خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: پیروی از ولایت، پیروی از امام معصوم و دشمنی با او دشمنی با پیامبر اسلام(ص) است

امام جمعه بیرجند: پیروی از ولایت، پیروی از امام معصوم و دشمنی با او دشمنی با پیامبر اسلام(ص) است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، گفت: پیروی از ولایت، پیروی از امام معصوم، صلح با او، صلح با امام معصوم، کارشکنی در کار او، کارشکنی در کار امام علی(ع) و دشمنی با او، دشمنی با پیامبر اسلام(ص) است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در دیدار با امام جمعه، خانواده ی شهدا و معتمدین شهر قهستان از توابع شهرستان درمیان اظهار کرد: مردم اصیل و شریف قهستان همواره در گذشته ی تاریخ به اخلاق، ادب و سجایای انسانی شهرت داشته اند و اکنون نیز همانگونه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بر هر مسلمانی لازم است که مسئله ی ولایت و انقلاب، مقتضیات این موضوع و موانع آن را بداند، افزود: اسم اسلام و شهرت به اسلام، دردی را دوا نمی کند بلکه متصل بودن آن به منبع اصلی مهم است لذا ولایتی که از آن سخن می گوییم، اصلش برخواسته از ولایت الله است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را اشرف مخلوقات قرار داده است، خاطر نشان کرد: روح انسان به مانند تشنه ای است که فطرتش خداجو است و اگر اشتباه، و خود را سرگرم به مسائل دیگری کند، دلزده می شود، لذا تنها جایی که قلبش مطمئن می شود یاد خدا است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر بخواهد یک اسلام صحیح به معنی آنچه که پیغمبران برای آن مبعوث شدند، پیاده شود باید انسان ها از نظر رشد فکری، فرهنگی، علمی، عقلی و ایمانی به گونه ای باشند که در تعهد به انجام وظیفه ی عبودیت و بندگی هر کاری که می کنند متصل به خدا انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه انسان در عمل، رفتار، قدم، قلم، امضا، سکوت و فریادش باید معیارش رضایت خدا باشد، افزود: فیض اصلی برای همه ی موجودات فقط از جانب خداست.

 

امام جمعه بیرجند گفت: در راستای هدایت های بشری خدای متعال فیض هدایت را به وسیله ی اولیاء خودش به صورت وحی، سپس شرع، سپس احکام و اعمال نازل فرموده لذا اگر به آن عمل کنیم زندگی ما زندگی ایمانی، نورانی، ادب، اخلاق، امانت و صداقت خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تمام خیرها به پیغمبران بر می گردد، ادامه داد: پیغمبران حامل ولایت الله بودند. است.

 

وی با بیان اینکه این ولایت، امانتی الهی است، بیان داشت: روح و جان اسلام مسئله ی ولایت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: هرجا خلافکار و ظلمی باشد ربطی به اسلام ندارد زیرا نسخه ی اسلام غیر از این است

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: در بحث های کلامی همه بنده خدا هستند، و اصل اطاعت از خدا به وسیله پیغمبران و سپس اولی الامر و اولیایی که خداوند تعیین می کند و سپس نمایندگان خاص و عام است.

 

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، گفت: پیروی از ولایت، پیروی از امام معصوم، صلح با او، صلح با امام معصوم، کارشکنی در کار او، کارشکنی در کار امام علی(ع) و دشمنی با او، دشمنی با پیامبر اسلام(ص) است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تحقق هر امری دو شرط دارد یکی مقتضی و دیگری عدم مانع، خاطر نشان کرد: اقتضاعات در این انقلاب بسیار قوی است اما موانع قوی نیز وجود دارد لذا در خصوص مشکلات باید گفت که هیچ ربطی به اسلام ندارد بلکه مربوط به موانع است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *