خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: به هر نسبتی که از ظرفیت مسجد بهره برداری شود به همان نسبت شایستگی ظهور حضرت مهدی(عج) را خواهیم داشت

امام جمعه بیرجند: به هر نسبتی که از ظرفیت مسجد بهره برداری شود به همان نسبت شایستگی ظهور حضرت مهدی(عج) را خواهیم داشت

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: به هر نسبتی که از مسجد به معنی اصلی اش بهره برداری شود و آن درِ ظرفیت ها به روی مردم باز شود و مردم در جهت انجام وظیفه چه از نظر تعلیم و تعلم و چه از نظر تزکیه و خودسازی، خوب عمل کنند، به همان نسبت ما شایستگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) را خواهیم داشت.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی شب گذشته در دیدار با دست اندرکاران یادواره شهدای مسجد الحسین(ع) جوادیه بیرجند اظهار کرد: انسان موجودی است که هم نیازهایی در جهت زندگی ابزاری و مادی دارد و هم دارای اهداف معنوی است.

 

وی افزود: طرحی که می تواند بنا بر میزان خلقت انسان که هم کار مادی و ابزاری خودش را انجام دهد و زندگی اش را تأمین کند و هم در افکار معنوی رشد پیدا کند، طرح مسجد است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: نقایصی که امروز در جامعه ی بشری به صورت محسوس مشاهده می کنیم و نتیجه ی آن همین فاجعه های آخرالزمانی می شود، جهتش آن است که انسان عمر خود را در ساعات فراقت به هدر می دهد، لذا فساد فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و … حاصل می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: مسجد ظرفیت است و بقیه تعلیمات و تعهدات دینی است که آن مسجد تراز اصلی را ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: اگر چنانچه بشر ظرفیت مسجد را حفظ می کرد و برابر آنچه که در دین تشریع شده از وجود ائمه معصومین و در پای آن از شایسته ترین انسان ها استفاده می شد این جامعه ی بشری مدینه فاضله می شد و ارزشمندتر از فرشتگان، روی زمین را پر می کردند، اما چون آن ظرفیت ها بسته شد ما به این شر بشر جاهل در دوران آخرالزمان گرفتار شده ایم.

 

امام جمعه بیرجند گفت: به هر نسبتی که از مسجد به معنی اصلی اش بهره برداری شود و آن درِ ظرفیت ها به روی مردم باز شود و مردم در جهت انجام وظیفه چه از نظر تعلیم و تعلم و چه از نظر تزکیه و خودسازی، خوب عمل کنند، به همان نسبت ما شایستگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) را خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در شرایطی که اصولا اسلام در حال نابود شدن بود، خداوند عنایت کرد و به صورت یک معجزه این انقلاب حاصل و دشمنان غافلگیر شدند و بر خلاف خواسته‌ی آن ها نیز تثبیت شد.

 

وی اضافه کرد: یاد و نام شهدا، تکریم خانواده شهدا و آنهایی که در این راه ایثار کرده اند از جمله آزادگان و جانبازان و همچنین خانواده های معظمی که همواره با صبر و حوصله و از خودگذشتگی به افتخاراتی رسیده اند، همواره باید گرامی داشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما به آنها نیاز داریم، گفت: این انقلاب خود به خود حاصل نشده است، بلکه برای آن هزینه شده و این مردم عزیز در پای آرمان های انقلاب که اسلام ما است نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، ایستاده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در پای این انقلاب بیش از ۲۰۰ هزار انسان جان مقدس خود را هزینه کرده اند، افزود: اگر چنانچه این انقلاب آسیبی ببیند و بخواهد از نو بازسازی شود دیگر بحث ۲۰۰ هزار نفر مطرح نیست بلکه ده ها برابر آن هم اگر هزینه کنید، نمی توانید به اینجا برسید.

 

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای شهدا برای ساختن جامعه انسانی بوده است، بیان کرد: هدف بعثت انبیا منت بزرگی است که خدا بر بندگانش قرار داده، اگر جامعه بشری بخواهد از ننگ و گناه و انحراف و انواع و اقسام ضایعات در امان بماند باید هزینه دهد و این هزینه را شهدا داده اند لذا بهره برداری از این هزینه این است که آن هایی که همتشان بالاست و چه برای آخرت خود و چه برای آخرت جامعه بشری فکر می کنند، این سرمایه را حفط کنند.
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری گفتند حفظ و نام شهدا کمتر از شهادت نیست یعنی اینکه اگر به وسیله ی خون شهدا اسلام بازسازی شد به وسیله ی یاد شهدا اسلام باقی می ماند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: اگر چنانچه این ارزش ها، شهدا و خانواده های شهدا فراموش شوند، آسیبی که خواهیم دید قابل جبران نخواهد بود.
وی ادامه داد: در مکتب اسلام شهادت هدف نیست بلکه در راه هدف است یعنی دین آنقدر ارزش دارد که حتی پیغمبران و ائمه اطهار در راه دین به شهادت می رسند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: تشکیلات خلقت برای انسان خلق شده اما انسانی که به کمال انسانی برسد، و وقتی انسان می تواند به کمال برسد که به آرمان هایی که اسلام مشخص کرده است، برسند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در گذشته شیعه در انزوا بوده و برنامه های خود را نتوانسته پیاده کند و ظلمه حاکم بوده اند اما امروز به برکت انقلاب این فرصت مهیا شده است و این شما هستید که باید راه شهدا را ادامه دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *