خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: جبهه ی های مقاومتی که امروز رقم می خورد به برکت قلم ها است/ سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز محصول قلم است

امام جمعه بیرجند: جبهه ی های مقاومتی که امروز رقم می خورد به برکت قلم ها است/ سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز محصول قلم است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این جبهه ی های مقاومتی که امروز رقم می خورد به برکت این قلم ها است و سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز محصول قلم است و آن همان قلمی است که دیروز در دست امام راحل و امروز در دست رهبر معظم انقلاب است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست جمعی از فرماندهان شرکت کنده در دوره عقیدتی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: تقریبا برای همه ی انسان های عاقل این آرزو وجود دارد که آیا روزی خواهد بآمد که انسان یک زندگی سالم و هدفمند داشته باشد و جهان به مدینه فاضله تبدیل و بشر از شر نفس حیوانی که خود خطرناک ترین حیوان است آزاد شود.

 

وی افزود: این سوال همواره وجود دارد که چرا بشر به این روز افتاده که کارش فساد شده و دنیا نیز به دست کسانی افتاده که کارشان کشتار، تخریب و قتل است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می کنیم که دنیای علت و معلول و سبب و مسبب است، گفت: بین قول و کلام فرق است، اگرچه به فارسی هر دو را به “گفتن” ترجمه می کنیم اما با یکدیگر فرق دارند و قول به معنی اعتقاد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: هر فردی که می خواهد استعدادهای انسانی اش به فعلیت برسد باید مرکز انسانیت انسان که همان قلب است را اصلاح کند.

 

وی تصریح کرد: اگر مرکز انسانیت انسان درست شود، سخن گفتن، اخلاق، خوردن، قلم و قدم انسان درست می شود، اما اگر این مرکز درست نشود و تنها ظاهر درست گردد، هرگز انسان اصلاح نخواهد شد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انبیاء الهی بر روی نقطه ی اصلی دست گذاشته اند، ادامه داد: آن فردی که انکار می کند، دروغ می گوید، تهمت می زند و فیلم بازی می کند، مشحص است که از درون فاسد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه غذای فرزند تنها نان و گوشت نیست بلکه بالاترین تغذیه، اندیشه است، افزود: پدران و مادران مسئول هستند که فرزندشان را از همان ابتدا با یک جهان شناسی صحیح، ایمان و عقیده بزرگ کنند، در غیر این صورت به بن بست خواهند رسید.

 

وی با اشاره به اینکه نسبت به کاری که انجام می دهید باید بسیار مقید باشید، گفت: در عین حالی که شما اهل شمشیر و قلم هستید اما باید توجه داشته باشید که نقش اصلی بر عهده ی قلم است و این قلم است که همه چیز را ایجاد می کند لذا به کارتان در حد یک پیغمبر کوچک اهمیت دهید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: اگر بگوییم که آیت الله شهید مطهری به اندازه ی یک پیغمبر جایگاه دارند، اشتباه نگفته ایم زیرا ایشان در یک دنیای تاریک بر روی مسئله ی اصلی دست گذاشتند، البته همان هایی که پیغمبران را کشتند ایشان را نیز کشتند اما حرف ایشان باقی است در عین حالی که اگر زنده می ماندند در خیلی از قضایا به خدماتشان ادامه می‌دادند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: این جبهه ی های مقاومتی که امروز رقم می خورد به برکت این قلم ها است و سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز محصول قلم است و آن همان قلمی است که دیروز در دست امام راحل و امروز در دست رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با اشاره به اینکه همه ی افتخارات امروز از تفکر و اندیشه ی انقلاب است، ادامه داد: وقتی که می گوییم غرب، منظورمان غرب جغرافیایی یا جمعیتی نیست بلکه هدف اندیشه غرب است، اندیشه ای که خودشان می گویند انسان یک حیوان اقتصادی است.

 

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: در مکتب اسلام پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که انسان ها با یکدیگر برادر هستند و این با تفکر غرب که می گوید انسان گرگ انسان است، بسیار متفاوت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: کفر و نفاق یک نوع اندیشه است و نمی شود از آن توقع داشت با این دید جهان بینی که تنها شکم و شهوت را می بیند، کار خیر کند، البته به عنوان ریاکاری و ظاهرسازی و مکر از این نوع کارها انجام می دهد.

 

وی تصریح کرد: وقتی در درون انسان ایمان موج می زند و جهان شناختی بر اساس حکمت هستی، هدفمند، الهی و انسانی است طبعا هرچه هست خیر است، اما وقتی در درون شرک، کفر، نفاق، حسد و بغض است، به مانند سگ هار هرچه را بدرد باز هم انگیزه ای برای دریدن دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: تنها چیزی که جامعه ی بشر را می تواند درست کند جهان بینی توحیدی است و اگر در قلب یعنی مرکز انسانسیت انسان حاصل شود تمام هستی برایش گلستان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: بشر دچار انحرافی بزرگ شده و آنهایی که با مستکبرین، متکبرین، قانون‌شکنان و سران کفر کنار می آیند، به بشر ظلم می کنند.

 

وی یادآور شد: برخی ها جام زهر را به امام راحل دادند و امام راحل نیز از این آیه ی کریمه استفاده کرد و فرمودند “قاتلوهم حتی لا تکون فتنه ” اگر می خواهید ریشه فتنه را بِکَنید آن هایی که سران فساد و عقیده باطل و جرم و جنایت هستند باید برداشته شوند زیرا اگر باشند نمی گذارند کسی درست شود.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: شما در اندیشه نجات جهان و پاک شدن عالم از وجود این مشرکین، کافرین، ظالمنین و ملهدین، کارتان را کیفیت بخشید، زیرا کار شما مهمترین کار انسانی است و آن تزکیه عقیده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *