خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: آنهایی که امور، اوامر و منابع اقتصادی در دستشان است باید بهترین ها باشند

امام جمعه بیرجند: آنهایی که امور، اوامر و منابع اقتصادی در دستشان است باید بهترین ها باشند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اولین شرط از سه شرط مهمی که بیشتر جنبه ی اجتماعی دارد و در آن صورت حیات انسان تمامش برکت خواهد بود، این است آنهایی که امور و اوامر در دستشان است بهترین ها باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای دکتر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است و همه ی زمین و آسمان ها برای او خلق شده اما زندگی انسان یک زندگی مشروط است که اگر شرایطش باشد سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد و امور مادی و معنوی اش خوب می شود اما اگر شرایط به هم بخورد عوض اینکه از حیات بهره ی صحیح بگیرد متاسفانه دنیا و آخرتش ویران می شود.

وی با اشاره به این حدیث از پیامبر اکرم(ص) إِذَا كَانَ أُمَرَاؤُكُمْ خِيَارَكُمْ وَ أَغْنِيَاؤُكُمْ سُمَحَاءَكُمْ وَ أَمْرُكُمْ شُورَى بَيْنَكُمْ فَظَهْرُ اَلْأَرْضِ خَيْرٌ لَكُمْ مِنْ بَطْنِهَا گفت: اولین شرط از سه شرط مهمی که بیشتر جنبه ی اجتماعی دارد و در آن صورت حیات انسان تمامش برکت خواهد بود، این است آنهایی که امور و اوامر در دستشان است بهترین ها باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: دومین شرط این است که منابع اقتصادی جامعه در دست افرادی باشد که سیستم تفکرشان با یک فکر صحیح باشد و بر این عقیده باشند که اموال در صورتی ارزش دارد که در خدمت به انسان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: این نوع تفکر با تفکر لیبرال دموکراسی غرب ۱۸۰ درجه متفاوت است زیرا در آن تفکر، انسان را حیوان اقتصادی می دانند و برای اینکه به ذخایر کشورها دست پیدا کنند، کشتن و قتل و نابودی شهرها و ویرانی کشورها را در دستور کار قرار می دهند

وی بیان داشت: شرط سوم نیز این است که در مجموع تصمیم هایی که گرفته می شود بهترین نظریه ها باشد.

شورایی که در دین و مضامین آیات و روایات است با کیفیت سنجیده می شود نه با تعداد و کمیت.

اگر این سه شرط در کنار هم قرار بگیرند و بهترین نظریه ها به وسیله ی بهترین امرا و حکام گرفته شود، آنگاه حیات انسان تمامش برکت می شود، زیرا جامعه تأثیر پذیر از این عوامل است و اگر غیر این باشد جامعه آسیب می بیند.

ما دعاگوی خدمت گزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و امیدواریم قدر این فرصت هایی که به دست می آید و گران بها است که انسان هم می تواند شغل و کار اداری خود را انجام دهد و هم به دستاوردهای معنوی و قرب الهی پیدا کند، را بدانیم.

مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی می فرمایند که ” من ۵۰ سال در اسلام شناسی صاحب نظر بوده ام و به شما می گویم که در انواع و اقسام مسائل پس از انجام واجبات، هیچ عملی به پایه ی خدمت به بندگان خدا نمی رسد.”

خوشا به حال آن کسی که هم بتواند در حد وسع خودش مشکلات بندگان خدا را حل کند که زندگی خود و جامعه برکت بگیرد و هم بتواند به مستحبات دیگر توفیق پیدا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *