدا جایگاهی قائل هستیم، به کسی طمع می کنیم یا نمی کنیم، با کسی سازش می کنیم یا نمی کنیم، از کسی می ترسیم یا نمی ترسیم، پس از این بررسی خواهیم فهمید که آیا مشرک هستیم یا خیر.
حجت السلام و المسلمین عبادی افزود: تمامی عبادات به جای خودش اما قبل از هر چیز باید خود را پالایش کنیم که ما جهان را چگونه می بینیم.

 

وی با بیان اینکه از هیچ کس جز به اذن خدا کاری ساخته نیست، گفت: اگر برای غیر خدا به نحو استقلال، حسابی باز کنیم، نمازهایمان به جایی نخواهد رسید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ائمه معصومین نیز در زمان های مختلف این فرمایش پیامبر اسلام یعنی ” قولوا لا اله الا الله تفلحوا ” را تعقیب کردند تا مردم گول نخورند که با گفتن تنها همین جمله خود را مسلمان، مومن و موحد بدانند.

 

حجت السلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در دوران جاهلیت انواع و اقسام چوب، بت و سنگ را پرستیدند و اکنون نیز در هندوستان مجسمه های گاو را می پرستند اما باید گفت که بدترین نوع شرک، اطاعت از طاغوت است.

 

وی گفت: بدترین ضرر آن است که انسان نفس خود و انسانی که امر به باطل و ظلم می کند را بپرستد.
امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: ایمانِ بالله وقتی ایمانِ بالله شمرده می شود که انسان هیچ نهی و امری از جانب هیچ کسی جز از آن کسی که خدا قرار داده است، قبول نکند و اگر قبول کند بدترین شرک است.

 

حجت السلام و المسلمین عبادی ادامه داد: خداوند به شما توفیق بیش از پیش عنایت کند تا در این شرایطی که برای نوع بشر پیش آمده و دری از توحید به سوی آنها باز شده، بتوانید بندگان خدا را به عدل و حق هدایت کنید.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه فساد دنیا به خاطر شرک است، گفت: امروز برخی ها متأسفانه پول، شکم، شهوت و عنوان‌ها را می پرستند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *