خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اگر مسائل حقوقی و قضایی همراه با مسائل پیشگیری باشد ارزشمند خواهد بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اگر مسائل حقوقی و قضایی همراه با مسائل پیشگیری باشد ارزشمند خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح امین هستند و کشور به دست آنها سپرده می شود، گفت: اصولا مسائل حقوقی و قضایی یک مقدار سخت است اما وقتی همراه می شود با مسائل پیشگیری بسیار ارزشمند می شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ضمن تبریک دهه ی فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: اصولا مسائل حقوقی و قضایی یک مقدار سخت است اما وقتی همراه می شود با مسائل پیشگیری بسیار ارزشمند می شود.

 

وی با بیان اینکه باید از وقوع جرم پیشگیری شود، افزود: همه چیز طرح و راه دارد و بن بستی وجود ندارد بلکه باید در این راستا راهش را پیدا کرد و مسئولینی که به نحوی ذی ربط هستند تلاش کنند که اصول سطح جامعه و به خصوص نیروهای مسلح که در ذات خودشان قشر قانونمندی هستند حالتی پیش آید که سطح فرهنگشان بالاتر از مسائل جرم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: عوارض و لوازم مسائل حقوق قضایی یک طرف را ناراضی می کند اما خارج از مسائل قضایی از جهت روانشناسی این لحاظ می شود که آن روحی که آزرده شده به نحوی و تا جای ممکن که اسطکاک با حق کسی پیدا نکند او را راضی کند خیلی ارزشمند است، چرا که این رضایت یک نوع بازسازی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه فلسفه ی زندان هایی که در نظام جمهوری اسلامی است، چه عمومی و چه مربوط به نیروهای مسلح، بازسازی است، تصریح کرد: وقتی از ندامتگاه صحبت می شود معنی آن این است که به شیوه ای عمل شود که هم به او تفهیم شود که جرم کرده و حقوق جامعه را تضییع کرده و لذا مستحق تنبیه می باشد، و هم زمینه ای با دلسوزی فراهم شود که او خارج از مسائل قضایی پیش وجدان خود و در نزد پروردگار خویش از کار بد خود نادم شود.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ما بالابردن سطح فرهنگ است، گفت: اینکه راه دستیابی افراد به دادستان، سهل و آسان باشد، کار باارزشی است زیرا هم مایه امید است برای کسانی که تحت ستمی قرار گرفته اند و مایوس نمی شوند و هم خودش بازدارنده است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: وقتی ارتباط با مسئولین قضایی آسان شود افراد متعدی چون می دانند که در فاصله ی کوتاهی اعمالشان منعکس می شود و به سراغشان می آیند، دست به خلاف نمی زنند، لذا نقش بازدارنده دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: اینکه برای این قشر(نیروهای مسلح) همانند قشر روحانیت دادگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است بسیار حکیمانه می باشد زیرا با شرایط عموم متفاوت است.

 

وی ادامه داد: دادگاه ویژه نیروهای مسلح و روحانیت، نه برای این است که برای آنها امتیازی است خیر، بلکه برای این است که روحیه ی جامعه آسیب نبیند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: وقتی فردی و یا قشری شاخص قرار می گیرد در صورتی که در یک شرایط عمومی مورد بازخواست قرار گیرد بسیاری از جهال کار یک شخص خطاکار را به نوع سرایت می دهند، لذا جامعه ضرر می کند و آسیب می بیند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگر شخصی خطا کند، باید طبق قانون بازخواست شود، اما وقتی یک نفر انگشت نما است، بلافاصله آنهایی که نادان هستند او را از شخص به نوع می برند و جامعه ضرر می کند.

 

وی افزود: نیروهای مسلح چه آنهایی که حالت نیروی انتظامی دارند که با این مسائل بسیار سر و کار دارند و اقدامات آنها همان امر به معروف و نهی از منکر است یعنی یک جایگاه ویژه ای دارند که سمبلش قانون مداری است، و چه نیروهای نظامی که امنیت کشور، جان، ناموس و مرزها  را بر عهده دارند، اگر یک فردی یک جایی لغزید، این فرد است و به جمع کاری ندارد، اما افرادی که در یک سطح لازمی از نظر فرهنگی نیستند وی را به نوع نسبت می دهند و به افکار عمومی آسیب می زنند.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: در دنیا نیروهای مسلحی هستند که همواره ماموریت و مسئولیتشان حفاظت از شکم و شهوت یک عده انسان های جهان خوار است، اما خداوند را شاکر هستیم به این جهت که نیروهای مسلح ما هم قانونمند و هم قانون مدار و هم انسان های متعهدی هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مجموعه‌ی نیروهای مسلح مایه افتخار هستند در عین حالی که جمع هیچگاه خالی از افراد ناباب نیست.

 

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح امین هستند و کشور به دست آنها سپرده می شود، بیان کرد: امنیت شرط اولیه انجام هر کاری است و باید نیروهای مسلح در همان چارچوبه‌ی جایگاه امانت داری با تدبیر، تشویق و در آنجایی که اقتضا می کند با تنبیه لازم عمل شود.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *