خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: آزادی که برای انقلاب اسلامی مطرح می شود شخصی و سلیقه ای نیست/ استعمار به دنبال گرفتن آزادی و اراده افراد است

امام جمعه بیرجند: آزادی که برای انقلاب اسلامی مطرح می شود شخصی و سلیقه ای نیست/ استعمار به دنبال گرفتن آزادی و اراده افراد است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر حریم عمومی سالم باشد هر فردی، هر مقصدی که دارد می تواند آزادانه انتخاب و تعقیب کند ولی وقتی محیط عمومی فاسد شود آزادی از انسان ها گرفته می شود و این منحصر به جامعه اسلامی نیست بلکه در هر محیطی اینگونه است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیران روابط عمومی های دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: آرمان مردم عزیز ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و آزادی کلمه ای است که تیپهای متضاد از آن عنوان می‌کنند و همچنین برداشت‌های متفاوتی نیز از آن می شود، اما رمز آن چیست آیا این مشترک لفظی است یا مشترک معنوی است که با ۱۸۰ درجه تفاوت از آن استفاده و سوء استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استبداد یعنی به سلیقه ی یک شخص، خانواده و گروه یک جامعه باید چشم بگویند، گفت: اگر معنای درست آزادی و استبداد را بفهمیم و استعمال این کلمات در جایگاه شایسته اش باشد همه ی مسائل حل است، بنابراین مشکل اول ما در درک و فهم آن ها است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آزادی در طبع خود یعنی از مبدا به مقصدی که یک شخص می‌خواهد به هدف برسد مانعی ایجاد نشود، اما اگر مقصد براساس سلیقه شخصی، هواهای نفسانی، یا براساس منافع فرد یا گره باشد معنایش فرق می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آزادی که برای انقلاب اسلامی مطرح می‌شود، شخصی، سلیقه ای و نفسانی نیست بلکه در یک تعریف مستدل که از ناحیه عقل، علم، وحی، کشف و عرفان حمایت می شود تعریف می گردد.

 

وی افزود: در جهان شناسی، اسلام شناسی، معارف و دین شناسی بحث سلیقه ی اشخاص نیست بلکه سلیقه ی انسان مطرح است.

 

امام جمعه بیرجند گفت: آزادی یعنی در راه رشد انسان ها به کمالات حقیقی که هر یک دارای دلیل است مانع ایجاد نگردد و این درحالی است که برای آنهایی که تابع هوای نفسانی اند به طور معمول محدودیت ایجاد نمیکند زیرا محیط را به عمومی و خصوصی تقسیم می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: در حریم خصوصی نه کسی حق تفتیش عقیده دارد و نه حق تفتیش عمل، اما در حریم عمومی که حقوق تک تک اشخاص مطرح است، انتخاب باید آزاد باشد.

 

وی عنوان داشت: بشر دارای فطرت، عقل، فکر و احساس است و در این صحنه ی پهناور زندگی مقصدی دارد لذا اگر چنانچه محیط عمومی را فاسد کردیم، در واقع اراده، فطرت و تعهد او را نسبت به حکم عقلی و علمی که دارد باطل می کنیم و این عینا جبر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر حریم عمومی سالم باشد هر فردی، هر مقصدی که دارد می تواند آزادانه انتخاب و تعقیب کند ولی وقتی محیط عمومی فاسد شود آزادی از انسان ها گرفته می شود و این منحصر به جامعه اسلامی نیست بلکه در هر محیطی اینگونه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بدترین استبدادها در قابل نرم انجام می شود، هر زمانی هم که پای استعمار به مکانی باز شده، از این حربه استفاده کرده است.

 

وی گفت: استعمار مواد مخدر را ترویج می کند ولی در واقع آزادی شخص را می گیرد زیرا اراده ی وی را گرفته است.

 

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: مواد روان گردان، مواد مسکر، شراب و موسیقی هایی که خداوند حرام کرده و از نظر تجربی و علمی نیز اثبات شده است که اراده ی انسان را می گیرد، اینها جبر و استبداد است و این یعنی جنگ نرم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در تاریخ می بینید که هرگاه استعمارگران قصد تسلط بر یک کشور و یا ملت را داشته‌اند ابتدا جامعه را فاسد کرده‌اند که در این مورد می توان به کشور آندلس که یک کشور پیشرفته بود، اشاره کرد.

 

وی گفت: استعمار اکنون نیز در کشور ما همین هدف را دنبال می کند تا با قالب های مختلف و اندیشه های مال پرستی، شهوت پرستی، لیبرالی و ایجاد اختلاف طبقاتی یک عده را مشغول پول کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *