خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پدافند فرهنگی در مقابل تهاجمات خطرناک و نابرابر دشمنان بسیار موثر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پدافند فرهنگی در مقابل تهاجمات خطرناک و نابرابر دشمنان بسیار موثر است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه پدافند فرهنگی در مقابل تهاجمات خطرناک و نابرابر دشمنان بسیار موثر است،  گفت: برای اینکه جامعه به آن حد نصاب و رشد برسد باید تلاش، برنامه ریزی، زمان بندی، نظارت و هدف مندی را در دستور کار قرار داد

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای احمد صالحی آرا سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و تبریک دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام راحل فرموده‌اند که “اگر دانشگاه ها اصلاح شود جامعه اصلاح می شود” و این یک واقعیت است.

 

وی افزود: دانشگاه در مدیریت فردای جامعه در امور مختلف و بالاتر از همه در سطح فرهنگی موثر است، لذا اگر مقدمات کاملی فراهم شود و دانش آموختگان محیط های عالی از علم و ایمان سرشار برخوردار باشند مردم حداکثر استفاده مادی و معنوی را از آنها خواهند داشت و طبعا از سویی دیگر نیز اگر آسیبی ببیند، مردم از آسیبش در امام نخواهند ماند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خداوند همواره حجتش را تمام کرده و در میان قشرهای مختلف افرادی این توفیق را دارند که جمع بین خوبی ها می کنند که بهترین همه ی آنها خوبی علم و ایمان است، لذا وجود این افراد بر بقیه اشخاص حجت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در این نهادها و در طول این چهل سال، آنهایی که در هر لباس، پست و جایگاهی که بوده اند، درست عمل کردند و بهترین شاهد آن شهیدان هستند که این به جای خودش محفوظ است اما طبعا هر چیزی حد نصابی دارد و اگر به حد نصاب رسد موثر است اما کمتر از آن نمی تواند تأثیرگذار باشد و خودکفا باشد.

 

وی گفت: آسیب هایی که چه در جامعه و چه در محیط های علمی و.. مشاهده می شود، پیداست که به آن حد نصاب مطلوب نرسیده ایم و این تکلیف من و شما را سخت تر می کند لذا باید تلاش و کوشش کرد تا جامعه به آن رشد واقعی خود برسد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: برای اینکه جامعه به آن حد نصاب و رشد برسد باید تلاش، برنامه ریزی، زمان بندی، نظارت و هدف مندی را در دستور کار قرار داد زیرا به صورت اتفاقی نمی توانیم به هدف برسیم لذا به هر میزانی که نیاز داریم باید برای آن طرح داشته باشیم و برای طرح نیز آنچه لازم است باید مقدماتش را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه پدافند فرهنگی در مقابل تهاجمات خطرناک و نابرابر دشمنان بسیار موثر است، بیان داشت: دشمنان در کفر، ید واحده هستند و آن ها از شرق عالم تا غرب عالم همدیگر را پیدا می کنند و در حد مشترک با مکتب انبیاء الهی می جنگند و این در حالی است که از این طرف شاهدیم حتی آنهایی که باید در سیستم دفاع فرهنگی باشند، خودشان آسیب فرهنگی ایجاد می کنند.

 

وی ادامه داد: دشمنان، در دشمنی با ما فوق تخصص عمل می کنند، اتاق های فکرشان در کشورهای مختلف ایجاد می شود و امور را با تخصص تعقیب می کنند و همه ی مسائل مربوطه را با روان شناختی، جامعه شناختی و مکر و حیله دنبال می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان همچنین از نظر ابزاری مجهز به انواع امکانات هستند، گفت: اما آنچه آنها را ناکام می گذارد و ناکام گذاشته است، من و شما نبوده ایم بلکه همانگونه که در اصل به وجود آمدن انقلاب، یک دست غیبی الهی همراه بوده و به صورت ناباور، شرق و غرب را متحیر کرد، در ادامه انقلاب نیز دست غیب الهی به کمک ما آمده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: وقتی ما بد کار می کنیم دست غیب الهی مدد می کند و یک تحولی را ایجاد می کند که شکست دشمنان رقم می خورد.

 

وی تأکید کرد: هر وقت حواسمان پرت می شود و می خواهیم این جایگاه عظیم انقلاب را به فراموشی بسپاریم خداوند ما را بیدار می کند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: این خداوند است که این انقلاب را نگه داشته است و هر کجا که ما کم کاری کرده ایم دست غیب الهی به کمکمان آمده است، لذا امیدواریم که خداوند متعال ما را قدردان این فرصت عظیم و نعمت بزرگ قرار دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دوای درد نوع بشر این انقلاب است که بر اساس فطرت، عقل، وحی، علم و کشف و عرفان تبیین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این انقلاب مال عده ای خاص نیست بلکه برای تمام بشریت است، گفت: شما باید بسیار تلاش کنید تا بر بعد بین الملل و جهانی این انقلاب بیفزایید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *