خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: دشمنان امروز فرهنگ ارزشمند ما را مورد هدف قرار داده اند/ طلاب و روحانیون خود را به شهر و استان محدود نکنند

امام جمعه بیرجند: دشمنان امروز فرهنگ ارزشمند ما را مورد هدف قرار داده اند/ طلاب و روحانیون خود را به شهر و استان محدود نکنند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دشمن بیش از هر چیزی، ارزشمندترین سرمایه شما که فرهنگ شما است را نشانه رفته است اما به لطف خداوند متعال شما سنگرها را محکم گرفته اید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه علمیه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین داوری شهرستان سربیشه اظهار کرد: دهه ی مبارک فجر انقلاب و پیشاپیش میلاد مقدس حضرت صدیقه ی کبری فاطمه زهرا(س) را که در آستانه ی آن عید بزرگ هستیم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 

وی ضمن تشکر از فعالیت های طلاب و روحانیون در نمایشگاه یاس کبود که به مناسبت ایام فاطمیه در شهرستان سربیشه برپا شده بود، افزود: بنده ضمن تقدیر و تشکری که از شما عزیزان دارم، تصورم بر این است که بخش عظیمی از این موفقیت های شما، از ناحیه ی مدیریت و اساتیدتان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هر مجموعه ای نقش اصلی را نوع مدیریت ها، نوع تدریس و تعلیم و تربیت انجام می دهد، گفت: خوشبختانه حوزه ی علمیه ی سربیشه خوب و باانگیزه اداره می شود و راه تربیت صحیح آن هم در سایه ی حب اهل بیت(ع) که هستی مرکزی آن وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) است، می باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قرآن کریم یک معجزه ی بی بدیل است، خاطر نشان کرد: بخشی از آیات قرآن مربوط به اهل بیت(ع) و بالاخص مربوط به وجود مقدس صدیقه کبری(س) است که این مطلب را نه تنها مفسرین شیعه، بلکه دانشمندان بزرگ غیر شیعه نیز به همین مطلب تصریح کرده اند.

 

وی ادامه داد: در تفسیر کبیر فخر رازی که در حوزه ی غیر شیعه یا بی نظر و یا کم نظیر است، به سوره ی مبارکه ی کوثر و وجود حضرت زهرا(س) استناد می کند که این سوره معجزه است و معجزه ی این سوره حضرت زهرا(س) است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: قتل عام فرزندان حضرت زهرا(س) منحصر به کربلا نبوده است بلکه کربلا یک گوشه ای از آن است، زیرا زمانی که مروانی ها و بنی عباس تسلط پیدا کردند بسیاری از اولاد حضرت زهرا(س) را قتل عام کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در آن دوران ها کسی از نسل حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، جرات نمی کرد که بگویند ما سید هستیم و همواره در گمنامی زندگی می کردند .

 

وی مطرح کرد: فخر رازی می گوید اگر چه بسیاری از فرزندان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را کشتند، شهید کردند و از بین بردند، اما آنچه که قرآن فرموده، معجزه ی الهی انجام شد و امروز نسل حضرت زهرا(س) دنیا را پر کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در یک زمانی آیت الله مرعشی نجفی جمعیت اولاد حضرت زهرا(س) را حدود ۱۵ میلیون بیان کرده بودند و اکنون نیز گفته می شود که حدود ۴۰ الی ۴۵ میلیون نفر هستند و این در حالی است که بسیاری ناشناخته هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: فخر رازی به معجزه بودن وجود حضرت زهرا(س) استناد می کند و می گوید که غیر از این کمیت، کیفیت این نسل بسیار مهم است که می توان از جمله ی آنها به وجود امام صادق(ع)، امام باقر(ع) و…. و همچنین علمای بزرگ، اشاره کرد و در آخرالزمان نیز دنیا منتظر فرزند زهرا(س) خواهد بود تا او ظهور کند و اوضاع را سامان دهد.

 

وی افزود: دشمن بیش از هر چیزی، ارزشمندترین سرمایه شما که فرهنگ شما است را نشانه رفته است اما به لطف خداوند متعال شما سنگرها را محکم گرفته اید.

 

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: دنیا به وجود شما نیاز دارد لذا همت خود را بالا ببرید آن هم در سطح جهانی، و خود را تنها به شهر، روستا، استان و کشور ایران محدود نکنید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *