خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: بقای انقلاب به این است که از کسی نترسیم/ با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی انقلاب حیات جدیدی یافت

امام جمعه بیرجند: بقای انقلاب به این است که از کسی نترسیم/ با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی انقلاب حیات جدیدی یافت

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی هم او حیات جدیدی یافت و هم انقلاب و ملت ما حیات جدیدی یافتند و ما ۲۲ بهمن امسال را با این ویژگی می شناسیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امشب به مناسبت سالروز عملیات والفجر در دیدار با کارکنان و خانواده های حفاظت اطلاعات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: در عالم وجود حقایقی است که باطن امر است و به سلیقه و میل و تلاش هیچ مخلوقی وابسته نیست و البته دارای یک سری ظواهری است که آن ظواهر، معمولا انواع پیرایه هایی است که بشر به آن نسبت می دهد.

 

وی افزود: عناوین مالکیت، ریاست، اسماء و القابی که بر روی ما می گذارند، پیرایه هایی است که ما می بندیم اما واقعیت امر یک بحث دیگری است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عناوین، املاک، مقام، منصب و تجارت می ماند و انسان تنها وارد بر آن دنیا می شود، تصریح کرد: حکمت در معنی اصلی خود یعنی سخت و آن جایی گفته می شود که زیرساخت های آن محکم باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آن اندیشه ای حکمت است که زیرساخت های آن در عالم واقع، محکم باشد، ادامه داد: آن عمل و اخلاقی حکمت است که متکی به زیرساخت های اندیشه ای محکم باشد، همچنین آن قضاوتی، حکم است و یا آن مسئله ای حکم شرعی است که در جهت فقهی، دلایلش محکم باشد.

 

وی بیان داشت: آنچه حق است، یعنی واقعیت امر است، و واقعیت امر هم در هر کاری تعدد نمی پذیرد، بلکه همواره یکی است، حال فرق نمی کند در نظام خلقت، یا در کارهای روزمره باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه واقعیت قابل تعدد نیست، گفت: پیامبران به حق پرستی دعوت کرده اند و این راه با دیگر راه های سلیقه ای، حزبی و گروهی فرق می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: پیامبران به حق، اندیشه حق، عمل به حق، سخن به حق و نظر به حق دعوت کرده اند اما بشر راه دیگری می رود.

 

وی گفت: مکتب انبیاء و اسلام از دید های کارشناسی شده‌ صحیح، مکتب حق گرا و حق پرستی است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه باید قدر این نعمت الهی و مکتب خدا را بدانیم افزود: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال خداوند متعال بر ما منت نهاده و به وسیله ی بعضی از اولیاء خود این نعمت انقلاب را به ما عطا کرده است لذا هرچه در این جهت سرمایه گذاری و فداکاری کنیم، کم کار کرده ایم زیرا این حق خدا است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خداوند نعمت انقلاب را در مقابل این همه اباطیل به ما عطا کره است، گفت: در کتاب حجاب القلوب حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که می فرمایند ” در آخرالزمان یکی از فرزندانم که اسم او روح الله است و موید من عندالله خواهد بود، می آید و حجاب های قلوب را برخواهد داشت و آن حرکت جهان را تغییر خواهد داد.”

 

وی با اشاره به اینکه وقتی دل ها دچار حجاب قلب می شوند، نمی توانند حقایق را درک کنند، بیان داشت: آن کسی که به دنبال صدام و یزید و رضاشاه است نمی تواند حق را بفهمد.

 

وی افزود: ما باید بسیار خدا را شکر کنیم که از چنین نعمتی برخوردار هستیم و شکر آن نیز تنها به زبان نیست بلکه باید ما هم به حق عمل کنیم، حق بگوییم و به حق شهادت دهیم و بر اساس آنچه که پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) فرموده اند عمل کنیم، از کسی نترسیم و به کسی طمع نکنیم زیرا بقای انقلاب به این بستگی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: هیچ چیزی از دین خدا مهم تر نیست، عظمتی که پیغمبران دارند نیز به خاطر این است که حامل دین خدا هستند، لذاآن چیزی که به هستی، آفرینش و خلقت انسان معنی می دهد دین خدا است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امروز بیش از هر چیز صداقت در کار، کارساز است و اگر آنهایی که به نحوی تعهد داده اند، می خواهد مسئولین نظام باشند که قسم خورده اند و یا می خواهد مسئولین رده های پایین‌تر باشند، اگر بر اساس حق عمل کنند، بدون هیچ جنگی، تمدن اسلامی همه جا را فرا می گیرد اما همواره رنج ما از نفوذ بیگانگان است، از اینکه برخی ها حرفی که می زنند به نفع بیگانه است، کاری که می کنند به کار اسلام نمی خورد و نظری که می دهند، نظر انحرافی است که خیلی از جاها این موارد توسط مسئولینی انجام می شود که اصلا انتظار نیست و این مایه ی تأسف است.

 

وی ادامه داد: اما افرادی در قشرها و جایگاه های مختلف هستند که با خدا عهد دارند و از حق نمی گذرند و سرمایه گذاری می کنند تا این حق بماند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: چهل سال است که از درون و برون به این انقلاب آسیب می رسد اما به وسیله ی رادمردان انقلاب خنثی می شود که یکی از آن چهره های محبوب، چهره ی سپهبد شهید سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: به ظاهر دشمن می خواست حاج قاسم سلیمانی عزیز را از بین ببرد، اما نه تنها نتوانست از بین ببرد، بلکه از قطره قطره ی خون او حاج قاسم ها برخاستند.

 

وی بیان داشت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی هم او حیات جدیدی یافت و هم انقلاب و ملت ما حیات جدیدی یافتند و ما ۲۲ بهمن امسال را با این ویژگی می شناسیم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اصولا در خدمت و موفقیت افراد نمی توان نقش خانواده ها را نادیده گرفت، بیان داشت: خداوند حق هیچ کسی را ضایع نمی کند و آن شهیدی که در میدان جنگ در حال مجاهدت است، پشتوانه اش همفکری مادر، پدر، خانواده و همسرش است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *